Hoi, Zit weer eens midden in de nacht beneden maar nu om een andere reden.. Dochterlief, 6 mnd, hoest ontzettend en is verkouden. Zit helemaal vast, ze rochtelt etc. Om half 4 heb ik een zetpil gegeven, nog geen 2 minuten later hoorde ik haar kreunen en duwen, en ja hoor de luier vol natuurlijk. Kon de zetpil niet terug vinden in de luier .. maar nu mijn vraag: hoe snel werkt zoiets? Zou deze zetpil z'n werk al hebben kunnen doen? OF moet ik er nog 1 geven? Ze blijft huilen etc. Ze wil zo graag slapen maar zodra ze ligt, krijgt ze het benauwd. Bedje staat al omhoog. Bedankt!
Een zetpil moet volgens mij minimaal een half uur 'binnen blijven' om te kunnen werken, moet oplossen en en dan in het bloed worden opgenomen dus dat gaat niet zo 1 2 3. Beterschap!
Als je on half 4 een zetpil heb gegeven zou ie rond de tijd van je post wel moeten gaan werken hoor.. Weet alleen soieso niet of de zetpil nut heeft.. Het is natuurlijk meestal voor pijn... De benauwdheid en het slijm gaan er niet mee weg
Als ze binnen twee minuten heeft gepoept, kun je er vanuit gaan dat ie er mee uit is gekomen. Wij geven hem op nieuw als ze binnen half uur poept (in zh ook), meestal zie je wel wittig troep tussen de ontlasting zitten...
Bedankt.. er staat op de verpakking dat je zetpil kunt geven bij oa verkoudheid en griep. Dus daarom heb ik het maar gegeven, ze was zo onrustig. Het heeft idd niet gewerkt, volgende keer kan ik dus gerust weer eentje geven als ze zo snel met ontlasting komt.
Hier gaat mijn dochter altijd poepen als ik een zetpil geef, soms al tijdens het toedienen, soms 5 minuutjes later. Dus hier krijgt ze sinaspril vloeibaar, drinkt ze zo op en blijft binnen.
Het is gewoon paracetamol, maar dan in een zetpil ( Ik vind de term "een zetpil geven" zo verwarrend, je kan allerlei medicatie in een zetpil geven, mensen kunnen beter gewoon de term paracetamol gebruiken! ) en dat werkt idd niet als ze binnen een half uur poept. Dan had je er nog een mogen geven. Ik ben al vrij snel paracetamol vloeibaar (Sinaspril ) en nu in kauwtabletjes ( Kruidvat ) gaan geven ipv zetpillen. Dat was bij mn dochter zo'n gevecht.
Je kan ook in de apotheker perdolan halen in siroopvorm heb ik ook dat is ook paracetamol je moet dan met een spuitje trekken tot het gewicht van je kindje en dan toedienen in de mond. Voor slijm kun je fysiologisch water spuiten in neusje en dan met een neuspeertje het slijm eruit "zuigen" werkt doeltreffend mijn zoontje heeft nu ook last van zijn neusje en dan kan hij weer vrij ademen Veel succes