Hoi meiden, Onze dochter van 9 maanden was altijd al een moeilijke eter, maar sinds kort weigert ze bijna alles. Ze propt het in haar mond en spuugt alles er weer uit. Kiept haar bordje met eten om, zodat die leeg is en roept dan "OP!" Omdat ze zo slecht eet, krijgt ze nog 2 papflesjes (1 in de ochtend en 1 in de avond) met 5 scheppen melk en 3 scheppen pap. Zelfs hiervan laat ze meestal wat staan Maar is er wel erg dol op! Of ik daar blij mee moet zijn, weet ik ook niet Ze toont ook totaal geen interesse in eten. Wel in de lekkere dingen als frietjes, vissticks, gebakken eitje en koekjes, chips, popcorn etc. Van brood met beleg moet ze niks weten, tenzij het iets zoets is wat ze er vanaf kan likken. Een krentenbol eet ze dan wel (ook niet helemaal). Haar schema ziet er ongeveer zo uit: 7.30 uur - Papflesje 9.00 uur - Stukje krentenbol of een nijntje koekje 11.00 uur - Fruit, wat ze niet eet gooi ik in de blender en maak er een smoothie van en dat drinkt ze dan meestal wel leeg. 13.30 uur - Broodje of een gebakken eitje 18.00 uur - wat de pot schaft, maar deze weigert zij dus - als toetje krijgt ze (vruchten)kwark of yoghurt 20.00 uur - Papflesje (omdat ze niks gegeten heeft) Wij pushen haar niet met eten en ze krijgt ook geen alternatieven. Ik hoop natuurlijk dat dit een fase is, maar begin mij toch echt af te vragen of wij wat verkeerd doen Ik vroeg mij af hoe anderen het doen. Hoe ziet de schema van jullie dreumes er uit?
Je doet niks verkeerd, dit hoort er echt bij. Als ze zelfs van de papfles niet alles opdrinkt zal ze ook wel niet heel veel trek hebben. Probeer je niet gek te laten maken, ook dit gaat weer over!
Nou mijn dochter was altijd een goede eter maar sinds ze een maand of 8-9 is niet meer. Wat zij doet tijdens het avondeten: eten aan de muur smeren, erin knijpen, rondgooien en af en toe een stukje in haar mond stoppen. Als het groen is hoeft ze het al niet en als wij zeggen dat het moet al helemaaaaaal niet. We geven haar gewoon af en toe een stukje en ze eet het maar op, of anders niet. Komt vanzelf vast wel goed denk ik dan maar. We blijven om die reden wel nog even opvolgmelk geven
correctie: onze dochter van 1 jaar en 9 maanden moet het zijn!! Kan ik dit nog ergens aanpassen? Heb het topic met mn telefoon geopend en het gewoon over het hoofd gezien
Haha, met 1 jaar en negen maanden Is het ook normaal. Ik wilde het eerder niet zeggen maar deze fase kan wel even aanhouden
Ik dacht al: krentenbol, frietjes, chips met 9 maanden Haha, onze dochter is 9 maanden, dus ik was echt wel even in de war... Volgens mij hoort het er verder wel bij, bereid je maar voor op meer van die fases .
Ik persoonlijk zou de papflessen weg halen. Ze is inmiddels 1 jr en 9 mnd dus die heeft ze niet meer nodig. Ze kan gewoon een broodje eten in de ochtend (desnoods zonder korstjes) en wat melk. Ik niet overgaan op krentebollen/nijntjeskoeken ed. Je stimuleert dan eigenlijk alleen maar "ongezond" eten. Het is logisch dat ze daar de voorkeur aan geeft (het is immers zoeter en lekkerder dan standaard eten). Verder is het een fase (tenminste bij die van ons wel). Gewoon alles blijven aanbieden. Mijn ervaring is dat wanneer ze echt wel ervoor zorgen dat ze genoeg binnenkrijgen. Hoe meer je gaat pushen, des te slechter gaan ze eten.
Van de papflesjes willen wij ook af. Hebben er nog 3 pakken in huis. We gaan deze opmaken en er dan hopelijk geen meer in huis halen. Heb haar de afgelopen dagen ook geen koekje of ander snack gegeven. Pushen doen we idd niet
Wij zitten precies met hetzelfde en ik vroeg me ook af hoe hier het beste mee om te gaan. Mijn dochter is 1 jr en 8 mnd. Ze kijkt naar het eten en dan is het direc "nee nee nee". In de ochtend krijgt ze normaal een bordje pap, na 1 hap wilt ze niet meer, dan probeer ik een kaal sneetje brood. De ene keer gaat dat goed en de andere dag weer niet. Geef ik eerst het brood, dan wil ze dat weer niet. Eerst dachten we bij het avondeten dat ze geen honger had, totdat we wat anders gaven en toen viel ze aan. Ze heeft nu ook dat ze direct de afstandsbediening pakt en aan me geeft, want dan wil ze tv kijken. Wanneer ik nee zeg komen er hele mooie grote krokodillen tranen. Ben benieuwd hoe lang deze fase duurt.
@sanyi de krokodillen tranen komen hier ook vaak voor in combinatie met krijsen en met dingen gooien.. Krijsen houdt op door het gewoon te negeren & als ze met dingen gooit, wordt ze er goed op aangesproken. Gelukkig wordt dat al wat minder. Maar ze zoeken de grenzen bij je op lijkt het wel
Vast wel ben blij te lezen dat mijn dochter niet de enige is.. Dat is op zich al een hele geruststelling