Zesde zintuig bij kinderen, geloven jullie daar in?

Discussie in 'De lounge' gestart door Feilo09, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ik geloofde het altijd wel, maar sinds mijn dochter enkele dingen heeft geroepen die klopten, geloof ik het helemaal!

- enkele weken geleden riep ze al de hele ochtend dat mama een baby in haar buik had. We waren nog niet bewust bezig met zwanger worden. Toen ik toch ging testen omdat mijn dochter dit bleef zeggen was ik heel verbaasd toen de test positief was!

- we reden naar het ziekenhuis omdat we de uitslag van de schildwachtklier-operatie zouden krijgen. (mijn vriend had huidkanker) Naief misschien, maar we stonden er echt geen moment bij stil dat we slecht nieuws konden krijgen, mede omdat de arts nadrukkelijk had gezegd niet te verwachten dat er een uitzaaing zou zijn. Onze dochter bleef tijdens de rit erheen zeggen dat papa 'drietig' was, en helaas kregen we slecht nieuws. (uiteindelijk is alles goed gekomen gelukkig!)

- vaak als de telefoon gaat zegt ze al wie er belt voor ik heb opgenomen

Toeval? Misschien... Maar ik vind het heel apart!

Hoe denken jullie hierover?

2. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik geloof er zelf in, mede doordat mijn man een tijdlang overleden mensen kon zien en met ze kon praten.
    Mijn zoontje heeft wel af&toe eens een opmerking zo van: mama wie is dat? En dan zie ik niemand staan..

Maar verder denk ik niet dat hij echt paranormaal begaafd is zeg maar.

Maar wat knap van je dochter zeg! Vind het altijd heel bijzonder en kijk ook altijd programma's op de tv van dit soort dingen.

3. me83

me83 Niet meer actief

ik geloof er zeker wel in.. en zeker bij de kindjes.. want die kunnen dit niet zo uit hun duim zuigen!

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

mijn zoontje riep al een dag voor ik wist dat ik zwanger was ''mama baby zusje in buik''

en hij heeft gelijk. ik was idd zwanger, en hij krijgt idd een zusje.
    Telkens als ik zei '' het kan ook een broertje zijn'' zei hij: ''nee mama, meisje, niet jongen''

of het toeval is? daar komen we nooit achter :p

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik geloof het ook.

Vroeger heb ik als kind zeinde zelf heel veel verschillende dingen meegemaakt.
    En ook mijn broer.
    Mijn broer die wist zelfs van te voren wanneer iemand ernstig ziek was en wanneer die persoon overleden was.
    Bij het ziek zijn bezocht een zwarte schim hem snacht's en bij overlijden kwam een witte schim.

Ik denk zelfs dat elk kind iets paranormaals in zich heeft.
    Maar na mate wij ouder worden dit onbewust afsluiten.
    Meschien omdat wij het dan beter begrijpen en er stiekem ook een beetje bang voor zijn??

6. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    absoluut. mijn zoon riep ook baby baby voor we wisten dat ik in verwachting was en ook wij waren er niet bewust mee bezig. hij ken t mijn opa ook op foto's zonder dat we hebben gezegd wie het is en heeft ook het stopwoordje van mijn opa overgenomen. toen mijn moeder hem dat hoorde zeggen werd ze wel een beetje bleek

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Bij kinderen geloof ik er zeker in! Mede omdat ik toen ik zelf nog kind was ook dingen "zag" zeg maar.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Ik geloof er niets van. Niet bij volwassenen, niet bij kinderen.

Ik geloof wel dat sommige mensen gevoeliger zijn voor onuitgesproken zaken en dus eerder goed raden dan anderen.

9. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Een week voordat ik positief testte zei Lila tegen me dat ik een baby in mijn buik had.
    Toen ik vroeg wat ze zei herhaalde ze het.

Ik legde haar uit dat dat niet zo was, dat Juli* al geboren was, weet je nog?? (dacht dat ze het over de vorige zwangerschap had)

Ze werd boos en zei WEL!! mama wel baby in de buik!!

Nou, ze had dus gelijk..
    We waren vandaag bij de gyn en die vertelde dat hij dat soort verhalen vaker hoort, en dat het hem steeds weer verbaasd dat die kleintjes dat blijken te zien/weten.
    Lila is nog geen 2,5..

10. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik wilde net bijna hetzelfde opschrijven. Ik geloof er ook niet in.

11. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik geloof er ook zeker wel in, toeval bestaat namelijk in mijn ogen niet ;)

Ik geloof het zeker bij kinderen en bij volwassen ( niet iedereen ) geloof ik het ook.

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee ik geloof er totaal niet in. Misschien wel gevoelig voor iets, maar geesten geloof ik totaal niet in.

13. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Geesten enzo geloof ik wel in maar blijf ik liever zo ver mogelijk vandaan..
    Voorgevoelen heb ik zelf al jaren last van, vaak niet leuk. Ik wist bijvoorbeeld al meer dan een jaar vantevoren wanneer mijn tante zou overlijden (en op dat moment leek de kanker zelfs minder te worden). Toen ze ook echt op die dag overleed was het flink schrikken, zowel voor mij als voor de mensen tegen wie ik het een jaar eerder had gezegd!

Deel Deze Pagina