Zet jij buikfoto's & echo's op Facebook o.i.d.?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nora1983, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melief

Melief Niet meer actief

Jahoor, heb lang genoeg gewacht om ook met mijn kleintje te mogen pronken. Facebook is wel afgeschermd en ben kieskeurig met wie ik erop heb.

Ik plaats echo's, af en toe een buikfoto met kleding aan, leuke anekdotes van mijn man o.i.d.

Wel probeer ik erop te letten dat ik max 1 keer per week of 2 weken wat plaats. Ik heb ook wat mensen op fb bij wie het zwanger worden maar niet lukt en hoewel ik weet dat ze heel blij voor ons zijn probeer ik daar wel een beetje rekening mee te houden.

2. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Wij, zowel ML als ik plaatsen geen enkele foto van Ties op facebook. Echofoto's en buikfoto's staan er wel op.
    Je profiel is misschien 'alleen zichbaar voor vrienden', maar wanneer zij een comment of een like plaatsen bij je foto, is hij automatisch zichbaar bij al hun vrienden op Facebook..

Ook onze familie, vrienden en kennissen hebben we verzocht geen foto's online te plaatsen.

Wij hebben er bewust voor gekozen om de foto's van Ties niet op facebook te plaatsen.

3. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Alleen de eerste echo foto geplaatst als aankondiging. Ook mijn profiel is prive en al ziet iemand anders hem, wat zouden ze er mee moeten doen? Vond het gewoon leuk om het met familie en vrienden te delen. Verder doe ik niet aan buikfoto's hoor. Vond het zelf altijd overdreven om te zien dat sommige vrienden wekelijks zo'n foto erop zetten. Maar dat moeten ze uiteraard allemaal zelf weten! Iedereen denkt anders over zulke zaken. Denk dat je vooral moet doen waar jij jezelf goed bij voelt!

4. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Echofoto's heb ik geen probleem mee, alhoewel ik ze er niet allemaal op zal zetten. Er staat er nu eentje op als aankondiging van de zwangerschap.

Buikfoto's ga ik er niet opzetten, maar als onze dochter geboren is zal er vast wel een foto van haar opkomen :) Ik heb alleen mensen op Facebook met wie ik dat wel zou willen delen en ben straks denk ik zo trots als een pauw!

5. Verox

Verox Niet meer actief

Wij vertellen alles op FB. Wel is onze informatie alleen voor vrienden zichtbaar. Ik vind het heel belangrijk dat iedereen weet hoe het met ons gaat. Ook het verlies van ons dochtertje hebben we meteen op FB bekend gemaakt. Dat voorkomt een hoop pijnlijke vragen.

6. Minerva

Minerva Niet meer actief

Bij het bekend maken van de zwangerschap heb ik een 3D echofoto gepost. Het was toevallig een erg grappige foto. Verder zetten we zeker een foto van de kleine na de bevalling erop. Ik vind het ook leuk om te zien van anderen. Daarbij heb ik ook alleen maar mensen die ik persoonlijk ken toegevoegd op Facebook. Er zitten dus geen vage onbekenden tussen.

Ik ben overigens niet van plan om van iedere scheet van de kleine een foto te maken en Facebook te overstromen met foto's van onze mini. Maar er zal zeker zo nu en dan een fotootje gepost worden. Geen problemen mee :)

/edit: ohja, buikfoto's..... nog niet gepost, maar áls ik dat zou doen, dan is het altijd met de kleren aan ;)

7. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Wil trouwens nog wel aan mijn post toevoegen dat ik een buikfoto met kleding wel heel wat anders vind hoor! Laatst zag ik namelijk een foto voorbij komen van iemand met buik in haar lingerie... Nou sorry hoor maar anders zet je jezelf toch ook niet in lingerie op fb? Waarom nu dan wel met een baby in je buik :(

8. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb alleen een 'it's a boy' plaatje geplaatst na de geslachtsbepaling, verder niks.

Ik vind een echo foto of buikfoto (met kleren) trouwens helemaal niet prive/persoonlijk, niet meer dan andere foto's in ieder geval. Ik stoor me er dus ook helemaal niet aan, behalve als er echt een overdaad aan updates en foto's is. Maar dat geldt niet alleen bij zwangerschappen, ook bij huisdieren, kinderen, ziektes, eten etc.

Aan mijn zus is trouwens wel gevraagd of ik een miskraam had gehad, want er stond niks over de zwangerschap op mijn facebook. Het is dus volgens mij vrij standaard om het er wel op te zetten.

