schema baby 6 weken..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door celia82, 27 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hoi hoi,
    Ik ben benieuwd hoe jullie het deden met een baby vn 6 weken.
    Hoeveel voeding en hoelaat en hoelang slapen?
    Mij dochtertje krijgt om de 4 uur soms 3 uur 120cc voeding vraag me af of het wel goed is?

ik laat dr gewoon spelen in de box en als ze in slaap valt hebik geluk hahah!
    maar vind het raar dat een baby vn 6 weken zoveel op is?
    In de avond slaap ze wel goed meestal vn 8 uur tot12 uur maak ik dr wakker voor de fles daarna slaap ze weer door tot 5 uur ofzo.
    In de middag heeft ze veel hazeslaapjes ff 5 min steeds
    is dit wel normaal?

2. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    sommige kinderen slapen overdag niet veel. mijn zoontje deed dat ook, maar merkte dat hij er af en toe onrustig van werd dus ben rond 5/6 weken begonnen met in bed leggen. Duurde wel even maar nu slaapt hij vaak wel 1,5 tot 2uur per keer. Dit was voor ons rustiger. Maar is je eigen keuze natuurlijk.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Elk kind verschilt. Soms hebben kinderen ook wat meer wakkere momenten over de dag, en slapen ze andere dagdelen weer wat meer..

Wij deden op die leeftijd het meeste op verzoek. Dus eten als hij dat aangaf (toen nog 7 flessen, soms 6), slapen op verzoek (bij oogjes wrijven, gapen zijn wiegje in), etc.

Slapen dus wel zoveel mogelijk in zijn wieg, ledikant of reiswieg. In de box was het toch onrustiger om hem heen, en waren de slaapjes kort. Zo hadden wij eigenlijk geen hazeslaapjes..

4. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Onz zoontje is nu ook 6 weken oud. tot voorheen sliep die overdag ook slecht, we legden hem steeds slapend in bed.

nu doen we het zo,

wakker uit bed halen, fles geven verschonen, dan op schoot of in de box beetje gek doen en spelen, of in de schommelstoel.
    bij de eerste tekeken van moeheid, dus gapen bleekjes worden, oogjes vrijven, dan wakker in bed. en sinds dien slaapt ie overdag ook erg goed, ene keer anderhalf uur, maar het slaapje erop ook rustig 3 uurtjes.

ik dacht eerst ook gaat nooit werken, maar hij is er juist veel rustiger van geworden. en veel vrolijker mannetje.

5. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    ik heb dr net in bad gedaan wat ze heel lekker vind.
    meteen in bed gelegd ik hoor nog niks ga zo kijken volgens mij slaapt ze:D

leg dr voortaan ook maar gewoon in bed is denk ik ook beter.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    #6 Luuz, 27 jan 2010
    Laatst bewerkt: 27 jan 2010
    Ons kindje is nu bijna 6 weken en drinkt ong 5 á 6 voedingen van 150+5 (FV). Overdag is hij zo goed als de hele dag wakker.. smorgens om 8uur gaat hij wakker uit bed, verschonen, flesje, even spelen, in de box zoat mama kan ontbijten.. Rest van de dag (tot de avond) vult hij zelf in.. als hij moe word leg ik hem in bedje maar het komt voor dat hij in slaap valt in de box als ik het huishouden doe, daar blijft hij dan liggen tot hij wakker word (meestal na 1.5 a 2 uur) Na de fles van 17.00uur nog even spelen en zonodig in bad rond half 6 (zoals vandaag) Tussen 18.00 en 19.00 uur word hij moe en gaat hij wakker zijn bedje in.. Dan slaapt hij tot 22.00/22.30 uur.. Word wakker, verschonen, flesje en direct zijn bed weer in.. dan slaapt hij tot 3.00, verschonen, flesje meteen in bed.. Tot het 8 uur is en herhaalt het zich..

