Mijn dochter heeft eczeen op haar gezichtje. Het is inmiddels bijna helemaal weg getrokken met hier en daar nog een klein plekje door de lanette creme die ik van de huisarts heb gekregen, maar haar gezichtje is en blijft enorm droog. Als ze slaapt probeert ze te jeuken waardoor ze zichzelf wakker 'slaat'. Heeft er iemand hier misschien ervaring mee en kan mij een goede creme aanraden die de jeuk en droogte tegen gaat. Ik durf bijv. echt geen zwitzal op haar gezichtje te smeren. Alvast bedankt!
Vervelend! Ik smeerde bij mijn zoontje altijd cetomacrogol crème (afgewisseld met hormoonzalf in periodes), vrij verkrijgbaar bij de apotheek. Lijkt wel erg op lanette ook. Misschien kun je bij de apotheek ook advies vragen, wat het beste is voor een hele droge huid. Hij heeft nu geen eczeem meer maar soms nog wel hele droge wangetjes, dan smeer ik er ook cetomacrogol op.
Ik heb zelf eczeem. Vond cetomacrogol veel te vet. Gebruik nu cetomacrogol met 20% vaseline (op recept) voor de droogheid in me gezicht en voelt veel fijner. Daarnaast gebruik ik geen hormoonzalven meer. Rotzooi is dat. Je moet het natuurlijk zelf weten maar met een goede huidverzorging. Lees elke dag vet houden, niet te vaak badje, geen geparfumeerde producten, is het ook goed op te lossen. Ik heb momenteel weinig eczeem meer. Hoop dat het bij je kleine ook snel over of minder wordt.
Ik heb voordat ik lanette kreeg eerst cetomacrogol 20% vaseline gehad en dat hielp helemaal niet De lanette creme helpt heel goed tegen haar eczeem maar haar voorhoofd bllijft super droog.. Soms word ze wakker met allemaal velletjes erop.. Smeer er dan vaseline op, helpt even maar de jeukt blijft helaas...
Hiervoor is de revita creme echt super, die kan je bestellen op a HEALTHY body Is prijzig maar werkt echt super, zeker voor het gezichtje. Ik had met mij dochter precies hetzelfde probleem, op haar gezichtje kreeg ze allemaal velletjes van de lanette ed. Wat je evt ook kan probreren is de weleda gezichtscreme (babylijn) dit ging bij mij dochter ook goed en de badlotion heb ik voor mijn dochter ook lang gebruikt, is heel mild voor het huidje.. Zeker geen zwitsal smeren! ook niet die voor droog huidje of zo, dat is gewoon echt rommel voor kinderen met een gevoelige huid als je het mij vraagt.. Heeft ze ook last van berg? (komt vaak voor bij kindjes met eczeem) en als het hardnekkig is en lang blijft zitten is het eigenlijk ook geen berg meer maar ook een vorm van eczeem, heb ik mij door de kinderarts laten vertellen. Berg jeukt niet in principe, maar als bovenstaande het geval is, dat jeukt dit zeker wel! Wat hier hielp was de bergpads van de etos! Zachtjes inwrijven en laten inwerken (kan ook voor de nacht) en dan kun je het de volgende dag heel voorzichtig verwijderen met een kaartje bijvoorbeeld..mijn dochter had hier echt heel veel baat bij, ze krabte haar hoofdje niet meer open! Ik smeerde haar hoofdje daarna ook in met de Lotion van Zarqua, maar die verkopen ze helaas niet meer.. Succes!
Wat fijn om herkenbaarheid te lezen! Alhoewel ik het ook vervelend voor jou dochter vind. Ik ga vanmiddag maar een bezoekje brengen aan de Etos. Eerst de Weleda gezichtscreme uit proberen. En idd, ze heeft ook (nog steeds!) berg! Had al zo'n vermoeden dat het jeukte en probeerde het beetje bij beetje heel voorzichtig af te schrapen/pulken . Ook maar bergpads op mijn lijstje zetten. Bedankt voor de tips!
