Wanneer spreek je van tandjes?!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MMarianne, 30 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wanneer kan je zeggen dat je kindje tandjes heeft. Is dit als de tand volgroeid is of wanneer je al een scherp randje voelt, dit laatste is bij m'n manneke het geval. Voelde met het fruithapje geven net het lepeltje steeds ergens tegenaan komen, voelde daarna met m'n vinger en voelde duidelijk twee scherpe randjes. Zeg ik nu dat ie tandjes heeft of dat ze aan het doorkomen zijn?!?

Wil geen valse voorlichting geven ;)

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Het duurt heel lang voordat ze echt volgroeid zijn hoor, dus dat lijkt me geen handige. Ik spreek altijd van tandjes als ze helemaal door lijken te zijn, dus net iets meer dan een randje.

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Je kan wel zeggen, hij krijgt tandjes, toch?

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Als je een wit puntje ziet!

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hou niet van opscheppen/overdrijven dus moet ik het zelf ook niet doen en daarom dacht ik ff checken hoe jullie dit noemen ;) ...voel dus duidelijk twee scherpe randjes en zie ook twee witte randjes/puntjes.

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ach joh, het is toch niet jouw verdienste dat er een tandje komt/is? :D Die dingen komen vanzelf door! ;)

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hihihi, maar hij krijgt ze toch echt. Is niet op scheppen, is een feit. Bovendien, ieder kindje krijgt ze (als het goed is) daar kan je niet omheen toch?

8. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ze krijgt tandjes vind ik wel mooi.

Of anders: ik zie haar eerste tandjes! ;)

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wanneer spreek je van tandjes? Als er van die witte dingen door het tandvlees komen..

10. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    tandjes komen door zodra je een streepje ziet! bij ons ging het overigens heel snel vanaf het moment dat het tandje door was dus toen je een puntje of streepje zag...echt per dag zag ik het groeien!

Deel Deze Pagina