Van de week had Ilias een goeie spuitluier en het bleef er helaas niet in. Er zat wat poep op zijn pakje en rompertje. Die heb ik meteen in de oxy gezet en daar heeft het een paar dagen in staan weken. Vanmorgen mee in de kookwas, maar de vlekken zijn nog zichtbaar! Wie weet wat ik kan doen om het er uit te krijgen?
Als ze wit zijn, kun je 't misschien met bleek proberen. Ik zet het meestal een nachtje in een sopje en was het dan mee.
Volgens mij moet je het niet te lang laten inweken, want dan schijnt alles weer opnieuw erin te trekken (heb ik me ooit laten wijsmaken) Wat ik nu doe is inweken in de biotex inweekpoeder. Daarna in de wasmachine. Soms ook vlekkendepper op de plekken. Gaat er redelijk mee uit, maar ben nooit een held met wassen geweest. dus ik lees effe mee hier voor de gouden tip. Heb trouwens ook weleen gehoord dat je witte dingen goed met ossengalzeep kunt schoonkrijgen.
Hier inderdaad hetzelfde probeem. Maar dan vooral met die schattige rompertjes met een motiefje. Die dingen kunnen niet in de bleek. De witte ronpers doe ik wel, of de romers met alleen een plaatje op de borst. Daarvan bewerk ik alleen de randjes met chloor. En ik heb een tupperware-was-emmer, die trekt het vuil eruit. Voor gewone handwasjes werkt ie super, maar voor rompers met poepvlekken dus niet!
Wat ik altijd doe is gelijk in een sopje met wasmiddel, en vrij warm water, en dan wassen en uitspoelen en daarna meteen mee in de wasmachine. Dat werkt bij mij het beste. Evt dan in de was met een schep oxy. Op die manier heb ik de vlekken eruit gekregen, met laten staan in een sopje eigenlijk nooit.
gewone normale poep idd gewoon een sopje even weken en meewassen. Dat word meestal wel goed schoon. Over de spuitluiervlekken 8) daar ben ik zelf heel makkelijk in, zeker toen ze kleiner was. Meteen weg ermee. Als t echt een enorm kunstwerk tot in de rug was dan knipte ik t gewoon door midden. Ga dat dan echt niet over dr hoofd trekken.
Hier 1 keer dat t letterlijk mn mannetje bij zn rug opzat.. Witte romper poos laten weken in biotex inweek ( groene) en niks meer van de vlekken terug te vinden
Weggooien is echt zonde! Het is een heel leuk (en vooral makkelijk) pakje! Ik was het binnenkort nog wel een keer, misschien met vlekkengel of zo erop.
Heb helaas ook geen ultime tip, maar zeker met borstvoeding zijn spuitluiers best vaak voorgekomen bij onze oudste. Tot nu toe gaat het bij Jenne heel aardig. Elke keer weggooien zou ik echt niet doen. Over het hoofd uittrekken is helemaal niet nodig. De rompertjes hebben aan de bovenkant extra ruimte om het fijn over het hoofd te trekken, maar door diezelfde ruimte kan je ook de schoudertjes erdoor doen en de romper naar beneden uittrekken! Scheelt poep aan rug en hoofd!
even uitspoelen een heel klein beetje dusty ontvetter erop spuiten (van de wibra) en dan de wasmachine in. heb tot nu toe alle moeilijke vlekken er nog mee uitgekregen.
ik spoel het goed uit en laat het dan even een nachtje weken, shout er op en even goed in laten trekken en voordat je het wast nog even de shout in boenen. Heb hier nog niet 1 romper of wat ook waar het niet uit is gegaan.
Toevallig gister weer een enorme spuitluier gekregen. Ik heb het meteen uitgewassen en ingesmeerd met vlekkenverwijderaar. En meteen in de wasmachine met oxi action op 40graden.
Hier werkt het volgende het beste: vlek uitspoelen met koud of lauw water. Zeker niet warm, dan "brandt" je de vlekken er juist in! Daarna vanish, groene zeep of wat voor vlekkenverwijderaar dan ook erop, inwrijven en daarna in de wasmachine (gewoon op 40 graden). Voor de echt hardnekkige vlekken heb ik wel een zomertip: was de kleertjes met vlekken en leg ze nat te drogen in de zon. Bijna alle vlekken verdwijnen als sneeuw voor de zon
Tip die wij van de kraamhulp kregen en die bij ons altijd werkt (en er wordt wat ondergepoept hier hoor): Eerst onder de koude kraan het ergste eraf spoelen/ wrijven (de stof waar de poep op zit tegen elkaar aan wrijven, hoeft niet met je handen ). Daarna in een emmer koud water zetten totdat je gaat wassen. Dat kan gerust een paar dagen later zijn (erg lang duurt het hier nooit). Dan doen ik het met een gewoon wasmiddel zonder extra vlekkenspul op 30 graden en alle poepvlekken gaan er gewoon uit. Overigens krijgt de kleine hier nog uitsluitend bv. Misschien dat kv of vaste voeding hardnekkigere vlekken geeft, dat moet ik nog ontdekken .
Voordat ik de tweede keer ging wassen heb ik ze met van dat witte spul uit een tube bewerkt en alles kwam schoon uit de machine!
Ik was het gelijk goed uit met wat wasmiddel. Laat het dus niet weken, of inderdaad met wat oxy of shout. Daarna meteen in de wasmachine en het gaat er gelijk uit. Dit doe ik ook met slabbers waar fruit of groente in zit.