Ons gezin is getroffen door een verkoudheidsvirus en een buikgriep. Onze zoon begon vrijdagavond met heftige buikpijn en ietwat verhoging en zaterdagochtend zat ik met hem bij de HAP om een blindedarmontsteking enz uit te wijzen. Er was gelukkig niet zoiets aan de hand en de arts gaf aan dat er een flinke (buik)griep heerst. Hem in de gaten houden en elke avomd een zetpil geven was het advies. Overdag wanneer hij echt niet lekker in zn vel zou zitten en bij een nog hogere koorts. Nu is onze dochter sinds maandagavond niet lekker: verkouden en diarree en nit lekker willen eten (drinken gelukkig wel) en ze is overdag wat huilerig. Nu was de nacht van maandag oo dinsdag echt een ramp: om de 1,5/2uur wakker worden en niet meer zelf in slaap kunnen komen en dat vind ik zooo zielig. Je ziet gewoon echt aan haar dat ze boos wordt dat ze niet lekker kan slapen. Nu had ik haar dinsdagavond een zetpil gegeven om te zien wat ze zou doen. En ze heeft er beter door geslapen! Ze werd 3x even kort wakker maar is weer verder gegaan. Ze was vandaag ook iets vrolijker. Nu vanavond geen zetpil omdat ik haar niet onnodig die dingen wil geven maar ik hoor haar nu alweer beginnen met huilen (is al 3e x binnen 2uur). Kan het kwaad als ik haar een zetpil geef voor de nacht? Ze moet toch kunnen uitrusten om sneller beter te kunnen worden? Ik mag mn zoon er een geven voor de nacht en zit zelf ook aan de paracetamol omdar ik me echt niet lekker voel.... Zodra ze weer aan de betere hand is, krijgt ze hem niet meer maar dit is zo vervelend voor haar!
Gewoon doen. Als je dochter er zich beter door voelt, waarom dan onnodig laten " lijden"? Als je zelf niet fit bent, neem je toch ook een paracetamol?
Doen! Ik heb zelf ook liever niet zoveel medicatie in het lichaam van mijn zoontje maar toen hij afgelopen week ziek was heb ik uiteindelijk toch een zetpil gegeven en ik merkte meteen verbetering. De nacht erna nog een zetpil en de dag daarna was hij weer helemaal zichzelf.
Hier zit dochterlief al maanden 3-4 keer daags aan de zetpillen, vanwege aanhoudende oorontstekingen. Kan geen kwaad en wat je je al afvraagt; natuurlijk is het beter om een zetpil te geven, zodat ze tenminste kunnen slapen, want dat slapen is erg belangrijk voor het genezingsproces. En uiteraard: zetpillen geef je niet zomaar, maar je ziet zelf toch echt dat ze goed ziek is, dus dan kun je een zetpil gewoon geven.
Mijn 'beleid' is dat slapen het beste medicijn is tegen ziek zijn. Als dat niet meer lukt, dan een zetpil! Voor de nacht zou ik het dus zeker doen in jouw geval. Ben zelf erg terughoudend met paracetamol, maar slapen is wel heel belangrijk om er weer bovenop te komen!
Niet moeilijk doen over paracetamol. Hier is de dame ook zie en ik hem geeneens getemperatuurd. Hup, gewoon een zetpil voor het slapen gaan. Het werkt gewoon zo dat je je beter voelt, dus waarom niet Ik geef het bij koorts of als ze zich gewoon niet lekker voelen door ziekte.
Bedankt voor de reacties! Vanavond toch maar weer paracetamol indd zo zielig dat ze zo moe is en niet lekker is en dan ook nog eens niet lekker kan slapen! Hoop dat we gauw weer beter zijn, dat is nog beter