Het is misschien een beetje vroeg maar ik wil al een winterjas kopen voor mijn dochter alleen weet ik niet welke maat ik moet kiezen. Ze is nu 4 maanden en heeft maatje 56/62 (ligt eraan welk merk). Zal ik dan een 68 of 74 moeten kopen? En zou ze daar heel de winter mee kunnen doen of moet ik gewoon beide maten kopen?
AIk zou 68 doen, daar zitten ze toch een hele tijd in... Mijn dochtertje is nu 9 maanden en zit nu in 68.. Ligt er natuurlijk wel aan hoe de maat uitvalt.. Noppies valt normaal klein. Maar ik heb afgelopen winter een jasje/bodywarmer van noppies gekochta maat 62 en vind m nu pas goed zitten!
Mijn dochtertje had rond 4 maanden (vorig jaar zomer) ook maat 56 of 62, ik had een winterjasje 68 gekocht en daar heeft ze de hele winter (makkelijk) in gepast. Jasjes vallen natuurlijk sowieso wat ruimer dan truitjes, en als je ze erg groot koopt, zijn de mouwen veel te lang en heb je er ook niets aan.
ligt eraan hoe het uitvaltr en hoe je kind groeit. mijn jongste had met 3 mnd maat 74 en nu met 9 maand gaat hij pas naar maat 80. Maar ken genoeg kinderen die lang in 62 of 68 zit. hoe dan ook, op die leeftijd vind ik jasjes een gok. je kan even wachten, maar voor je winterjas ga dragen ben je gauw maand of 3 a 4 verder. Ik denk dat ik op die leeftijd op laatste moment zou kopen. of alle2 de maten maar niet te duur en kaartje eraan. kan je het nog verkopen.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga dan toch maar voor maat 68, dan kan ik altijd nog een 74 kopen mocht ze snel groeien.
Ik zou ook voor 68 gaan. Mijn dochter droeg vanaf vorig jaar mt 80 en had een Name it winterjas (valt groot) in 74. Die was ruim zat. Nu past ie nog net. Ze gaat nu langzaam richting 86. Waarschijnlijk zal jou dochter wel wat sneller groeien maar ik denk dat 68 wel moet lukken en anders kun je altijd in de opruiming nog een maatje groter kopen.
Ons meisje was in het begin van afgelopen winter 4-5 mnd oud en ik had een jas maat 68 (in kleren had ze toen nog 62)... Hier heeft ze heel de winter goed mee kunnen doen! In het begin waren de mouwen wat te lang, maar toen ze nog zo klein was vond ik dat eigenlijk wel lekker warm in de kinderwagen en zo! Zat nu ook al naar winterjasjes te kijken, maar vindt de gok nog te groot om er nu al een te kopen! Ze zit nu met kleertjes in 74(-80)... Noppies heeft (wederom) erg leuke winterjasjes!!
Je kunt toch gewoon 74 kopen, dan is ie misschien ietsje groot.. boeiend? dan kan ze er gewoon de hele winter mee doen.
hier een soortgelijk dillema, er zijn hele mooie merkjasjes in de sale voor een klein prijsje. Mijn zoontje is overmorgen 4 maanden en is net langzaam mt. 50 aan het uitgroeien..veel 56 zit nog ruim in de breedte. Ik denk dat ik ook voor een smal vallende 68 ga..ik denk dat hij vooral in de lengte gaat groeien. Ik heb ook wel van die leuke lekker warme berenpakken/skipakken gezien die zou ik denk ik wel 74 nemen.
Mijn dochter had met 4 maanden maat 56-62 aan nu is ze 5,5 maand en heeft ze een flinke groeispurt gemaakt ze zit nu in 68-74... in anderhalve maand... maar dat verschilt misschien per kindje...
Het ligt er echt aan hoe je kindje groeit.. jayden is nog geen 9 maanden maar past al niet meer in maatje 80... En we hadden een winterjasje gekregen van mn schoonouders, gisteren keek ik welke maat het was, juist.. 80.. Past hij dus straks echt niet meer in de winter Dat wordt 86/92. maatje 56 heeft hij 3 dagen aan gehad, toen 2 weken maatje 62 en daarna hoppa 68.. gaat veeeeeeeeel te hard zo
ik vind het heel hard, maar op zich hebben veel baby's het precies zo.. Het is inderdaad heel verschillend en plotselinge een groeispurt in de toekomst kan je ook niet echt voorspellen. Hoe klein of groot je kind op het huidige moment is. Ik ben allang blij als mijn kleine miniman in 56 past na 4 maanden! Er wachten zo veel leuke kleerjes op hem. Tegen mij werd ook verteld tijdens de zwangerschap dat ik maat 50 niet eens in huis hoefde te halen..terwijl hij er toch tot nu nog in zit
Ik zou als het kan 2 leuke winterjasjes kopen 1 in maat 68 en 1 in maat 74. Zo kun je ze ook even wassen als ze toch wat melk terug spugen. Winterjassen zijn in de winter bijna niet meer te krijgen. Bij mijn dochtertje was het een ramp om een jas te vinden toen ze maat 68 uitgroeide. Het mag ook best een beetje ruim zitten vind ik. Een jas koop je toch vaak een maat groter dan de kleertjes die ze aan hebben. Titania was jou knulletje zo klein toen hij geboren werd ?