Zet 15 oktober vast op de kalender voor volgend jaar

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door , 18 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Op 15 oktober was het weer Engeltjesdag. Op die dag om 7 uur 's avonds hebben mama's van engeltjes over de hele wereld een kaarsje laten branden voor hun overleden kindjes. Een klein symbolisch gebaar dat enorm veel troost kan geven.

Engeltjesdag is afkomstig van een Amerikaans initiatief: "Pregnancy and Infantloss Remembrance Day". Een dag die in het teken staat van het verlies van kinderen maar ook het verlies van zwangerschappen, doodgeboren kinderen, wiegendood, ...
    Reeds in 1988 erkende President Ronald Reagan oktober als de "National Pregnancy and Infantloss Awareness Month": "Als een kind zijn ouders verliest is hij een wees. Als men zijn echtgenoot verliest is men een weduwe of weduwnaar. Als een ouder zijn kind verliest zijn er geen woorden voor."
    Tegen 2001 hadden al heel wat Amerikaanse staten 15 oktober op de kalender geplaatst als "Pregnancy and Infantloss Remembrance Day".

Ik wil iedereen oproepen om volgend jaar met zijn allen op 15 oktober ook in Nederland en België een kaarsje te branden voor onze mooie vlindertjes.

Groetjes Naatje
    Neem ook eens een kijkje op de officiele website
    http://www.october15th.com

2. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hee dit wist ik niet. dank je voor de tip! ik brand elke avond een paar kaarsjes en zal dat zeker blijven doen

3. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik wist het.
    Wij hebben afgelopen woensdag om 19.00 uur een kaarsje laten branden.
    Ik doe dat zoiezo iedere avond bij haar plekje, maar meestal pas rond 20.00 uur.
    Nu heb ik het gewoon een uurtje eerder gedaan.

Deel Deze Pagina