Mijn zoon is nu 3 weken oud en krijgt flesvoeding. Hij weegt 3500 gram en drinkt tussen de 60 en 100 cc per fles. Niets mis mee dacht ik zo maar......er zit geen regelmaat tussen de flessen. het kan verschillen van 1 uur tot 4 a 5 uur. hij is vaak heel ontevreden na de fles! Gisteravond heb ik van 22.30 tot 00.30 gezeten en hem eten gegeven. Hij heeft 170cc gedronken in die 2 uur. Als ik hem neerleg in zijn bedje dan begint hij telkens weer aan zijn knuistjes te zuigen, als ik hem eten geef is hij weer content. Uiteindelijk valt hij dan toch in slaap. vanmorgen om 07.00 uur begonnen met de fles tot 07.30 en om 08.00 uur zit hij alweer op zijn knuistjes te sabbelen. Hij drinkt in totaal dan maar 65 cc uit de fles! Ik gaf drinken uit een avent en heb vanmorgen uit Difrax gegeven omdat hij vaak meer dan een half uur over een fles doet en tussendoor in slaap valt. Is de fles een oplossing of kan ik beter nutrilon forte geven? is nutrilon forte een oplossing of moet hij leren meer uit een fles te gaan drinken. Knuistjes zuigen is dat altijd een teken van honger? Ik ben gestopt met borstvoeding omdat hij de hele tijd aan de borst wilde liggen en hij niet verzadigd raakte, dit lijkt met de fles ook te gaan gebeuren. Hij zal nu wel een paar uur slapen want hij is zowat de hele nacht op geweest... Of zijn er nog andere tips/opties?
Hoi Dorianne, Klinkt als heel veel zuigbehoefte bij je zoontje! Als hij snel weer komt, kan je hem eens een klein beetje lauwwarm water proberen te geven. Hoeveel voedingen geef je per dag en op hoeveel voedingen kom je totaal uit? Drinktempo van 15-20 minuten is prima, als het sneller gaat dan kan je een kleiner speentje proberen. Welke soort flesvoeding geef je nu? Groetjes Linda
Hallo, bedankt voor je reactie, het probleem is opgelost ofja, hij heeftv spruw en krijgt hier nu medicijnen voor. Hij drinkt 550 cc per dag, verdeeld over 10 a 12 voedingen. hij drinkt tussen de 30 tot 80 cc per fles. Hij heeft nu 2 keer vandaag al 90 a 100 cc gedronken...
Hoi! Fijn dat jullie een oorzaak hebben gevonden en dat het nu al wat beter gaat! Als Sven medicijnen krijgt dan zal het snel helemaal over zijn. Groetjes Linda