hallo ik ben voorstander van gezond snoepen van kindjes. bijvoorbeeld lekkere rozijntjes, appelstukjes, een droog koekje, rijstwafels en dergelijke. nu zag bij familie tijdens de pasen dat zij hun kindje bijna 17 maanden kinderchocolade gaven. nu moet iedereen dat zelf weten maar hierdoor vroeg ik me wel af wat geven andere kindjes voor lekkers?
Hier is dochter nu 26 maanden en krijgt ze bij bijzondere gelegenheden wel taart en bv een paasei, maar pas sindskort eigenlijk. Met 18mnd bleef het bij wat fruit, rauwkost, rozijntjes, rijstewafeltje....
Hier ook pas rond de 24 maanden. Maar vaak wil dochter liever een droog koekje dan gebak en tomaatjes/komkommer hebben nog steeds duidelijk de voorkeur boven chips.
Hier met Pasen ook chocolade en hij vond het heerlijk. In de speeltuin ook 2 keer een waterijsje En verder fruitkoekjes, eierkoek, rozijntjes,...
Thuis krijgt ie nog steeds rozijntjes, een nijntje koekje of fruit als tussendoortje....met feestdagen/verjaardagen wel iets extra's als chocola, chips of taart.
Tijdens feestdagen maak ik altijd een uitzondering. Verder heb ik liever niet dat ze snoepgoed eten...
Thuis krijgt hij rozijnen, rijstwafels en koekjes. Tijdens speciale gelegenheden eet hij een chipje mee en lekkere koekjes. Zolang het is proportie blijft mag hij eten wat hij wil.
Hier nu nog geen chocolade oid en met 18 maanden ook nog niet. Hier is een tussendoortje: fruit, rijstewafel, soepstengel, rauwkost en soms krentjes
Mijn oudste dochter is 2,5 en is nog steeds blij met een droog biscuitje. Op een feestdag oid krijgt ze wel eens wat lekkers, maar dat is uitzondering. Vanmiddag in een winkel kreeg ze nog een lollie aangeboden. Dan verbaas ik me echt. We zullen er op den duur echt niet aan ontkomen, maar voorlopig vind ik het prima zo. Dus wat krijgt ze thuis als 'snoep': biscuit, rijstwafel, fruit, rozijntjes, komkommertje... Dat was het wel.
Chocolade niet voordat ze 2 jaar zijn..... Liefst later nog. Gebak bij verjaardagen, maar met 18 maand nog niks van dat zoete spul eigenlijk. Ja taart op zijn eerste verjaardag. Kies liever zo lang mogelijk voor gezondere alternatieven......
Kinderkoekjes, rijstwafels, soepstengels en van die zakjes babychips: wortelchips zonder zout en andere toevoegingen. Geen chocola. Zijn oma kwam laatst met een chocolade-lolly . Die heb ik zelf opgegeten . M'n zoontje geeft er ook niks om.
Hier ook alleen gezonde 'snoepjes', zoals rozijntjes en gedroogd fruit. En laatst met pasen voor het eerst een paar hagelslagjes in d'r yoghurt
Thuis krijgt hij eigenlijk nooit wat, meneer is erg blij met fruit en rijstewafel dus die ene keer dat hij wel chocolade of taart krijgt vind ik het prima
Goh wat gezond allemaal... Hier eet hij gewoon alles. Krijgt dus regelmatig n koekje of snoepje em chocola is hij helemaal dol op. Iig vanaf 1,5 wel al hoor.
Als hier kinderchocolade in de kast ligt, dan is die voor mij Mijn zoon heeft tot 2 jaar nauwelijks snoep gehad. Als tussendoortje kreeg hij rozijntjes, fruit, tomaatjes of een cracker. Nu krijgt hij heeeel af en toe een chocolaatje of een beetje chips, maar meestal gewoon een gezonde snack voor tussendoor. Het is sowieso een echte fruitfanaat, dat is al heel fijn Als hij een koekje krijgt is het een sultana.
Hier geen snoep of koekjes om de doodeenvoudige reden dat onze kleine man allergisch is voor ei, melk, soja en pinda's (en dat zijn alleen de dingen die we nu weten ). Vaak worden koekjes gemaakt met de mededeling kan sporen van melk/ei bevatten dan ga ik zo'n risico's dus niet lopen. Hij krijgt dus niks van snoep soms tussendoor een rijstewafel of soepstengel... Daar is hij, voorlopig in ieder geval, heel blij mee. Rozijntjes vind hij ook lekker maar heb ik niet standaard in huis.
ow, dat... ik dacht speciale "verantwoorde" chocola. Iets van goodies oid, met minder geraffineerde suiker ofzo.
Op een verjaardag krijgt ze sinds kort wel eens een paar hapjes van taart. Voor de rest "snoept" ze rozijntjes, fruit, ontbijtkoek, rijtwafeltje of een nijntje-koekje. Of ze krijgt een klein hapje van wat wij eten als ze ziet dat wij iets snoepen. Maar geen echte snoepjes dus.