Ellendig

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sidessa, 31 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sidessa

Sidessa Lid

31 okt 2006
    94
    0
    0
    Maasmechelen
    Hallo, zit nu ver op het einde, nou ja einde... en ik word gek van al die lichamelijke klachten. Heb al sinds 5 maanden last van brandend maagzuur, daarbij komt nu ook de rugpijn en harde buiken en sinds gisteren voorweeën.
    Wil tegenover mijn vriend niet de hele tijd de zeikerd uithangen, maar ik loop onderhand tegen de muren op. Slapen lukt ook al niet meer :(
    Zijn er nog dames die zich zo voelen of ben ik de enige zeurpiet?

2. Bianca21

Bianca21 Actief lid

26 mrt 2006
    232
    0
    16
    Boekhoudkundig medewerkster
    Zoetermeer
    hoi!
    nou hier nog een zeurpietje hoor!
    heb eigenlijk niet veel te klagen (nog nooit harde buiken gehad geen voorweeen enzo) maar het zit allemaal zo in de weg
    ik hoop zo dat het al wat eerder komt want ik ben al moe als ik 2 keer met me ogen knipper...
    verder kortademig (nog niet ingedaald) en veel brandend maagzuur inderdaad.
    af en toe last van me rug, en de kleine is heel erg druk...
    niet dat dat vervelend is maar na de hele dag met een drukke buik te lopen, wil ik savonds wel even een uurtje rustig kunnen liggen zonder dat ik omhoog geschopt word...
    slapen lukt ook niet (ja na half 3 val ik weer eens in slaap tot 6 uur en dan van 8 tot 2 ofzo) maar vind het zo zonde van me dag...

Ik hoop dat ik me op de dag van de bevalling wat fitter voel want mijn gevoel zegt dat ik het zo niet ga redden.... (hopelijk is het alleen maar gevoel!)

groetjes van een zeurpietje.... :(

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik slaap al vanaf het begin niet goed, moest de eerste 6 maanden 10x per nacht naar het toilet, heb tintelvingers, spataders.... mijn voeten zijn 2 maten gegroeid... het enigste wat nog ontbreekt is een rollator...

maar over het algemeen gaat het wel goed, ik slaap sinds 2 weken iets beter, hoef nog maar 2 of 3 keer naar het toilet...

sterkte, met de laatste loodjes

4. Bianca21

Bianca21 Actief lid

26 mrt 2006
    232
    0
    16
    Boekhoudkundig medewerkster
    Zoetermeer
    hoi!
    nou hier nog een zeurpietje hoor!
    heb eigenlijk niet veel te klagen (nog nooit harde buiken gehad geen voorweeen enzo) maar het zit allemaal zo in de weg
    ik hoop zo dat het al wat eerder komt want ik ben al moe als ik 2 keer met me ogen knipper...
    verder kortademig (nog niet ingedaald) en veel brandend maagzuur inderdaad.
    af en toe last van me rug, en de kleine is heel erg druk...
    niet dat dat vervelend is maar na de hele dag met een drukke buik te lopen, wil ik savonds wel even een uurtje rustig kunnen liggen zonder dat ik omhoog geschopt word...
    slapen lukt ook niet (ja na half 3 val ik weer eens in slaap tot 6 uur en dan van 8 tot 2 ofzo) maar vind het zo zonde van me dag...

Ik hoop dat ik me op de dag van de bevalling wat fitter voel want mijn gevoel zegt dat ik het zo niet ga redden.... (hopelijk is het alleen maar gevoel!)

groetjes van een zeurpietje.... :(

oja zit van ellende en tijdverdrijf maar te breien........ :S

ben 35 + 1 dag zwanger

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik meld me ook aan bij deze topic.
    Me rug doet zeer als ik te veel loop nouja een blokje met de hond. Als ik wat optil dan lijkt het of dat me bekken schaambeen in brandvliegen en dat doet echt mega pijn.
    De aanbeien groeien net zo hard als aarbeien in de zomer haha terijl ik helemaal niet pers ofzo.
    Slapen doet teveel pijn als je je omdraai gaat de pijnscheut door me hele onderstel. dan 10 min het zuur daarna 10 min een druk kind en dan kun je eindelijk weer slapen die het alweer pijn.
    En al dat overgeven en misselijk zijn is weer net zo hevig als het begin.

Maar ja het is voor een goeddoel

6. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Overdag gaat het eigenlijk nog wel prima. Kan geen heel eind meer lopen maar op de fiets gaat het nog goed.

Maar de nachten ben ik ook spuugzat. Ben echt heel vaak wakker. Heb dan pijn in m'n heupen en draai van links naar rechts etc. En dan lig ik net weer een beetje lekker en dan begint het maagzuur weer. Verlang er echt naar dat ik weer een nacht kan doorslapen maar dat zal de komende tijd wel niet meer lukken :D

7. Sidessa

Sidessa Lid

31 okt 2006
    94
    0
    0
    Maasmechelen
    Ben dus duidelijk niet de enigste.
    Aambeien heb ik inderdaad ook last van en dat zonder de persen, denk soms dat ik kleine eruit komt, haha.

En dat stampen, af en toe lijkt er net of er elk moment een aliën uit mijn buik gaat komen.

Dat de mensen maar zeggen dat je zwangerschap de mooiste tijd van je leven is, nou op dit moment twijfel ik er toch wel aan hoor....

8. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Mijn vriend is voorlopig (4-5 weken) weg voor zn werk, dus gelukkig hoeft hij mijn gezeur niet aan te horen. Mijn hond is het enige slachtoffer... arm beest!

De 1e 3 maanden was ik moe en misselijk en daarna heb ik meteen last gekregen van brandend maagzuur. In het begin hielpen een beetje opletten met eten en de diverse drankjes nog wel. Maar nu...
    Vooral 's nachts is een ramp!
    Ik heb de laatste paar dagen ZO het zuur en (de laatste 3-4 weken ook met) oprispingen dat ik echt niet meer kan liggen. Als ik mazzel heb kan ik een uurtje of 3 op mijn linkerzij. Maar verder is het rechtop zitten, niet bewegen en maar hopen dat ik niet alles eruit kots. Dus slapen wordt zo wel erg lastig. Ik heb het er gewoon benauwd van.
    Als het aan mij zou liggen zou ik niets meer eten en drinken, maar ja dat gaan we geen 3 maanden volhouden natuurlijk. Morgen weer naar de (poli) VK en maar hopen dat die nog een oplossing weten.

Verder valt het nog wel mee met de kwaaltjes. Ik moet alleen (met name voor mn gevoel) 6000x per dag plassen. En vooral als ik (met de hond) loop heb ik in no-time het gevoel te ontploffen. Dus lange wandelingen zitten er helaas voor het beestje ff niet meer in.

9. Sidessa

Sidessa Lid

31 okt 2006
    94
    0
    0
    Maasmechelen
    Ik ben ook de eerste drie maanden zo moe geweest en misselijk. Daarna is het brandend maagzuur bij mij ook begonnen. Ben op een gegeven moment met rennies begonnen als ik het echt niet meer uithield, deze mag je gebruiken bij zwangerschap.
    Het lost het probleem niet helemaal op, maar je hebt toch iets om je een beetje uit de "brand" te helpen.

Deel Deze Pagina