Wat kunnen we toch nog doen??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by KimK, Feb 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Pff. Ik heb al eerder gepost. Mijn dochter is overdag, redelijk, rustig. Ze ligt in de box. Wakker. Om zich heen aan het kijken. En dan, half uurtje-uurtje na voeding. Drama. Krijsen. Gillen. Gaat door merg en been. Huisarts komt donderdag langs. Voor verwijzing kinderarts. Nu ligt ze in haar bedje. Wederom krijsen. Ik probeer haar te troosten. Loop met haar rond. Geef haar de speen. Knuffel met haar. Niks helpt. Ze blijft gillen. Dan is ze even een minuut stil. Leg ik haar in bed en ja hoor. Weer gillen. Poeh. Het is best heftig met ook nog een dreumes die overdag zijn aandacht wil. En ik die nog veel last heeft van de keizersnede. Ik vind het vooral erg dat ik haar niet getroost krijg. Soms laat ik haar even 10 min liggen. Maar ze blijft maar krijsen dan. Maar als ik haar oppak en probeer te troosten, geen verandering. Ik lees zo vaak dat laten huildn niet goed is. En dat begrijp ik ook. Maar als ik haar niet stil krijg? Wat kan ik dan nog meer doen?? Met kinderwagen lopen helpt niet, maxi-cosi en rijden werkt niet. Steeds onrust en niet rustig te krijgen. Pff. Voel me zo'n slechte moeder. Maar ik weet ook niet meer wat ik onderhand moet doen om haar rustig te krijgen. Overdag pakt ze soms wel even een slaapje. 'S nachts? Nooit.

Wat ik wil. Niks. Beetje even van me afschrijven. En misschien tips hoe ik haar kan troosten aangezien:
    - knuffelen
    - wandelwagen
    - rijden
    - speen
    - muziekdoosje
    - rondlopen in draagdoek (soms even 10 min stil.)
    allemaal niet werkt.

2. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Kan het geen (verborgen) reflux zijn, dat ze pijn heeft? Of misschien last van krampjes?
    Geen idee hoe je haar nog meer kan troosten, ik hoop dat de ha je kan helpen een oorzaak te vinden. Succes!

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Allereerst een dikke knuffel!

Verder: goed dat je naar de KA gaat. Het klinkt als reflux? Voor de rest heb ik helaas niet echt tips :(

4. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    1,050
    178
    63
    Gelderland
    Misschien kan een osteopaat voor baby's iets voor je doen. Waren we daar maar gelijk naar toe gegaan...maar ja, we hebben eerst medisch gekeken. Na2,5mnd ineens een ander kind wat niet meer huilde (lees krijsen van de pijn). Als je in de buurt van Arnhem/Nijmegen woont weet ik wel een goede.

5. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Klinkt mij ook als (verborgen) reflux in de oren. Heb je haar bedje al iets schuin staan? Je kunt proberen om in plaats van haar na de voeding neer te leggen, eerst nog even 20-30 minuten op de arm te houden (wat rechterop). Mijn zoontjes hadden beide reflux, maar de jongste zat ook helemaal vast, kon niet recht op zijn rug liggen, trok helemaal in een komma. Na twee bezoekjes aan de osteopaat ging het echt een heel stuk beter. Helaas ging de reflux daarmee niet weg, maar het mannetje werd wel een stuk rustiger.
    Sterkte!!

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Hmm een half uur na de voeding?

Ik denk dat ze krampjes heeft. Hier hebben we het extreem gehad. Heb je haar al eens op haar buik gelegd?

7. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

Feb 10, 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet ook niet wat je nog kan doen, maar wilde even zeggen dat je je geen slechte moeder moet voelen! Je doet wat je kan, je zoekt hulp en probeert alles. Dat is alles wat een GOEDE moeder doet!

8. KimK

KimK Niet meer actief

We houden haar toch wel een half uur na de voeding recht. Ze spuugt niet. Osteopaat wil ik eigenlijk pas heen als medisch alles is uitgesloten. Bij onze zoon hebben we nl te lang aan dat soort dingen gedaan terwijl bij hem de oorzaak medisch was. Fijn om hier even van me af te kunnen typen.

9. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Ik had bijna hetzelfde, ik had bij de apotheek baby paracetamol gekocht. Raar maar waar, het hielp! Eindelijk sliep ze.
    Ik vermoed dat ze gewoon heel veel pijn door darmkrampjes had

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Dit klinkt bij mij als pijn.
    Mijn oudste had veel pijn en was volledig ontroostbaar, hij bleek kiss, reflux en kea te hebben.

Even proberen uit te zitten tot donderdag en dan zorgen dat je zo spoedig mogelijk bij ka terecht komt.

11. KimK

KimK Niet meer actief

Ja even uitzingen tot donderdag. Consultatiebureau waa gisteren hier en gaf aan in onze symptomen en met onze geschiedenis te denken aan kma. Reflux zag zij niet echt in onze symptomen. Ze spuugt ook verder niet. Maar zag wel nu na de voeding wat uitslag op komen zetten die ik van mijn zoon herken. Kan natuurlijk toeval zijn. Maar toch.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Met verborgen reflux spuugt je kindje niet maar hoor je wel de voeding omhoog komen en je kindje slikken, vaak gaan ze daarna huilen (omdat dat pijn doet, maagzuur). Dus ondanks niet spugen kan het heel goed reflux zijn! Zorg dat je zo snel mogelijk bij de KA terecht komt, die nemen over het algemeen dit soort klachten wel serieus. Er zijn hele goede medicijnen (maagzuurremmers zoals Nexium) tegen reflux waardoor je kindje helemaal geen last hoeft te hebben van reflux.

13. KimK

KimK Niet meer actief

Ja ik zal bij de kinderarts eens alle dingen navragen. Die kan vast wel inschatten hoe of wat! Vind wel de benauwdheid/piepen erg eng. Dat is bij mijn zoontje ook, alleen hij heeft dat nu nog erger als toen hij baby was. Hij is meteen benauwd als hij iets van melk binnen krijgt. Gelukkig is het nog maar eventjes voor we terecht kunnen. Ik hou haar goed in de gaten. Even afwachten.

14. pepe

pepe Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    1,021
    0
    36
    Krijgt ze wel voldoende voeding? Misschien krijgt ze te weinig waardoor ze snel weer honger heeft of niet verzadigd is?

15. KimK

KimK Niet meer actief

Voeding krijgt ze genoeg. We bieden 100 aan, dit drinkt ze meestal geen eens leeg.... Ze laat altijd wat over, soms wat meer en soms wat minder...

16. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

May 21, 2012
    802
    15
    18
    Ik lees even mee...herken dit wel.
    Ik heb mijn huisarts gebeld en gezegd dat ik nu naar de kinderarts wilde. Ik kon dezelfde dag terecht.
    Misschien kan jij ook wat eerder terecht. Dit lijkt me geen doen, geen oog dicht doen 's nachts i.c.m. een dreumes.
    Sterkte!

17. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Klinkt mij meer in de oren als KMA dan reflux. Maar beiden gaan vaak samen.

Huilen is niet slecht als je er maar bij bent. Alleen huilen is niet prettig voor een baby. Maar de gevolgen die alleen huilen heeft, gelden niet voor het huilen bij een ouder. Dus niet bang zijn voor het huilen.

Zoveel huilen geeft wel aan dat er iets niet goed gaat. Laat zo snel mogelijk een verwijzing schrijven en vraag een spoedplek bij de kinderarts. Dit is reden genoeg.
    Zelf zou ik al pepti kopen, om te kijken wat het doet, maar ik ben dan ook een redelijke thuisdokter :)

18. KimK

KimK Niet meer actief

Gelukkig heeft mijn vriend deze week vrij. We wisselen elkaar dus af.

Wat was de diagnose bij jou CindyJessie?

19. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Heeft je zoon KMA? Dan zou ik nu al zeker pepti halen. De kans is dan wel erg groot bij de symptomen die je geeft. Huilen, flessen niet leegdrien, benauwdheid en piepen. Gewoon nu een arts eisen.

20. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Drinkt ze ook snel? Onze meid had binnen 5 minuten haar flesje leeg en dan begon het huilen ook vaak na een half uurtje. Nu hebben we een andere fles en doet ze er tussen de 10-15 minuten over,en hoewel het pas sinds gisteren is huilt ze wel minder na de voedingen.

Share This Page