Ik zet nooit de wifi of mijn telefoon uit. Bij groepsgesprekken staan wel af en toe mijn meldingen uit, mijn mobiel staat vaak op stil en ik leg hem regelmatig weg.
Hier gaat elke nacht mn internet uit. Dan kan ik voor nood nog wel gebeld worden maar geen onzin appjes enzo. En ik ben hem met regelmaat zat. Dan leg ik hem zo een paar uur of een dag aan de kant. Ik heb soms zo geen zin in sociaal zijn haha
Nee uitzetten kan ik niet. Ben echt verknocht aan m'n iPhone. Maar hij gaat wel automatisch op 'niet storen' van 22:00-7:00. Ik zet wel vaak 's nachts de WiFi uit op de bovenverdieping vanwege mijn zoon dat die niet met z'n telefoon in bed ligt. En ik heb heel veel notificaties gewoon uit staan. Ik hoor alleen een bliepje bij een nieuwe Whatsapp (groepen niet). De rest zie ik allemaal wel, daar hoef ik geen bliepjes en piepjes voor.
Uitzetten doe ik niet, maar ik kan gerust mijn telefoon wegleggen en er een hele dag niet op kijken. Familie en vrienden zijn er aan gewend en bellen/appen standaard naar mijn man 'want die neemt tenminste wel op als ik bel' of 'hij reageert tenminste wel op appjes'.
Ik geef m'n privénummer niet aan m'n collega's. Ze kunnen me bellen op m'n zakelijke nummer. Appen kan ook, maar geen geapp op m'n privé-telefoon.
Ik zet mn telefoon nooit uit. Wel leg ik hem soms aan de kant. Spelen met mn zoontje, uiteten met mn vriend/quality time of als ik met vriendinnen ben
Als ik met de kinderen weg ben anders ben ik te veel afgeleid en meer met tel bezig dan de kinderen. Man is wel bereikbaar. Savonds om 8/9 uur gaat hij ook uit. Behalve weekend
Wifi op mijn telefoon zet ik als ik naar bed ga, altijd uit. Op verjaardagen of als ik met de kinderen buiten ben, laat ik de telefoon altijd in mijn tas zitten. Kijk er dan niet op.
Ik zet mn telefoon s nachts op de vliegtuig stand. Verder leeg k em overdag regelmatig even aan de kant. Op mn werk of als k op bezoek ben ofzo zit ie altijd in m'n trad, kijk kd er maar af en toe op. Groepen in WhatsApp heb k allemaal gedempt en vergeet staat ie op trillen.
Zo herkenbaar! Mijn groepsapp van m'n werk is zo vervelend soms. Altijd negatief. En als je eruit gaat word dat ook niet gewaardeerd. Ik heb bijna altijd mijn geluid uit staan. Overdag als ik niet aan het werk ben staat hij meestal ook niet op trillen.
nee zet hem nooit uit heb de berichten op stil staan van groeps whatsapp maar kan hem ook rustig even wegleggen
Van 22:00 tot 08:00 staat mijn telefoon sowieso op 'prioriteiten'. In mijn geval heb ik ouders, man, broers en zussen als prioriteiten geselecteerd, zij zijn de enigen die dan kunnen bellen. Ik heb een werktelefoom gekregen, maar hou al jaren bewust mijn privé telefoon ernaast. Zodra ik thuis kom gaat het geluid van m'n werknummer uit. Er zijn een paar collega's die mijn privé nummer hebben voor noodgevallen (en zo behandelen ze het ook). Krijg gemiddeld 1x per jaar een belletje op m'n privé van een collega en dat vind ik acceptabel. Werknummer gaat ook niet mee op vakantie etc. Verder ben ik wel gehecht aan mijn telefoon, maar kan deze ook rustig uren boven liggen. Ik heb de blauwe vinkjes op mn WhatsApp uitgeschakeld (toen gedaan omdat ik hoogzwanger was) en heb ze nooit gemist. Zo staat er ook voor mij geen druk op om ze te beantwoorden.
Zit de functie prioriteiten op elke telefoon? Is inderdaad handig. Ik heb zelf de widget van whatsapp, dan kan je het bericht lezen zonder whatsapp te openen, ook handig. Voel me anders verplicht om te antwoorden, terwijl dat eigenlijk onzin is, maar mij geeft het wat rust.
Eigenlijk alleen op vakantie. Dan staat hij uit en check ik aan het eind van de dag of er berichten zijn, waar ik dan alleen op reageer als het belangrijk is. ik heb mijn telefoon best vaak op stil staan dus heel goed bereikbaar ben ik niet maar ik vind het vooral handig om hem bij te hebben om dingen op te zoeken. Dat internet vind ik echt een superuitvinding!
Wifi staat hier eigenlijk altijd uit, tenzij ik even iemand een bericht wil sturen, of ik een bericht van iemand verwacht en kijk of ik iets ontvangen heb. Ik kan echt niet tegen dat gepiep de hele tijd. En daarbij vind ik het zonde dat ik de batterij dan weer sneller moet opladen. Telefoon uit als ik slaap.