mijn zoontje had het heel erg dat er ook soort van blaasjes opkwamen met vocht ,ik ben er mee naar de huisarts geweest die geeft mijn eerst lanette voorgeschreven maar naar 2 maanden smeren hielp dat niet meer dus heb ik van de kinderarts hormoon en antbioticazalf bij gekregen alleen de hormoonzalf moet je mee uitkijken dat het huidthje er niet aan went !!!ik smeer nu alle drie en is enkel verkrijgbaar via recept van de huisarts werkt erg goed allemaal !!!
hier ook dochter van 5 maanden met eczeem. ergste zit bij de knieholtes en verder over het lichaam verspreid een beetje. ook heeft ze last van een droge ( gezicht ) huid. van de CB moest ik vaseline gebruiken. maar vind niet dat het echt helpt. werd iets minder maar verdwijnt niet en komt zelfs weer terug bij de etos adviseerden ze mij cardiflor forte. heb het 1 maal gebruikt maar geen goed gevoel bij. blijf toch maar die vaseline gebruiken. overweeg zelfs om toch maar langs de huisarts te gaan. ik gebruikte voorheen ook alleen zwitsal producten maar sinds 2 dagen geleden gebruik ik nu neutral douchegel. zit nl helemaal geen parfum in . en voor het gezichtje heb ik dan ook de neutral baby creme gehaald. smeert lekker en huid blijft lekker zacht en soepel en is niet plakkerig. mss kan je dat ook proberen? of heb je intussen al wat anders gevonden? vind het zelf een heel fijne creme moet ik zeggen.
Ik heb koelzalf bij de apotheek gehaald. Kost niets, nou ja, bijna niets, zit geen parfum oid in en smeert niet heel erg vet. Zijn wangetjes zijn echt een stuk opgeknapt.
Fijn dat iets helpt. Heb geleZen over revita crème voor eczeem. Moet zeggen de reacties waren heel positief over deze crème . Het is plantaardig en kan vanaf pasgeborene tot volwassen gebruikt worden coor zowel eczeem als heel droge huid. Mss zal ik dat ook gaan halen.
Wij gebruiken 3 zalfjes. Simplex basiszalf, hormoonzalf en teerzalf. Vooralsnog is dit de beste combinatie voor onze dochter. Haar wangetjes zijn dankzij de teerzalf al 3/4 weken eczeemvrij.
nou, mijn oudste heeft al haar hele leven eczeem. Nu heb ik toevallig laatst Calendula crème voor huidirritatie gebruikt en alles verdween als sneeuw voor de zon. alle crèmetjes die hierboven genoemd zijn gebruikt, inclusie veel hormonen en toen bij toeval die crème. Mijn mond viel open van verbazing, echt waar.
Onze dochter heeft ook eczeem gehad op haar wangen en kin. Met vanalles gesmeerd en uiteindelijk ging het wel met hormoonzalf, hydrocortison in combinatie met vaseline lanettezalf. Voorheen ook wel cetomacrogolcreme gebruikt maar ik vind die vaseline lanette beter smeren en trekt ook beter in naar mijn idee. Nu net als jouw dochter nog steeds vaak een droge huid. Ik smeer nog steeds met die vaseline lanette. Overigens heb ik zelf ook een ontzettend droge huid, moet ook echt dag en nachtcreme gebruiken. Dus ga voor dochter ook maar eens op zoek naar een goede creme. Ik lees hier dus even mee
Inmiddels heb ik de Weleda creme in huis en ook de Calendula. Even kijken of dit werkt, zoniet probeer ik de revita, neutral en de eucerin. Als dat ook niet werkt ben ik bang dat ik toch weer terug naar de huisarts moet voor hormoonzalf. Ik heb ook vaseline gebruikt maar dat werkt maar eventjes. Mijn meisje krijgt allemaal witte vlekken op haar gezichtje En ze is zo mooi getint... Hoop dat het nog goed komt... Dankjewel voor de tips iedereen!
Ik heb op aanraden van het consultatieburo Sebamed Babycreme gehaald. En het lijkt te helpen. De ergste eczeem trekt weg en ze jeukt niet meer. Het is zelfs ontstekingsremmend. Dit in combinatie met zemelenbad voor in bad. Je kunt dit op het hele lijfje gebruiken.