Hoe ga je naar buiten met een draagzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Renske66, 26 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renske66

Renske66 Lid

26 sep 2015
    97
    2
    8
    Hoi, misschien een domme vraag.. Maar ik vraag het mij echt af... Onze dochter wil alleen maar in de draagzak, dicht bij mama op de borst. Maar hoe ga ik met dit weer naar buiten met haar in de zak? Wat moet ik aan en wat moet zij aan? Mijn Jas kan er niet overheen en dan is er ook geen frisse lucht meer voor haar? Of alleen zij een jas en muts op en mijn jas open laten hangen?

Zie foto, die draagzak heb ik.

Ik hoop op goede tips. Dank!!

2. appelsap27

25 jun 2014
    95
    24
    8
    Ik zie geen foto van je draagzak maar ik heb zelf een tula free to grow. Hierover heb ik een draagvest, deze heb ik gekocht op marktplaats maar zijn nieuw te koop bij bonprix en mijn eigen jas los erover heen. Zoontje heeft een warm vest musje en warme slofjes aan. Gaat op deze manier prima en hebben het beide niet koud.
    Mocht je veel willen dragen dan kun je ook overwegen om een draagjas te kopen, deze hebben ze ook bij de minor is te koop.
    Hoop dat je hier wat aan heb

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Je kunt een draagjas aanschaffen. Bonprix heeft regelmatig betaalbare, maar zijn in de gangbare maten snel uitverkocht. Maar er zijn ook veel mooie (dure) merken.
    In het begin past een zwangeeschapsjas ook wel.
    Of je kijkt naar een draagcover. Meerdere merken te koop.
    Of je doet je dochter een borgvestje aan en beenwarmertjes. En dan over jouw jas heen. Of je jas los idd, maar je moet het zelf niet koud krijgen.
    In alle gevallen zou ik een mutsje opdoen inderdaad.
    Opties zat in ieder geval.

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik heb een draagcover van hoppediz. Ideaal! Dan hoef ik niet te frutselen met jasje enals ik thuis kom (of in een winkel) gooi ik m af of in het winkel mandje.
    Zo pas ik mijn eigen jas aan op mezelf, hoe koud of warm ik het heb.

5. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Mijn zoontje deed ik een legging achtig broekje aan en een joggingbroekje erover, dan een romper lange mouwen een vest en mutsje.
    Ik deed zelf wat minder aan...gewoon een T-shirt, broek en jas was genoeg.
    Ik heb in de winter een lange jas en deed dan alleen het onderste gedeelte dicht net onder zijn kontje en de rest had ik open staan.
    Als we ergens binnen waren voor een lange tijd en hij ging uit de doek dan deed ik zijn bovenste broekje uit.

Voor een meisje zijn beenwarmertjes inderdaad ideaal.
    Maillotje en daarover beenwarmertjes of een legging met daarover beenwarmers.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier zit ze in een berenpakje in de draagzak, mijn jas is open maar wel gedeeltelijk om haar heen dan. We hebben t allebei niet koud.

7. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Zo deed ik het ook, zoon warm ingepakt in de draagdoek en mijn jas dicht tot aan zijn billen. Ik heb het nooit koud gehad.

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    Ik heb een draagvest maar die houdt geen wind tegen. Vorige week deed ik J zn muts op en sjaal om. En dan ik mn winterjas open (met nn handen bij elkaar gehouden) en dunne sjaal om.

Maar ik gebruik hem eigenlijk alleen als ik even naar school moet lopen, met 2 minuten ben ik weer binnen

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    ik heb zelf mijn positie jas gebruikt, en soms zelfs de jas van mij man ;) zelf een lekkere sjaal om, kleine een colletje van de h&m om, zo konden ze lekker in slaap vallen en als ik dan toch nog weg moest hoefde ik ze niet wakker te maken want ik hoefde alleen maar mijn eigen jas aan te doen ;)

wat je ook kunt doen is je eigen jas aan, jas dicht, je kindje jas aan, beenwarmers en gebreide sokjes ofzo aan doen mutsje op en dan over je eigen jas je kindje dragen.

of inderdaad een draagcover maar dan heb je je eigen jas los hangen en ik vond dat zelf persoonlijk niet fijn,

10. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Het nadeel van je baby warm inpakken is dat het voor terug binnen veel te warm is.
    Dan kun je vervolgens je slapende baby weer wakker maken om het warme (beren)pakje uit te doen.
    Ik heb een soft shell insert voor in mijn jas. Dezelfde rits als in mijn jas nog een keer gekocht en aan een stuk soft shell gemaakt.

11. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik deed mijn baby in de draagdoek niets extra's aan, alleen een muts op & warme sokjes aan. Zelf vest of jas en een sjaal die ik ook om haar heen sloeg als het echt koud was. Maar ze bleef supergoed warm. Als je een draagdoek hebt kun je ook een extra laagje stof over je baby vouwen als het echt koud is.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier alleen een mutsje en warme sokjes/slofjes. Mijn winterjas koop ik onder dicht. Als het heel koud is doe ik nog een poncho aan, waar ze onder zit.

Deel Deze Pagina