Nu hoorde ik laatst van iemand dat ze onverwacht haar ontlasting was verloren toen ze aan het bevallen was. Ik heb hier nog nooit van gehoord is het waar of is het een soort geheim wat iedereen weet maar waar niemand het over heeft
hey fleur, ik ben zelf niet zwanger of nog nooit bevallen maar mijn vriendin wel. die vertelde mij ook dat ze tijdens het persen ontlasting was verloren omdat ze zo hard moest persen. maar ze zei dat halen ze meteen weg en dat hoort erbij. ik reageerde net als jou. ook vol ongeloof. dacht ook he als dat maar niet bij mij gebeurd maar schijnbaar is het wel heel normaal....
Hier zijn al een aantal topics over geweest. Als je gaat persen kan het inderdaad zo zijn dat het ontlasting mee komt. De verloskundige is dat gewend en ruimt het netjes op.
ik denk ook niet dat je daaraan kan ontkomen. En het is niet erg, en op het moment dat het je gebeurt kan het je ook echt niet boeien hoor.. De meeste vrouwen poepen tijdens de laatste ontsluitingsweeen.
Ja dat is idd zo... Voor mijn bevalling maakte ik me daar heel druk om en had ik zelfs een klisma gevraagd (en gekregen). Doordat ik ingeleid ben heb ik die klisma niet kunnen gebruiken en er is bij mij tijdens het persen idd eerst wat ontlasting uitgekomen. Nou, hoe druk ik me daar ook maakte (kon er echt van wakker liggen) deste minder scheelde het me op dat moment! Maak je er dus maar niet te druk om, op dat moment ben je echt in een 'andere wereld' en daar niet mee bezig!!
Ik had er ook nooit eerder over gehoord totdat het mij een tijdje geleden werd verteld. UULLLGGGG!!!: was mijn reactie....Maar ik hoor het nu zo vaak. Stom dat je daar nooit eerder van hoort, he? Nog zoiets; ik kreeg deze week het boekje van mijn kraamzorg dat ik door moest lezen en daarin las ik dat je de eerste dagen na de bevalling in je broek kan pissen, omdat je spieren van onderen nog niet helemaal ok zijn na die inspanning die ze doorgemaakt hebben. Ook stond erin dat vrouwen vaak door het persen tijdens de bevalling spontane aambeien creeeren! Nou, ik heb ze nog niet en schrok eigenlijk dat ik ze dus alsnog cadeau kan krijgen! Ook kan je de eerste dagen een vol maandverband bloed PER UUR verliezen door de wond in je baarmoeder. Nou, en zo stond er een hele waslijst in met vreselijk nare dingen....waar niemand mij ooit eerder over heeft verteld. Ik heb dat boekje heel snel even in een hoek gegooit.
Dit soort verhalen hoor je nooit als je bij iemand op kraamvisite gaat. Dan is het altijd van 'ja, de bevalling was niet makkelijk maar ik ben het allemaal alweer vergeten hoor'. Net als dat de eerste 3 maanden ook niet altijd een pretje zijn, dat lees je ook bijna nergens.
Het schijnt zelfs zo te zijn dat VK blij zijn als er ontlasting komt, dat betekent namelijk dat het kindje niet lang meer op zich laat wachten ... Maar het is inderdaad iets waar je zelden of nooit iets over hoort ! Misschien ook maar beter ! Groetjes, Nikki F
tja niet iedereen zal dit rondvertellen na een bevalling. maar het kan gewoon gebeuren en op het moment maakt het je ook niets uit hoor. bij mij is er ook wat meegekomen, maar ik merkte het niet eens, mijn mannetje wel.. en ik liet een wind, ook charmant, ik riep gelijk sorry, waarop mijn vk in de lach schoot en zei maakt niet uit. hahaha ben het nog steeds niet vergeten...
