De tip tegen krabben??!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MoederK, 24 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Hallo,

Mijn zoontje heeft krentenbaard. Hij heeft antibioticazalf gehad in eerste instantie en daarna toch nog een gewone kuur gekregen die hij vanaf maandag krijgt.
    Als het goed is, is de besmetting dus weg.

Hij blijft alleen de wondjes (1 wondje op zijn wang en meerdere kleintjes op zijn neusbrug) kapot krabben!
    Hij doet dit alleen in bed!? Na het middagslaapje en 's morgens zit steeds het hele matrasje onder het bloed.

Pleisters laat hij niet zitten en ook sokken over zijn handjes trekt hij uit.
    Nagels zijn zo kort mogelijk.

Hij is te jong om te snappen dat hij niet moet krabben.

Iemand tips want hij houdt zo alle wondjes in stand en maakt het erger!

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Misschien klinkt dit een beetje kind onvriendelijk. Maar ik dacht aan de uiteinde van de slaapzak of pyjama dicht maken met een elastiek.
    Geen idee of zo iets werkt maar dat schoot me als eerste te binnen

3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.164
    3.044
    113
    Nederland
    Misschien kun je hem dunne handschoentjes aandoen? Of sokken over zijn handjes?

4. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Sokken over zijn handjes (of handschoenen) werkt niet schreef ik al. Die trekt hij uit.

Uiteinde van de mouwen dicht maken zou ik kunnen kijken of dat lukt (of de mouwen lang genoeg zijn) en of hij dan wel kan slapen want ergens is het ook wel erg zielig zo'n maatregelen maar op deze manier gaat het natuurlijk ook niet goed

5. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Heb hem gisteren met zijn middagslaapje een shirt van zijn oudere zus aangetrokken.
    Uiteinde van de mouwen heb ik een elastiekje om gedaan (mouwen zijn te lang dus heeft alle ruimte met zijn armen/handen).

Het werkt! Nu dus steeds met zijn middagslaapje en 's nachts zo gedaan. Hij lijkt er nog sneller door te slapen ook..
    Hopelijk is een paar dagen genoeg want ziet er wel een beetje sneu uit...

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Elastiekjes kunnen losschieten, dat lijkt me niet zo veilig. Liever even met een paar steekjes vastnaaien.

7. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Fijn dat het werkt

Deel Deze Pagina