Hallo meiden, Mijn zoontje is nu 5,1/2 maand oud, maar draait nog niet. Ik stimuleer hem veel, maar na even op de buik liggen heeft hij het gehad. En begint dan te huilen. Dan draai ik hem weer op de rug. Als hij op zijn rug ligt draait hij wel op zijn zij om wat te pakken, maar draaien op de buik doet hij dus nog niet. Is hij er laat mee?? En nog meer manieren om te leren omrollen,wat ik misschien nog niet geprobeerd heb?
geen idee of het laat is. Ons zoontje was in ieder geval nog later! Met 6,5/7 maanden rolde hij af en toe op zijn buik maar kon niet meer terug. Met als gevolg dat ik er 3x per nacht uitkon omdat meneer niet terug kon. Met 7,5/8 maanden kon hij pas terug naar zijn rug rollen.
Mijn jongste was heel vroeg, met 3 maanden rolde ze alle kanten op. Maar zij is vanaf week 2 een buikslaper, en rolde al van buik naar rug met 2 maanden.
Mijn dochter van bijna 5 maanden rolt ook nog niet hoor! Ze heeft ook nog niet zoveel actie die richting op. Op de buik vind ze een drama, ze kan het wel maar wil het niet. Denk dat ze er daardoor ook wat later mee is. Maak me er in ieder geval nog niet druk om.
mijn zoontje was ongeveer 5 maanden toen hij alle kanten op rolde dochtertje van bijna 5 maanden rolt per ongeluk op haar rug enkrijst dan alles bij elkaar omdat ze niet terug kan hiihiihihi geen idee hoelang het bij haar zal duren.
John (4,5 maand) die draait al wel op z'n zij, maar kan alleen met hulp op z'n buik draaien, van buik naar rug probeert hij wel, maar is op 1 of andere manier bang, denk bang om te vallen ofzo
Al met 4 maanden van buik naar rug en met zo'n 5,5 maanden van rug naar buik. Van rug naar buik is volgens mij moeilijker omdat er dan vaak een armpje in de weg zit... zo zag het er wel uit althans
mijn dochter draaide met 3,5 maand van rug naar buik en andersom ging ook. maar ze slaapt vanaf dag 5 ook op haar buik en wil absoluut nooit op d'r rug liggen.
hier met drie maand rug buik en omgekeerd het een kindje is sneller als het ander en heeft zen eigen ontwikkelingsritme
Hier was ze ongeveer een maand of 5 denk ik, toen ze voor het eerst van rug naar buik rolde en terug (dat was meer per ongeluk). Na een maand ging dit pas redelijk vlotjes en soepel.... Het komt vanzelf wel als je kindje er aan toe is!
Met 4 maanden en 10 dagen echt bewust van rug naar buik (daarvoor 1x gedaan, maar meer een toevalligheidje). Vandaag voor 't eerst van buik naar rug (dat had ze ook wel eerder gedaan, maar meer toeval). De meeste baby's leren eerst van rug naar buik rollen en dan pas omgekeerd. Meestal gebeurt het tussen de 4,5 en 6 maanden. Mijn overbuurmeisje rolde pas met 7 maanden om. Een dochter van een vriendin van mij heeft het NOOIT gedaan. Pas toen zij 2 jaar was en haar broertje wel omrolde, heeft zij het ook geleerd van haar ouders! No worries, dat is nu een heel normaal meisje van 10 jaar dat het prima doet op school enzo.
Mijn dochter begint nu pas een beetje te rollen, is nu een paar keer van rug naar buik gerold, (ook in bed, wat een hele leuke foto opleverde trouwens...) Ze doen het wel wanneer ze er aan toe zijn. Het ene kind ontwikkeld op het ene gebied sneller en het andere op een ander gebied. Zitten doet ze bijvoorbeeld al super goed en lang, dat dan weer wel. Alles op z'n tijd hoor! X
Eens met woezel 25. Het komt vanzelf hoor! Die van mij begon ook niet heel vroeg. En op een gegeven moment alleen heel zelden in bed (van buik naar rug). Sinds een week of 2 regelmatiger beide kanten op en nu weer heel weinig. Volgens mij is dat mannetje van mij gewoon lui...! Niet te druk maken, alles op zijn tijd.
Wauw, wat een verschil zit er tussen zeg. Ben erg benieuwd wanneer mijn zoon het gaat doen. En opzich weet ik ook wel dat de een sneller is als de ander. Misschien wil ik wel te graag,haha..
mijn kleine man draait sinds 2 weken op zijn zij en kan sinds afgelopen zaterdag doordraaien naar zijn buik. Maar terug naar zijn rug lukt nog niet en dat frustreert hem behoorlijk. Plus dat hij graag vooruit wil, maar alleen maar rondjes draait als hij op zijn buik ligt en met zijn voetjes afzet. Dus mama mag hem tig keer per dag weer op zijn rug draaien, om hem binnen 5 min weer op zijn buik te zien draaien. Hij slaapt vanaf het begin trouwens op zijn rug, heeft nooit op zijn buik geslapen. Elk kind ontwikkeld zich in zijn/haar eigen tempo. Zoontje van vrienden heeft bv nooit gekropen, altijd een billenschuiver geweest tot hij opeens kon lopen. En dat is nu een gezond, vrolijk en lekker druk joch van 5. Ik zou me er nog geen zorgen over maken, komt vanzelf wel als hij er aan toe is.
Mijn oudste met 8 mnd en de jongste met 3. Nadeel was dat de jongste niet sterk genoeg was om op zijn buik te liggen dus het was elke keer brullen omdat hij niks kon maar zodra ik hem op zijn rug legde hij gelijk naar zijn buik vloog.
Met 4,5 maand van rug naar buik en dan alleen linksom en een maand later ook vwn buik naar rug en ook rechtsom.