ongelijke wangen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by cinnepin7930, Feb 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cinnepin7930

Dec 1, 2009
    19
    0
    0
    verkoopster op n tankstation
    Schiedam
    Mijn dochtertje van 5 maanden heeft ongelijke wangen...de linkerwang is een stuk dikker dan de rechter (aan de zij en onderkant). We hebben fysiotherapie gehad omdat ze ook last had van een voorkeurshouding...die is gelukkig nu weg en de afplatting aan de achterkant van haar hoofdje is ook helemaal weggetrokken...ze heeft alleen nog die ongelijke wangen. Ik weet niet precies wat ik hier mee moet doen, moet ik naar de dokter gaan hiermee of niet??? Ik heb ook gekeken of dr kaaklijn wel gelijk was en daar is eigenlijk zover ik kan zien niks mis mee...wie kan mij helpen???

2. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik kan je niet helpen maar als je het niet vertrouwd zou ik naar je ha gaan. maar ik heb een zoon die een voorkeurshouding had maar nu heeft hij nog steeds een afgeplat hoofdje wanneer trok dat bij jullie dochter weg? kan jij mij daar misschien antwoord op geven?

liefs

3. ylona25

ylona25 Bekend lid

May 8, 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Mika had bij de geboorte hele ongelijke wangen!! Nu is dat helemaal weggetrokken. Ik zal eens kijken of ik er foto's van heb.

Groetjes Ylona

Mmm het lukt niet om ze up te loaden maar het gaat over dus!

4. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Wij zijn destijds met Noelle bij een chiropractor geweest omdat ze slecht sliep en veel huilde. Ik weet nog dat de chiropractor daar juist ook naar keek of ze gelijke wangen had. Er zat volgens haar dus iets verschil in haar wangen en dat had dus ook iets te maken met haar nekwerveltje die wat vastzat. Als er dus iets in het nekje niet helemaal goed zit, verklaart dat ook de voorkeurshouding. Doordat ze een voorkeur naar de ene kant heeft, wordt die wang ook dikker. Met fysiotherapie wordt dan wel gestimuleerd om haar voorkeur te veranderen, maar waarschijnlijk is het beter om de oorzaak van die voorkeur door een osteopaat of chiropractor te laten verhelpen.

5. ylona25

ylona25 Bekend lid

May 8, 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Oh dat heb ik nog nooit gehoord. Mika had ook helemaal geen voorkeurshouding en heeft ook nooit last van zijn nek gehad volgens mij.Hij heeft wel heel erg klem in het geboortekanaal gelegen. Maar bij Mika is het vanzelf weggetrokken.

groetjes Ylona

6. cinnepin7930

Dec 1, 2009
    19
    0
    0
    Schiedam
    Bij onze dochter is de afplatting aan de achterkant van het hoofdje met fysiotherapie weg gegaan en heel veel de andere kant stimuleren. Wij zijn haar ook recht voor ons op t aankleedkussen gaan verschonen en aankleden ipv dat ze met dr hoofdje naar de zijkant toe lag. Ook heb ik de oefeningen die ik van de fysiotherapeut kreeg elke dag trouw uitgevoerd en heb ik veel met haar op n kleed op de grond gespeeld en er voor gezorgt dat ik haar juist niet aan de voorkeurskant benaderde. Wij gingen al heel vroeg met haar naar de fysiotherapie, ik denk toen ze een week of 8 was en ben in januari voor de laatste keer geweest omdat t zo goed ging. Ik hoop hiermee een beetje antwoord te hebben gegeven op je vraag.

Ik ga zeker met dr naar de ha, wil toch wel weten wat t nou is...ik hoop dat hij er antwoord op heeft.

7. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    welke maand trok dit weg na 3 maanden of na 4 maanden hoor het van je

liefs

8. cinnepin7930

Dec 1, 2009
    19
    0
    0
    Schiedam
    sorry voor de late reactie maar ik denk dat t na een maand of 4 wel aardig was weggetrokken.

Share This Page