Beste voedingsdeskundige, Het advies van de osteopaat is voor mij om zo min mogelijk zetmeelproducten te eten. Ik laat dus brood aardappels rijst en pasta e.d. staan. Nu is mijn vraag wat kan ik als vervanging gaan gebruiken ? De reden dat dit advies is gegeven komt doordat onze dochter van bijna 7 weken extreem veel buikkrampen heeft en zeer moeilijke stoelgang. Ze krijgt volledige bv. Verder eet ik geen ui en citrusvruchten en alle andere scherpe producten omdat dit haar ook buikpijn geeft. Alvast bedankt. Gr Simone
Hoi! Dit advies (geen zetmeelproducten) ken ik niet en dit zou ik je zeker ook niet adviseren. Als de osteopaat je dit heeft aangeraden dan kan je hiervoor het beste met hem/haar contact opnemen. Groetjes Linda
Beste Linda, waarom zou je dit zeker niet adviseren ? Kan dit kwaad tijdens de bv ? Hoe weet ik of de enorme buikpijn niet door een andere voedingsallergie komt ? Gr Simone
Hoi Simone, Als je borstvoeding geeft, is het heel belangrijk dat je voeding volwaardig is. Voor jezelf maar zeker ook voor je baby. Je hebt dan ook zeker koolhydraten nodig (aardappels/rijst/pasta, brood etc.). Dat zetmeelproducten krampjes veroorzaken heb ik nog nooit gehoord. Heel veel kindjes hebben in het begin last van krampjes, de intensiteit ervan kan erg verschillen. Soms kan het helpen om scherpe en gasvormende voedingsmiddelen (kruiden, pepers, ui en dergelijke) te vermijden. Als er allergieen in je gezin voorkomen, dan kan je eens aan de dokter vragen of het zou helpen om bepaalde voedingsmiddelen te gaan vermijden. Maar dan denk ik eerder aan koemelk, ei en noten. Dit zijn namelijk bekende allergenen (stoffen waar kindjes allergisch op kunnen reageren). Het is ook belangrijk om dit goed te vervangen, om je voeding volwaardig te laten zijn. Daarvoor zou je ook eens navraag kunnen doen bij een arts en dietist. Groetjes Linda