2 vraagjes! Lymfeklieren en hard bobbeltje op schedel?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MamaMiaatje, Apr 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Bij onze kleine zijn de lymfeklieren in de hals iets opgezwollen, maar dit trekt toch vanzelf weer weg? Tenminste dat heb ik volgens mij gelezen een aantal weken terug in een topic over een zelfde soort onderwerp.
    Ik wilde het voor alle zekerheid nog even checken, want het oude topic is niet meer te vinden namelijk.

Onze kleine heeft ook een klein hard bobbeltje op schedel (grens zijkant/achterhoofdje). Is wel niet beweegbaar, lijkt wel bot.
    Het cb vertelde dat dit waarschijnlijk ook een opgezet lymfekliertje is, maar wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie dit ook weleens meegemaakt?

2. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Dominique heeft een hele lange tijd het zelfde gehad. Ook hard klein bobbeltje op haar schedel, op de zijkant. We zijn er toen naar de huisarts mee gegaan en het cb en beide vonden het niet ernstig. Waarschijnlijk is het een vetbultje of idd lymfekliertje geweest. Toevallig dat het me vorige maand opviel dat het weg was. Ik weet niet hoe lang al, maar ik weet wel dat er zeker maanden mee heeft gelopen. Misschien wel een jaar of langer uiteindelijk. Ze had vrijwel direct na haar geboorte. Verder heeft het geen problemen gegeven. Het werd trouwens wel groter! Ook waarschijnlijk omdat zij groeide, dus schrik niet als dat gebeurd.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

3. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    Ik las het onderwerp en dacht idd al: dat onderwerp is eerder langs geweest.
    Alle reacties waren in de trant van: geen zorgen maken, komt veel voor, dokter zegt ook dat het weg gaat etc.

Onze uk had ook zo'n bobbeltje op de "rand" vd schedel aan de achterkant: was na een paar maandjes weg.

Opgezette lymfekliertjes gaat vaak samen met een wat verlaagde weerstand, niet direct iets aan de hand lijkt mij.

4. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Was het bobbeltje beweegbaar bij je dochter? Bij onze kleine niet.

Was het bobbeltje hard bij jou uk? En kon je het bewegen?

Bedankt meiden voor jullie antwoorden!!! :D

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    Het zat niet echt los hoor, misschien dat het een heel klein beetje kon bewegen. Alsof het aan de ondergrond/schedel vasthangt. Het is dus niet iets dat los in de huid zit, zo voelde het niet.

6. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ja, het was hard en je kon het een heel klein beetje bewegen. Ik kon er uit op maken dat het bultje geen vergroeiing van de schedel was, maar echt iets wat daar was gaan groeien. Maar het bewegen ging ook niet zomaar. Ik moest daar goed voor voelen en volgens mijn herinnering kon ik dat in het begin ook niet. Ik weet nog namelijk dat wij ook dachten dat het eerst een vergroeiing van de schedel was, ook omdat het zo snel na de geboorte was. Ik kon het toen niet bewegen, maar later wel.

7. melanie faber

Dec 23, 2008
    66
    0
    0
    Juf
    Hier ook! Het zit precies achterop haar hoofdje, de plek waarop ze ligt. Het ziet ook een beetje rood, maar dat komt door het schuren. De ha dacht aan een beet..? Maar het wordt niet minder, ze heeft er geen last van.
    Mmmm we wachten af...

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Luca had ook 2 bultjes op zijn hoofdje toen hij een paar weken oud was.
    Volgens de ha was het botgroei.
    Toen we bij de osteopaat kwamen begon hij over die bulten. Volgens hem waren dit plekken van de vacuumpomp.
    Ik heb er toen arnicacreme van vogel op gesmeerd (op advies van osteopaat). De bulten zijn toen weggegaan.
    Hij heeft ook heel lang opgezette klieren gehad. Deze zijn pas weggegaan nadat we afgelopen december bij een paranormale therapeut zijn geweest.

Share This Page