Hallo meiden, Die kleine van mij heeft al zoveel onderzoeken gehad, en elke keer is er weer wat (hartje, schildklier, helm, noem maar op..), deze keer hadden controle bij de KNO-arts, en ja hoor; we worden doorgestuurd naar het audiologisch centrum, om beter te laten kijken naar zijn oortjes. Zijn gehoorgangen zijn heel nauw, en doordat de oortjes kleiner zijn hoopt er gemakkelijker oorsmeer op. De KNO-arts kon dus met andere woorden niet zoveel zien, maar heeft wel een meting gedaan. Uit die meting kwam de twijfel of er vocht achter trommelvlies zit, vandaar de doorverwijzing. Grote kans dat hij buisjes moet. N. is nu ongeveer 13 mnd. Zijn er meer mama's met kindjes die buisjes hebben?? Ervaringen zijn meer dan welkom!!!
Ervaringen die ik tot nog toe heb gehoord van vriendinnen wiens kindjes buisjes hebben is het een uitkomst geweest. Mijn dochter mag 4 januari weer naar KNO om te zien of ze toch buisjes gaan plaatsen maar dit gaan ze maar mooi even doen, neusamandelen zijn er 30 november uitgehaald en gaatje in trommelvlies maar dat heeft niet geholpen gezien ze al 2 keer weer onstekingen heeft gehad in deze korte periode.
Hier ook een kindje met buisjes. Jason heeft ze al sinds hij 7 maanden is omdat hij steeds oorontsteking had. In de eerste instantie dachten we dat het niet veel hielp. Maar moet zeggen nu we bijna een jaar verder zijn heeft hij nog maar 1 keer een oorontsteking gehad en hier had hij beduidend minder pijn van... Het is dus wel de moeite waard als je kindje er veel last van heeft. Heeft hij ook al vaak oorontsteking gehad?? Veel succes!
Mijn nichtje kreeg toen ze anderhalf was buisjes. Ze had constant oorontstekingen, na de buisjes geen last meer van gehad. Ze begon ook weer te groeien en vrolijk te worden. Het werd een heel ander kind!
onze Noah heeft juist helemaal geen ontstekingen gehad gelukkig!!! Maar het is meer dat ze bang zijn dat er toch gehoorverlies optreedt wanneer ze er niets aan doen, het trommelvlies trilt minder goed wanneer er dus vocht zit. Juist voor mijn kindje (downsyndroom) is het optimale gehoor belangrijk, zodat hij goed kan leren communiceren. Maar hoe gaat dat dan, zo'n dag in ziekenhuis? Is het zo gepiept, komt er narcose bij kijken? Hebben ze er daarna last van? Waar moet je daarna op letten (bijv. zwemmen etc)?
Demi is een paar weekjes geleden geholpen (buisjes en neusamandelen). Ze gaan heel even onder narcose, maar het is in een paar minuten gebeurd. Na de plaatsing mogen de oortjes in ieder geval 1 week niet nat worden, maar mocht de kleine nog een loopoor hebben dan daarna ook niet totdat het loopoor over is. Last ervan hebben ze niet echt meestal.
Dean heeft al 3 x nwe buisjes gekregen (is nu 1,5 jaar , met 6 mnd oud de eerste keer) Het scheelt echt heel veel qua pijn, want een VB hij had vorig jaar Dec. de GEHELE MAAND aan beiden oren oorontsteking! Zo pijnlijk, koorts en bloederig gebeuren toen de KNO arts z'n oren ging doorprikken (zonder verdoving) en daarna bleek dat het niet geholpen had Nee , buisjes veel beter! Idd onder narcose in principe een dagbehandeling in het ziekenhuis. Je mag mee met je kindje naar de O.K. bij het in slapen brengen en vervolgens ongeveer 10 A 15 min later weer in de uitslaapkamer erbij. Met de oorontstekingen gaat het ook beter....hij heeft ze nog wel eens, maar verlopen minder pijnlijk en heeft gewoon dan ineens een loopoor! Als je vragen hebt kun je altijd PB-en Mirre
Ik heb geen kindje wat buisje heeft, maar heb zelf 16x buisjes gekregen. (Ben een uitzonderlijk geval, bij mij vielen ze er steeds uit) De meeste kinderen krijgen 1x buisjes geplaatst en hoeven daarna niet nogmaals gelukkig. Buisjes is eigelijk altijd een dagopname. Je gaat 's ochtends met je kindje naar het ziekenhuis en aan het eind van de middag mogen ze weer mee naar huis als er verder geen problemen zijn. Ze gaan wel even onder narcose, maar dat is maar heel kort en ik had er als kind eigenlijk nauwelijks last van nadien. Sommige kinderen zijn nog een dagje moe en slapen veel. Van mijn oren heb ik verder nooit last gehad na de operatie, behalve na een tijdje wat jeuk in mijn oor, maar dat komt omdat het aan het helen is dan. Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt en mocht je vragen hebben, dan mag je me altijd een berichtje sturen. Kan de meeste vragen denk ik wel beantwoorden.
Hier ook een kindje met buisjes.Bryan was 11 maanden toen hij ze kreeg.Op dat moment had hij al 11x een oorontsteking gehad.Nadat de buisjes geplaatst zijn heeft hij nog 1x een oorontsteking gehad met veel minder pijn. "s morgens om kwart voor 8 moest hij in het ziekenhuis zijn en tegen half 10 werd hij geholpen.Ik mocht mee naar binnen en toen hij onder narcose was ging ik naar de uitslaapkamer en na 5 minuten was bryan ook al weer terug.Daarna nog een paar uur wachten tot we naar huis mochten dat was zo rond half 12/12 uur.