Prille zwangerschap en reizen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Emie, Aug 4, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emie

Emie Nieuw lid

Jul 22, 2006
    3
    0
    0
    Hallo allemaal,

ik heb net ontdekt dat ik zwanger ben, na 6 ivf pogingen. We zijn natuurlijk heel erg blij. Maar we hebben maanden terug een reis geboekt naar Curacao. Begin september vertrekken we. Ik ben dan 8/9 weken zwanger. Nu twijfel ik om te gaan vliegen.
    Kan het kwaad om zo een lange reis (9 uur vliegen) te maken.

Emie

2. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Proficiat! Wat zullen jullie blij zijn!
    Geniet ervan!

Ikzelf ben gaan reizen toen ik 20 weken zwanger was. Wij gingen toen naar Turkije, en da's weliswaar geen 9 uur vliegen, maar (in ons geval) 3,5 uur naar Istanbul (daar overstappen-> lees: rennen om het volgende vliegtuig te kunnen halen)1,5 uur naar Adana, en toen nog 4 uur in de auto om op plaats van bestemming te komen.
    Ik vond het reizen erg vermoeiend, maar dat vond mijn man ook, en die was niet zwanger :) .
    Het ligt er denk ik aan hoe jij je tijdens deze zwangerschap voelt. Ben je veel ziek en moe, dan zal het reizen heel zwaar vallen. Voel je je vrij goed, dan valt het vast mee. Kwaad kan het in elk geval niet!

3. Panda

Panda Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    2,248
    0
    0
    Lijkt me niet, zolang je in het vliegtuig af en toe heen en weer loopt en genoeg drinkt. Voor de baby kan vliegen namelijk geen kwaad, zegt men. Het beste is om met je verloskundige of arts te overleggen. Dan weet je het zeker.

Enne...gefeliciteerd he :D

4. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Het vliegen zelf kan geen kwaad, ik zou wel vooraf even bellen met KLM om stoelen te reserveren met voldoende beenruimte. Gezien je zwangerschap zal je niet bij een nooduitgang mogen zitten maar er zijn voldoende andere rijen waar je extra beenruimte hebt. Misschien ook handig om dan aan het gangpad te zitten zodat je niet eerst langs andere mensen hoeft wanneer je een stukje wilt lopen.

Leuk Curacao, geniet van je vakantie! Wij vliegen er 10 augustus heen en gaan 4 september weer terug, ik zou dan bijna 11 weken zwanger zijn maar word maandag a.s. gecuretteerd (helaas missed abortion). Onze dochter van bijna 11 maanden gaat ook mee en wij hebben vooraf ook stoelen gereserveerd.

5. Six

Six Actief lid

May 22, 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Er gaat iets niet helemaal goed, probeer het zo nog wel een xtje.
    Komt 'ie:

6. Six

Six Actief lid

May 22, 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Hoi Emie,
    Als ik jou was zou ik lekker genieten! Gefeliciteerd met je zwangerschap :)

Zelf ben ik net terug van een verre reis, alles bij elkaar heb ik zo'n 12 uur in de lucht gezeten en dat ging prima. Moet er ook bij zeggen dat ik redelijk fit ben de laatste maand.

De tips die ik voor het vliegen heb zijn:
    * meer drinken dan normaal
    * wat meer wandelen/bewegen op je plek i.v.m. verhoogde kans op trombose
    * een plaats aan het gangpad voor het vele plassen (liefst natuurlijk met extra veel beenruimte)
    * en last but not least; zorg dat je zelf wat eten (sultana ofzoiets) meeneemt. handig voor als je de vliegtuigmaaltijd niet lust (of niet mag hebben) en ook voor daar als je acuut trek hebt, ik had daar zelf nogal last van :oops:

Ik wens je een goede vakantie, laat even weten hoe het geweest is!

Groetjes Six

PS: zorg ook voor een iets uitgebreidere medische toilettas met bijv. ORS - voor als je diarree krijgt enzo. Ik ben van tevoren even bij de huisarts geweest om het een en ander te vragen over medicijngebruik

7. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Gewoon lekker gaan, kan geen kwaad.

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    O joh! Gewoon gaan, hoor! Ik ben rond die tijd nog lekker met mijn man naar China geweest. Geniet ervan.

9. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik ben toen ik 8 weken was naar Egypte gegaan!
    Behalve dat ik elke middag een uurtje ging slapen -was kapot moe in het begin- was er niets speciaals!

Ga lekker meid, en geniet ervan! De laatste keer met z'n 2e :D

10. Emie

Emie Nieuw lid

Jul 22, 2006
    3
    0
    0
    Hallo dames,

Heel hartelijk bedankt voor jullie reacties. Zo te lezen kan het geen kwaad. Bij de 1e echo zal ik het voor de zekerheid toch even aan de ivf arts vragen. Ik wil ook heel graag gaan. Maar andere kant, met zoveel moeite ben ik zwanger geworden dat ik niets wil doen om mijn zwangerschap in gevaar te brengen.
    Jullie lezen wel wat de arts hierover zegt.

Liefs Emie

Share This Page