Nope, hier staat de WiFi altijd aan. Als ik snacht wakker word helpt het om even op Facebook te zitten en kan ik weer slapen.
Ik lees veel over 'wifi' uit. Maar hebben jullie dan geen mobiel internet? Of heb je dat dan ook uit staan? Mijn telefoon gaat nooit uit. Maar ik kan er prima afblijven als ik bij vrienden ben of met mijn zoon aan het spelen ben. Heb te vaak gehad dat ik met een 'noodgeval' gebeld werd, dus uit gaat hij NIET!
Ik zet mijn telefoon eigenlijk nooit uit, maar ik laat hem regelmatig ff liggen of op stil staan. Ik heb er echt een hekel aan dat je met dat ding maar altijd bereikbaar moet zijn, en ik reageer dus ook vaak niet meteen op whatsappjes etc. In het begin vonden mensen dat vreemd, inmiddels zijn ze het wel van me gewend, en hoor ik van ze dat ze het zelf ook prettig vinden om niet die druk te voelen van meteen moeten reageren.
Nee. Ik ben best veel thuis en als ik even ergens anders ben kan ik gemakkelijk zonder internet op mijn telefoon. In noodsituaties kan ik altijd nog bellen/sms'en.
Ik heb mijn telefoon bijna altijd op niet storen staan. Geen geluid, geen getril en af en toe kijk ik er eens op. Mijn man kan me op mijn werk en thuis via de vaste telefoon wel bereiken net als school/kdv/bso. En verder hoeft niemand mij overdag te spreken. Maar ik krijg wel vaak commentaar van mensen die vinden dat ik niet snel genoeg reageer. Gelukkig is iedereen er langzamerhand aan gewend. Voorheen had ik een gewone mobiele telefoon en die stond soms wekenlang gewoon uit omdat ik hem weer kwijt was of zo.
Thuis en op het werk zit ik op wifi. Als ik weg ben dan zet ik bewust mn mobiel internet niet aan. Ik heb het sowieso niet standaard aan staan, zet het alleen af en toe aan om te kijken of er een belangrijk bericht is of om iets op te zoeken.
Alleen in het vliegtuig en 'snachts vibreert 'ie. 😁 Voor de rest moet ik altijd bereikbaar zijn.
Hier staat het geluid altijd uit en ik kijk 's avonds zelden op mijn telefoon en als het nodig is dan bellen ze maar. Ik raak er vaak overprikkeld van om overal maar op te moeten reageren.
Uit niet, maar groepsberichten geven geen geluid, en ik zet mijn telefoon wel vaak op geen geluid. Bijvoorbeeld vrijwel iedere avond als mijn autistische zoon problemen heeft met in slaap vallen (wil niet dat hij wakker gebeld wordt als hij net in slaap is gevallen) en ook op vakantie/weekend dagen als ik gewoon lekker weg wil zijn van alles. Als mijn kinderen op school of ergens anders zijn (niet bij mij), wil ik altijd optimaal bereikbaar zijn.
Ps. Ik krijg wel kritiek op het soms telefonisch niet bereikbaar zijn. Mijn man is wel altijd bereikbaar (hij kan er niet tegen om ooit niet bereikbaar te zijn, behalve voor klant/werkvergaderingen) voor noodgevallen. Krijgen diegenen die ook wel eens kiezen voor 'nu even niet' ook kritiek? Ik bedoel: wat als je nu met een moeilijk slapende baby of ouder kind gewoon even wil slapen op een minder gewoon tijdstip als een dutje op zondagmiddag? Voor het mobiele tijdperk mocht dat nog
Ik heb mijn telefoon overdag altijd aan,ook wifi of eigen internet. Als ik ga slapen dan doe ik wel de wifi uit. Beltoon laat ik aanstaan voor noodgevallen/werk/wekker.
Mijn telefoon staat echt nooit uit en ligt nacht's ook gewoon langs me op het nachtkastje. Ik heb wel groepen op dempen staan maar voor de rest eigenlijk niets.
Ja hoor. Komt voornamelijk omdat ik mijn telefoon echt kwijt ben. Geluid staat ook altijd uit dus bellen heeft ook geen zin. En als we weggaan laat ik 'm vaak thuis. Ik ben geneigd om in mijn telefoon te kruipen en laat dat nou net niet de bedoeling zijn.
De wifi staat hier 's nachts uit. Mijn telefoon heb ik wel mee naar bed, maar dat komt doordat ik hem als extra wekker gebruik. In noodgevallen zijn we altijd te bereiken, we hebben ook een vaste telefoon op het nachtkastje te staan. Voor de rest heb ik alleen thuis wifi en op plekken met een open netwerk. Als je mij appt, dan kan het dus zijn dat ik niet meteen reageer. Ook als ik geen zin heb om te reageren, of ergens anders mee bezig ben, dan zul je moeten wachten. Ik voel me niet verplicht om meteen overal op in te gaan. Ik heb verder alle meldingen overal van uit te staan, anders word je helemaal knettergek van het gepiep de hele dag!
Ik zet mn telefoon regelmatig op stil. Ook laat ik m rustig beneden liggen terwijl ik boven ben ofzo. Als ik geen zin heb om te reageren op een appje doe ik dat ook even niet. Zit vaak wel gewoon op internet te neuzen ofzo, maar kan het ook prima wegleggen.
Ik heb standaard alle geluidjes uit staan, behalve inkomende oproepen. Zo bekijk ik de berichten e.d. wanneer ik dat wil en niet wanneer de telefoon mijn aandacht trekt. Ik heb ook bewust geen facebook app, ik kijk af en toe via de browser. Het liefst zou ik de telefoon vaker uit zetten, helaas ben ik dan helemaal niet te bereiken, ook niet in noodgevallen.
Als ik geen zin heb om te appen, app ik niet Het gebeurt nog weleens dat iemand een berichtje stuur en ik niet kan antwoorden. 5 minuten later krijg ik een vraagteken binnen. Reken maar niet dat ik dan nog op korte termijn antwoord. Mijn telefoon staat altijd aan, maar geluid vaak uit Ik hou niet van dat verplichte bereikbare gedoe.
Vreselijk ja! Hier iemand op WhatsApp die dan na een uur ofzo nog een "aanvullend" bericht stuurt, maar eigenlijk bedoeld: reageer eens. Dan reageer ik de komende uren zeker niet .
Mijn man en ik zetten beide regelmatig de telefoon in het weekend uit, soms zelfs heel het weekend als we echt even geen zin hebben in "sociale verplichtingen" Familie en vrienden weten dit en doen er verder niet moeilijk over eigenlijk... Wanneer we echt per se direct bereikbaar moeten zijn hebben we ook nog een huistelefoon, daar belt nooit iemand op tenzij het dus echt nodig is.
's Nachts gaat de wifi en data verbinding uit. De telefoon ligt op mijn nachtkastje en staat op trilstand.