zesde ziekte

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Rica, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    We gaan het weekend in en het irriteerd mij dat ik niet weet wat dit is, las dat een deskundige dit zo kan zien aan de bultjes/vlekjes.
    Ik twijfel namelijk over wasmiddel, babyolie (heb haar toevallig gister helemaal ingemeerd) of zesde ziekte (ook omdat ze vorige week met 5 kindjes/baby's was en ze van alles van elkaar in de mond stopten).

Ze kan ook niet tegen zwitsal zalf, daar krijgt ze ook irritatie mee maar ze heeft deze vlekjes alleen op haar romp (voor en achter) en een beetje op haar hoofd.
    Verder niet op haar armen en benen (terwijl die ook ingesmeerd zijn).

Kun jij even kijken of jij misschien iets hierover kan zeggen?
    Ik las dat het na 1-2 dagen wegtrekt en dat het verder niet erg is maar ik vind het zo vervelend niet te weten.

B.v.d.!!

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Zesde ziekte gaat vooraf gepaard met hoge koorts. Dit kan 3 tot 5 dgn aanhouden. Als de koorts dan zakt /weg is on staan pas de vlekjes.
    Via de foto kan ik geen diagnose stellen. Als je het echt wil weten zul je een HAP moeten consulteren.

Ilja

3. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja dacht ik al, zullen het wel zien. ze is wel heel ziek geweest afgelopen dagen.
    bedankt

Deel Deze Pagina