Man zet wel meer over mij en zwangerschap op zijn facebook, ook geen problemen mee.

9. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Ik heb een album gemaakt met alle foto's die ik leuk vond, buik foto's alleen met kleding aan op 2 foto's na, in me naakie maar die zijn zo gemaakt/geshopt dat je niks ziet kwa borsten of intieme gedeeltes, verder idd echo's die ik leuk vond maar niet meteen dezelfde dag wanneer ze gemaakt waren, eerst rustig laten zien aan de toekomstige opa's en oma's & tante's en oom's! En idd alleen mijn vrienden kunnen mijn profiel zien!

10. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Ik heb ook gewoon alles erop gezet..
    Wij hebben er lang over gedaan om zwanger te worden en ik ben dan ook echt super trots op dit wondertje!
    Niet dat ik iedere dag iets plaats, maar heb af en toe is een foto van of een echo of van mijn buik geplaatst.
    Mijn pagina is trouwens wel afgeschermd en alleen vrienden kunnen deze foto's zien..

11. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Voor degene die t echt privé willen houden., ik zou denk ik een babysite aanmaken ergens met wachtwoord enzo....en degene die t mogen zien t wachtwoord geven? Is misschien een tip?

12. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik deed het ook, en nu plaats ik ook veel foto´s van mijn dochter.
    Mijn FB staat wel prive maar ik vond het ontzettend leuk om met mijn buik te showen... mag je ook trots op zijn toch.

13. Googelplex

Googelplex Actief lid

18 jan 2013
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben nooit een echo foto of een foto van de babykamer ofzo op Facebook gezet. Toen Isa is geboren hebben we één foto geplaatst om te laten weten dat ze geboren is en hoe ze heet. Hierna geen enkele foto meer geplaatst en ook nadrukkelijk aan familie gezegd dat we geen foto's van Isa op internet willen. De mensen die haar willen zien zijn welkom bij ons thuis om haar in het echt te zien, niet via Facebook waar je nooit helemaal de controle kunt hebben wat er met je foto's gebeurd.

14. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    Ik plaats niet echt buikfotos. wel een foto dan dochter mijn buik knuffelt. Plaats wel veel fotos van dochter en straks ook van zoon maar dit omdat ik veel familie op FB heb die ver weg (oa VS) woont en ze zo toch wat op de hoogte blijven. Fotos kunnen gezien worden door (vrienden van) vrienden.

ik heb er geen problemen mee. Daar is FB ook voor. als je dat allemaal niet wilt zou ik geen FB nemen, maar das mijn mening. Het zelfde als je je ergert aan updates en fotos van anderen, dan zet je dat toch uit?

15. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Alles afgeschermd maar die dingen komen er bij mij niet op. Af en toe eens een foto van een schattig kleertje wat gekocht is maar meer niet. Vind ik zelf te persoonlijk

Foto's van m'n dochter en van ons zet ik er wel op. Alleen vrienden en familie hebben toegang en zie daar het probleem niet van

16. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Ik doe sowieso al niet al teveel met facebook..
    Maar ik vind dit wel een beetje een moeilijke kwestie.. Soms zetten mensen er echofoto's of verslagen op, en dat vind ik helemaal niet storend.
    Maar het ligt er ook een beetje aan wat voor soort buikfoto's het zijn.
    Ik vind zo'n zwangerschapshoot wel mooi maar als het maar een beetje subtiel is.

17. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik heb er wel foto's van echo's en van m'n buik opgezet. Vond 't leuk om mensen op de hoogte te houden :) Zie er ook geen kwaad in, juist leuk om je beeb te showen!

18. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Mijn buik voor mijn vriendenlijst op fb wel, en echo foto's en straks foto's van de baby alleen via inbox, email, whatsapp. Daar hoeft Zuckerberg geen rechten over te hebben.. En je weet maar nooit wie het allemaal ziet als je het in je newsfeed gooit..

19. itsme

itsme Actief lid

30 jan 2013
    425
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik zet het ook op FB

20. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik vraag me altijd af waarom het zo vervelend zou zijn als vreemden een foto van mijn buik of echo zouden zien.. Dat boeit hen toch niet? Ik ken hen niet en zij kennen mij niet. Ik kan er niet wakker om liggen 's nachts. Foto's die niet geschikt zijn voor internet plaats ik gewoon niet, zodra het erop staat blijft het er voor altijd op, ook al heb je een privé account. Zolang je je dat realiseert is er niet zoveel aan de hand.

Deel Deze Pagina