zesde ziekte, wie heeft deze periode al overleefd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door keina, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    hoi hoi

mijn zoontje had zaterdag opeens hoge koorts 39,7! verder beetje hangerig en huilerig.
    's avonds zetpilletje gedaan, en het ging wat beter.
    zondag en maandag zelfde verhaal. overdag iets beter maar 's avond gewoon weer tegen de 40 graden koorts aan!

dinsdag was de koorts ineens weg! en kreeg hij vlekken onder zijn oor, en op zijn nek.
    nu zit zijn hele gezicht, hoofd en romp eronder.

nu werk ik op de kinderopvang, dus heb dit vaker gezien, en volgens mij is het de zesde ziekte (ook wel 3 daagse koorts ziekte genoemd) en dat klopt! hahahaha daarna zakt de koorts en krijgt het vlekjes. dat klopt ook.

maar goed hij is alleen maar aan het huilen! niks is goed. er hoeft maar iets te gebeuren of hij is ontroostbaar! nu ging het vandaag overdag al wat beter. maar 's nachts is een drama, hij word rond middennacht wakker en wil niet meer slapen, alleen maar huilen huilen en huilen. vaak tegen 2 uur-2.30 geeft hij toe en slaapt hij tot 5 uur! pffffff
    ben helemaal kapot!!!!

heeft iemand dit ook mee gemaakt? duurt het nog lang? hahaha
    ben benieuwd wie het herkent!

liefs

2. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ja die hebben we hier ook getrotseerd. Het was een week erg vervelend, duurde hier dus wel even. Maar niet zo heel lang gelukkig. Succes ermee!!! En veel sterkte voor je zoontje natuurlijk.

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    hier duurder het maar een paar daagjes (ik dacht 4)
    voor je het weet is het weer over....
    succes,

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    #4 sassie25, 20 jul 2011
    Laatst bewerkt: 20 jul 2011
    Bij ons duurde het een week voordat het echt over was. Eerst indd hoge koorts (40,0graden) en dan daarna vlekken. Die vlekken en die koorts hielden niet heel erg lang aan maar de hangerigheid, humeurigheid, niks is goed, heeft hier dus denk ik en week geduurd.

Ik heb Tycho overigens als hij moeite had met slapen bij mij in bed genomen, niet iets wat ik elke keer zou willen doen (hij is nogal een draaikont) maarja hij sliep beter en ook ik werd iets uitgeruster wakker doordat ik hem sneller weer in slaap had dan elke keer weer naar zijn kamertje te gaan en te wachten tot hij in slaap zou vallen. In mijn geval was het dan zo dat ik hem eindelijk in slaap had gewiegd en hij weer wakker was nog voordat hij zijn matras raakte. En dan kon ik dus weer van voren af aan beginnen. Ik gaf hem ook extra flesje melk zodat hij lekker slaperig werd en sneller weer insliep. En ook het extra vocht met die hoge koorts vond ik wel een fijn idee.

Beterschap met je zoontje! Zielig voor ze als niet lekker zijn. Geef hem maar lekker een knuffel en verwen hem maar lekker! Dat mag best als je niet lekker bent! xxx

5. misa

misa Niet meer actief

Oohw wat balen. Sneu voor je mannetje!
    Ik weet eigenlijk niet goed hoelang het duurt, heb het nog niet meegemaakt... :)
    Dit vond ik wel:
    Zesde ziekte - Wikipedia

6. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Mijn dochter heeft het nog niet gehad maar ik wel ;)
    2 jaar geleden!
    Bij mij jeukte het heel erg! En daarnaast het gevoel alsof je verbrand bent door de zon.
    Zou dus kijken of je m niet te warm aan kunt kleden!
    Bij mij duurde het 2 weken voordat het helemaal weg was.
    Paar dagen koorts, werk ook in de kinderopvang dus waarschijnlijk daarvandaan opgepikt..

7. Gizzy3378

Gizzy3378 Actief lid

18 okt 2010
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft het 2x gehad...De 1e keer was hij 7 maanden,idd 3 dagen koorts en huilerig,wou niet meer eten en drinken en hij is toen een nachtje opgenomen geweest in het ziekenhuis(bang voor uitdroging)heeft toen ongeveer een week geduurt voor hij weer zichzelf was..
    Toen hij 14 maanden was heeft ie t nog een keer gehad maar at en dronk wel gelukkig..

Beterschap

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dame heeft het wel gehad, door de koorts was ze wat vermoeider en wat hangerig, maar toen de koorts weg was waren de klachten over. Tja, ze zag er niet uit :p maar verder was er niets meer aan de hand!

Ben helemaal verbaasd door jullie verhalen en ook al door de titel van het topic ;)

9. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    bij ons duurde het ongeveer een week voor hij er echt vanaf was, maar met een dag of 4-5 ging het al wel beter hoor. toen werd hij ook al ietsje vrolijker

10. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Mason heeft het net gehad!! Hij had er lichte verhoging van en helemaal onder de rode pukkeltjes/vlekjes en vreselijk huilerig en hangerig inderdaad..te zielig! At en dronk gelukkig wel gewoon!

11. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier precies hetzeflde, niets geen problemen en vond dat hangerige wel even lekker, heerlijk kroelen en bij mama zijn inplaats van altijd maar druk met andere dingen en geen tijd om te kroelen ;)

12. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Bij m'n meisje is vandaag precies een week geleden voordat ze flinke koorts kreeg. Afgelopen zaterdag had ze zelf 40,4! Ze heeft al sinds maandag geen koorts meer, maar ze slaapt nog wel veel. Denk toch dat ze alles nog aan het verwerken is..

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Hier allebei de kindjes, duurde bij elkaar zeker een week voor ze weer de oude waren. Succes!

14. anneke81

anneke81 Actief lid

8 dec 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    Hier ook de zesde ziekte al gehad.
    Maandagmiddag wat hangerig, dinsdag en woensdag echt flink koorts en daarna onder de vlekken. Dat stukje viel op zich mee, alleen voelde ze zich zeker tot zondag zo naar.
    Ze schreeuwde zich helemaal schor en wou niks eten of drinken (alles geprobeerd en gekocht om er toch maar iets in te krijgen).
    Vanaf maandag, dus bijna een week later begon ze weer een klein beetje interesse te hebben in eten...:(

Deel Deze Pagina