snoepen met 18 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wolchu, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    hallo

ik ben voorstander van gezond snoepen van kindjes. bijvoorbeeld lekkere rozijntjes, appelstukjes, een droog koekje, rijstwafels en dergelijke. nu zag bij familie tijdens de pasen dat zij hun kindje bijna 17 maanden kinderchocolade gaven. nu moet iedereen dat zelf weten maar hierdoor vroeg ik me wel af wat geven andere kindjes voor lekkers?

2. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is dochter nu 26 maanden en krijgt ze bij bijzondere gelegenheden wel taart en bv een paasei, maar pas sindskort eigenlijk. Met 18mnd bleef het bij wat fruit, rauwkost, rozijntjes, rijstewafeltje....

3. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Hier ook pas rond de 24 maanden. Maar vaak wil dochter liever een droog koekje dan gebak en tomaatjes/komkommer hebben nog steeds duidelijk de voorkeur boven chips.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier met Pasen ook chocolade en hij vond het heerlijk.
    In de speeltuin ook 2 keer een waterijsje
    En verder fruitkoekjes, eierkoek, rozijntjes,...

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Thuis krijgt ie nog steeds rozijntjes, een nijntje koekje of fruit als tussendoortje....met feestdagen/verjaardagen wel iets extra's als chocola, chips of taart.

6. Chaii

Chaii Niet meer actief

Tijdens feestdagen maak ik altijd een uitzondering.
    Verder heb ik liever niet dat ze snoepgoed eten...

7. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Thuis krijgt hij rozijnen, rijstwafels en koekjes.

Tijdens speciale gelegenheden eet hij een chipje mee en lekkere koekjes.

Zolang het is proportie blijft mag hij eten wat hij wil.

8. fafa

fafa Niet meer actief

Wat is kinderchocolade?

9. tuc

tuc Niet meer actief

Hier nu nog geen chocolade oid en met 18 maanden ook nog niet. Hier is een tussendoortje: fruit, rijstewafel, soepstengel, rauwkost en soms krentjes

10. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    dit is kinderchocolade :D als kind heel dol op geweest

Bijgevoegde bestanden:

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn oudste dochter is 2,5 en is nog steeds blij met een droog biscuitje. Op een feestdag oid krijgt ze wel eens wat lekkers, maar dat is uitzondering. Vanmiddag in een winkel kreeg ze nog een lollie aangeboden. Dan verbaas ik me echt.
    We zullen er op den duur echt niet aan ontkomen, maar voorlopig vind ik het prima zo.
    Dus wat krijgt ze thuis als 'snoep': biscuit, rijstwafel, fruit, rozijntjes, komkommertje... Dat was het wel.

12. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Chocolade niet voordat ze 2 jaar zijn..... Liefst later nog. Gebak bij verjaardagen, maar met 18 maand nog niks van dat zoete spul eigenlijk. Ja taart op zijn eerste verjaardag. Kies liever zo lang mogelijk voor gezondere alternatieven......

13. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Kinderkoekjes, rijstwafels, soepstengels en van die zakjes babychips: wortelchips zonder zout en andere toevoegingen.
    Geen chocola.
    Zijn oma kwam laatst met een chocolade-lolly ;). Die heb ik zelf opgegeten :D. M'n zoontje geeft er ook niks om.

14. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook alleen gezonde 'snoepjes', zoals rozijntjes en gedroogd fruit. En laatst met pasen voor het eerst een paar hagelslagjes in d'r yoghurt :)

15. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Thuis krijgt hij eigenlijk nooit wat, meneer is erg blij met fruit en rijstewafel
    dus die ene keer dat hij wel chocolade of taart krijgt vind ik het prima

16. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Goh wat gezond allemaal... Hier eet hij gewoon alles. Krijgt dus regelmatig n koekje of snoepje em chocola is hij helemaal dol op. Iig vanaf 1,5 wel al hoor.

17. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.053
    2.554
    113
    Limburg
    Als hier kinderchocolade in de kast ligt, dan is die voor mij:D
    Mijn zoon heeft tot 2 jaar nauwelijks snoep gehad. Als tussendoortje kreeg hij rozijntjes, fruit, tomaatjes of een cracker.
    Nu krijgt hij heeeel af en toe een chocolaatje of een beetje chips, maar meestal gewoon een gezonde snack voor tussendoor. Het is sowieso een echte fruitfanaat, dat is al heel fijn :)
    Als hij een koekje krijgt is het een sultana.

18. KimK

KimK Niet meer actief

Hier geen snoep of koekjes om de doodeenvoudige reden dat onze kleine man allergisch is voor ei, melk, soja en pinda's (en dat zijn alleen de dingen die we nu weten ;)). Vaak worden koekjes gemaakt met de mededeling kan sporen van melk/ei bevatten dan ga ik zo'n risico's dus niet lopen. Hij krijgt dus niks van snoep soms tussendoor een rijstewafel of soepstengel... Daar is hij, voorlopig in ieder geval, heel blij mee. Rozijntjes vind hij ook lekker maar heb ik niet standaard in huis.

19. fafa

fafa Niet meer actief

ow, dat... ik dacht speciale "verantwoorde" chocola. Iets van goodies oid, met minder geraffineerde suiker ofzo.

20. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Op een verjaardag krijgt ze sinds kort wel eens een paar hapjes van taart. Voor de rest "snoept" ze rozijntjes, fruit, ontbijtkoek, rijtwafeltje of een nijntje-koekje. Of ze krijgt een klein hapje van wat wij eten als ze ziet dat wij iets snoepen. Maar geen echte snoepjes dus.

Deel Deze Pagina