Help baby 2 weken harde ontlasting

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Nala010, Jul 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Dag dames,

Onze kleine man heeft sinds een week moeite met zijn ontlasting.
    Op aanraden van het CB gestart met friso voeding tegen darmkrampen, dit omdat hij ligt te gillen als hij krampjes heeft.

Nu heeft hij al 36 uur niet gepoept, alleen vanmorgen vond ik een konijnenkeutel die zo hard was als steen.
    Ook heeft hij vandaag voor het eerst gebraakt en gelijk goed ook, met een boog over manlief heen.

Hij ligt de hele tijd zielig te kreunen en persen, uitgerekend in het weekend..
    Vd week al contact gehad met de huisartsenpost moesten langskomen en door naar de seh voor de kinderarts.. Daar werd hij verdacht stil en ja hoor een volle poepluier..

Wat wil ik met dit bericht bereiken? Ik weet het gewoon niet meer.. Lopen al avonden met hem op omdat hij zo onrustig is. Snachts vanaf een uur of 1 is het juist het tegenover gestelde, hij slaapt dan door tot wanneer ik hem wakker maak, na zijn voeding slaapt hij dan gelijk weer en kan ik hem zo weer wegleggen waarna hij lekker verder slaapt..

Nu ligt hij de hele ochtend al te mekkeren en kreunen, aan de andere kant vind ik hem anders.. Suf is niet het goede woord, hij is wakker met zijn oogjes open..

Zucht..

2. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    En ja hoor net een flinke luier!! Hard en zacht door elkaar heen..

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,823
    5,957
    113
    Female
    Volgens mij ben je overgestapt naar flesvoeding? Daar zou het ook mee te maken kunnen hebben..Borstvoeding is licht verteerbaar dus de darmpjes moeten waarschijnlijk wennen aan de kv!

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Sowieso moeten de darmen wennen aan nieuwe voeding, ook als je van de ene kv naar de andere kv overstapt. Men raadt dan meestal aan om twee weken dezelfde voeding te geven en te kijken of de darmpjes er aan wennen.

Wel zielig hoor! Mijn dochter had ook erg last van krampjes, m.n. toen we nutriton gingen toevoegen vanwege verborgen reflux had ze er meer last van, maar dat ging inderdaad weer over toen ze aan de nutriton gewend was.

Dat braken moet je trouwens wel in de gaten houden! Volgens mij wordt dat projectielbraken genoemd, waarbij de maaginhoud er dus met veel kracht in een boog uit komt. Als dat vaker voorkomt kan dat wel een oorzaak hebben waar iets aan gedaan moet worden. (Ik weet even niet meer wat, maar dit meen ik mij te herinneren uit die tijd.)

5. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,916
    388
    83
    Zielig! Hier had mijn dochter het ook toen ze heel klein was.
    Wij zijn (rond de 6 weken) gestart met lactulose wat haar heel goed heeft geholpen. Uiteindelijk flesjes met bar-le-duc water gemaakt en toen hadden we geen lactulose meer nodig.

Hier had ze ook echt pijn bij de poepluiers. Zo zielig!

Share This Page