2 juni word ons zoontje geopereerd maar twijfel zo of we er wel goed aan doen... Het is een goed half jaar geleden begonnen met vaak een ontstoken piemeltje en veel pijn bij plassen naar de uroloog geweest toen 6 weken zalf gehad en zijn voorhuidje was los. Helaas na 3 weken weer helemaal verkleefd met weer veel pijn wat hij zelf ook aangaf mochten er niet aankomen en zoontje bleef maar aanwijzen zonder aanraking met pijn. Dus weer terug geweest naar uroloog afspraak liep al 3 kwartier uit toen we binnen waren keek hij en zei ja dit word een operatie ze gaan eerst een verwijderindsplastiek proberen lukt dat niet word hij besneden. Ging dus voor mijn gevoel snel snel. Maar nu heeft hij sinds een kleine 3 weken nergens geen last meer van hij "speelt" er flink mee en trekt het alle kanten uit. Wel is zijn voorhuidje soms rood. Nu ben ik dus zo aan het twijfelen of we die operatie wel door moeten laten gaan want het is natuurlijk niet zo maar iets. Wie heeft hier ervaring mee en wie heeft tips voor mij? Bedankt voor het lezen alvast!!
Misschien even contact opnemen met de behandelend arts en je twijfels er over delen. Lijkt mij in dit geval het beste.
Ik kan alleen maar aanraden om het te doen! Mijn zoontje heeft wel 4x blaasontsteking gehad en andere ontstekingen bij zijn piemel tot de afspraak van de operatie werd afgesproken eind oktober. Begin december zou die aan de beurt zijn geen ontsteking meer gehad en wij twijfelen tot 2 dagen voor de operatie kwam het erger dan ooit... ze hebben er echt maar eventjes last van de dag van de operatie gaat wel redelijk goed dan zijn ze nog behoorlijk verdoofd dag 2 is even een drama dag omdat ze alles weer voelen en vanaf dag 3 ging het hier al weer heel goed
Dankje voor je verhaal wat hebben ze gedaan bij jou zoontje? Helemaal besneden of de verwijderingsplastic?
De verwijderingsplastiek. En tot nu toe echt geen spijt van gehad.. hij heeft nooit meer een ontsteking of iets gehad
Mochten wij ooit een zoon krijgen wordt hij zo snel mogelijk besneden. En niet vanwege geloofsovertuiging. Ik zou het dus wel doen, ik zie alleen maar voordelen ervan.
Waarom zou je hem laten besnijden als er niks aan de hand is (aangezien het ook niet met geloof te maken heeft)? Hier was direct na de geboorte F. zijn piemeltje ook wat rood, mocht hij last krijgen dan was besnijden een optie, 1 week na de bevalling was er niks meer aan de hand, ben wel na 6 weken nog op controle geweest bij de kinderarts en het zag er allemaal prima uit. Als hij er echt last van had blijven houden dan had ik hem wel laten besnijden want als ze er last van hebben dan kan je dat beter zo jong mogelijk doen maar als het niet nodig is dan vind ik ook niet dat je moet laten besnijden, tenzij het echt met geloofsovertuiging te maken heeft, dat is anders.
Ik zou ook bellen met de behandelend arts om je twijfels te bespreken. Als het niet nodig is, is het niet nodig. Jongens worden geboren met een voorhuid en dat is niet voor niets. Als er klachten blijven bestaan is het natuurlijk een ander verhaal, maar een voorhuid heeft meerdere functies en weghalen is niet iets wat je makkelijk voor je zoon beslist, dat begrijp ik meteen. Met de arts overleggen lijkt me echt de beste optie in jouw geval
Hele stomme brutale vraag hoor, maar is er veel van het huidje afgehaald? En ligt het nu bloot of niet?
Ja ik denk dat ik dat zoieso ga doen.. Het is gewoon ze vreemd altijd ontstekingen gehad met veel pijn en nu de beslissing gemaakt is niks meer.. Jij begrijpt wat ik bedoel vind die beslissing voor ons zoontje zo moeilijk..
Ons zoontje heeft het ook een tijdje gehad dat het allemaal heel vast zat en erg rood was, beetje ontstoken...niet heel erg. Toen ook een tijdje elocon gesmeerd en toen ging het beter. Ik denk dat hij 2 1/2 was. Sinds dien friemelt hij er sowieso vaker aan qua ontdekken dus gaat het beter. Wel is het regelmatig een beetje rood bij het topje maar hij heeft er geen last van. Kan makkelijk komen door een druppel urine die achterblijft. Ik spoel de boel een beetje af onder de douche en doe er wat zalf op. Verder laat ik het. Ik begrijp je twijfel dus wel. Kan je de operatie niet uitstellen en het de zomer nog aankijken?
Dankje voor je reactie, ja ik ga woensdag even bellen met de uroloog en mij twijfels uitspreken heb voor mij gevoel nog nooit voor zo'n moeilijke keuze gestaan..
Voor mijn gevoel wel... maar dat komt pyur omdat mijn zoontje ookal een te lang voorhuidje had dus die is iets ingekort en denk dat iets minder dan de helft nu bloot ligg zegmaar net voorbij de plasbuis. De eerst 2 weken vond hij luiers omdoen ook gevoelig. Zou het je echt aanraddn nu te doen juist voordat hij er straks teveel van meekrijgt.