Oja, laatste week is hij eigenlijk de hele dag wakker op slaapjes van een kwartiertje na

7. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Hier is het overdag ook de ene keer veel wakker en wat hazeslaapjes en andere keer slaapt hij wel even goed door.. de ene avond slaapt hij veel andere avond is hij wakker.. dus nog geen ritme opzich

Dat wakker in bed leggen lukt soms maar meestal zet hij het toch op het krijzen... hoe pakken jullie dat aan dan?

8. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik leg mijn kleine tegenwoordig na het voeden ook in zn bedje, meestal slaapt ie dan al half. Maar zodra hij in zn bedje ligt begint hij te brullen. De aanpak om hem een tijdje te laten huilen heb ik al geprobeerd, maar dan raakt ie zo overstuur dat ik het zielig vind. Ik ben dus ook wel benieuwd hoe jullie dit doen..

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @MissFlower: Ligt eraan waarom hij huilt.. als het jengelen is laat ik hem gewoon liggen, valt wel in slaap.. als hij wat gaat huilen, ga ik heen om te troosten (laat hem dan 5minuutjes huilen, meestal werkt dat wel) ondertussen ga ik wel na of hij geen honger kan hebben, schone luier moet ofzo.. Gaat hij echt krijsen troost ik hem door hem uit bedje te halen, liedje zingen e.d. Als hij ook geen krampjes heeft leg ik hem weer in bedje als hij rustig is.. Of het was prikkels verwerken of te eigenwijs om in bed te slapen ;) Lukt het na een uur nog niet, mag hij even beneden op schoot, dan weer een nieuwe poging.. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij gewoon nog niet moe is, dan spelen we nog even met hem..

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn zoontje is nu 9 weken en krijgt borstvoeding op verzoek, zo'n 7 keer per dag. De ene keer zit daar 2 uur tussen, de andere keer 4 uur, dit is niet te voorspellen.
    Ik hou hier ook de regelmaat aan van wakker worden - eten - knuffelen/aandacht op schoot - even in de box spelen en zodra ik zie dat hij moe wordt (hij is meestal zo'n anderhalf uur wakker) dan gaat hij zijn bedje in.
    Meestal valt hij in slaap, soms een paar minuutjes jengelen.
    Als hij echt huilt dan troost ik hem, ik haal hem uit bed en wieg hem of zing een liedje of iets dergelijks en als hij weer rustig is dan leg ik hem terug.
    Als dit na een paar keer niet werkt, dan haal ik hem eruit en hou ik hem lekker bij me beneden.

11. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ja zo doe ik het ook wel.. ik probeer hem eerst te troosten in bed en desnoods haal ik hem er even uit maar vaak is het toch echt krijzen maar op mijn arm kan hij binnen een minuut vertrokken zijn.. dan houdt hij mij toch voor de gek of niet hahha??

gisternacht was het dus weer zo dat hij ging huilen toen ik hem terug legde.. toen even bij me gepakt en besefte ik me dat ik hem mischien even rustig moet maken en weg moeten leggen voor hij sliep en dat hielp dit keer! meestal wachtte ik tot hij sliep en dan voorzichtig terugleggen maar vaak schrok hij dan wakker.. even kijken of dit mischien de aanpak is

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Als ik hem terugleg is dit ook zoveel mogelijk als hij nog wakker is.. anders schrikt hij inderdaad wakker en begint hier de ellende opnieuw... de aanpak lijkt hier te werken. zolang hij wat huilerig is blijft hij in bedje en krijgt hij een aai over zn bol.. pas bij krijsen gaat hij eruit.. zal ook wel per kindje verschillen denk ik..

13. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ja dat denk ik ook wel hoor maar ik ga het vandaag weer zo proberen dat als hij jammert dan laat ik hem (deed ik ook al wel opzich) en als hij echt gaat krijzen dan haal ik hem er even uit en dan er weer in voordat hij in slaapt valt op me arm

zo merk ik dat een speentje ook helpt alleen soms valt die zo snel uit dat hij weer wakker word.. en ik wil ook niet weer die ellende want me dochter heeft hem nu nog dus ik geef hem toch maar niet weer denk ik

Deel Deze Pagina