Het gebeurd heel vaak hoor,maar idd niet iets wat je even trots bij je bevallingsverhaal verteld haha.. lijkt mij ook minder als het gebeurd,maar ja je houd het toch niet tegen... een vriendin van me had het niet eens in de gaten.. xxx
Haha, ja hoor, helemaal niet druk om maken. Het komt toch wel als het er zit. Je weet namelijk echt niet meer welk gat je open moet zetten en welke niet. Ook ik heb gepoept tijdens de bevalling. Ze halen het heel snel weg. En van dat plassen kan ik ook beamen. Het is na de bevalling heel fijn om met een flesje te spoelen tijdens het plassen, omdat het anders zo prikt. Omdat ik dus eerst dat flesje klaar wilde hebben en dan nog m'n broek naar de beneden moest doen, heb ik regelmatig als een klein kind staan drentelen voor de wc. Steeds net niet in mijn broek geplast, maar het scheelde niet veel. Flesje alvast klaarmaken na ieder toiletbezoek zodat er staat voor de volgende keer werkt beter. Tja, je hoort vaak niet alle details over een bevalling. Maar joh, het is echt geen nieuws voor de verloskundige hoor
ze zeggen dat je dan goed perst als er ontlasting komt, je hoort toch ook niet over de nageboorte dat is toch ook niet smakelijk en het hoort ook bij bevallen
Ach die tijd na de bevalling nee daar maken ze idd geen reclame voor Ik heb eens gehad was de dag na de bevalling van mn 2de, ik had bezoek (gelukkig een mede-moeder) stond ik op om naar de wc te gaan.... nou dat hoefde dus niet meer Wel naar de douche om me te verschonen, zooo errug!! Maar ja niets aan te doen.... net als aan het poepen tijdens de bevalling is alleen maar goed want waar het hoofdje zit daar kan geen ontlasting meer zitten, het bloeden vond ik zo erg niet dat had ik wel al ingecalculeerd bij het zien van al dat kraamverband Duurde bij mij ook niet zo lang had na 4 dagen al een "normale" baarmoeder eigenlijk dus hij kromp goed in, dan gaat het bloeden sneller.
ik vroeg t eens aan mn moeder ik zeg mam als je nu gaat bevallen en je moet persen ja zegt mn moeder wat dan ik zeg nou dan kan t toch gebeuren dat je moet poepen ineens of kan dat niet mn moeder jazeker kan dat dat gaat allemaal vanzelf ik zg nou dan voor mij voorlopig geen kids mn moeder in een deuk ik ben echt een miep wat betrefd poepen durf alleen thuis en t idee dat mensen weten dat je dat gedaan heb hihihih wat dat betreft ben ik dus echt een muts eerste klas maar ja ben blij dat ik nu zwanger ben poepen of niet poepen bij de bevalling hahahaha liefs mieke
hahaha Ik moet er nu ook niet aan denken dat ik begin te poepen tijdens de bevalling en van al die andere verhalen die ik in dit topic lees word ik ook niet echt vrolijk Maar volgens mij kan het je op het moment zelf niets schelen
Ook ik heb gepoept tijdens het persen, en dat kon me echt werkelijkwaar niks schelen op dat moment. Ze verschonen het snel en klaar... Wat ik ook had: mijn bevalling begon met spontan gebroken vliezen, en bij elke wee verloor ik wat vruchtwater. Heel erg prettig vond ik dat (ondanks dat je het gevoel hebt in een drijfnat bed te liggen), want het haalde de grootste druk van de wee af! Iik was zelf overigens erg verbaasd over de nageboorte. Had verwacht dat daarvoor ook geperst zou moeten worden, maar die kwam gewoon vanzelf (na wat drukken op de buik = auw!), terwijl hij toch behoorlijk groot was! Het vloeien naderhand vond ik niet zo'n probleem, maar ik ben een keer of 3 en behoorlijk groot stolsel verloren (groter dan een tennisbal) en daar schrok ik wel van! Maar ook dat is heel normaal! Het heftige vloeien duurde bij mij ook en dag of 4, en tot 3 weken na de bevalling heb ik dagelijks nog menstruatie-achtig gevloeid, toen was het helemaal over...
Als het hoofdje van het kindje het geboortekanaal doorgaat drukt het daarmee de endeldarm (laatste stukje darm voor de anus) leeg. Als daar op dat moment wat "poep" heeft verzameld drukt de kleine dit dus naar buiten. Het is dus een compleet natuurlijk verschijnsel waar niemand zich zorgen over hoeft te maken.