slaapritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamma chan, 3 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Hoi meiden:

IK heb een vraag waarvan ik jullie antwoorden erg fijn zou vinden;)

Mijn zoon is in aug 2010 2 jaar, hij is 7 weken te vroeg geboren.

Hij slaapt nu nog steeds van 12 tot 3 soms half 4:$
    en s avonds doenw e hem om 7 uur naar bed.

Hij slaapt dan even en is vervolgens tot 10 uur wakker.. nou wilde ik weten hoe jullie kindjes dat hebben gedaan.

ik denk dat als hij s middags korter slaapt s avonds beter slaapt..

Ik heb het vanmiddag eens geprobeerd, heb hem opgelaten en om half 4 werd hij echt moe, en ligt dus nu in bed.
    Ik wilde hem er tegen 5 uur uithalen en dan even op laten en laten eten enzo en dan half 7 weer na bed.

Heel graag lees ik jullie mening!!!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie slaapt overdag ook nog 2a2,5 uur (aug 3 jaar). Eigenlijk is zijn slaapritme al 1,5 jaar gelijk.

De nachten duren doorsnee van 9 tot half 8. Langer slaapt hij gewoon niet in de nacht. Doen we hem om 7 uur naar bed, dan is het voor hem een "overdag" slaapje en wordt hij ook wakker na 1,5 uur ofzo. Als we hem na 8 uur half 9 in bed stoppen gaat het wel goed. Dan slaapt hij meestal rond 9 uur.

Minder slapen overdag was hier ook nooit een succes. Dan heb je een ontzettend chagerijnig kind, want 's nachts maakte hij niet meer uren, dus slaaptekort. Vandaar dat we hem gewoon wat later naar bed doen, en hij zal ooit weleens eerder naar bed gaan als zijn slaapje 's middags verdwijnt..

Misschien kun je eens spelen met die avond-slaaptijd?

3. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier meisje van bijna 3 die nog wel 2 uur slaapt tussen de middag en 's avonds tussen 18.30 en 19.00 naar bed gaat en de hele nacht slaapt tot 7.30.

Wat wil je eigenlijk bereiken? Dat ie eerder naar bed gaat voor de hele nacht? Of wil je dat hij 's middags wat minder slaapt en niet meer een slaapje van 19.00 tot ...?

Je zou eens kunnen proberen (als je wilt dat hij de nacht ingaat eerder dan 22.00 uur) om die middag slaap niet langer te laten zijn dan bv. 2 uur en 's avonds iets later naar bed bv. 19.30/20.00?

4. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Ja dat ga ik ook doen, s middags eerder uit bed, soms dan wordt die gewoon pas wakker om half 4

Dan is die s avonds nie moe natuurlijk..

Deel Deze Pagina