genoeg borstvoeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door sarah25, 17 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah25

sarah25 Lid

22 nov 2006
    37
    0
    0
    Mijn dochtertje is nu vier weken.
    De eeste week had ik geen borstvoeding, daarna kreeg ik veel stuwing mijn borsten waren heel hard en groot. Maar nu heb ik dat niet meer en zijn mijn borsten ook heel slap.
    Als ik nu wil afkolfen krijg ik met moeite 80 cc. Terwijl ik daarvoor in 10 min twee flesjes vol kon kolfen.
    Nu vraag ik me af of ik nog wel genoeg voeding heb.
    Ze drinkt nu ook veel vaker twee keer in het uur overdag. En ze slaap nu nog maar twee keer twee uur overdag.
    In de nacht slaapt ze wel meer dan drie uur achter elkaar.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Als je zegt eerst wel voldoende af te kunnen kolven en nu niet lijkt het erop dat de voeding is terug gelopen. Wat je kunt proberen is om de melkproduktie weer op peil te brengen door extra te kolven. Je gaat meer voeding vragen, dus meer melk wordt er aangemaakt. Je zou de kleine ook een keer voor en na kunnen wegen om te kijken hoeveel melk er uit de borsten wordt gedonken.

Wat betreft het slaappatroon..lijkt me prima toch.

Ilja

3. sarah25

sarah25 Lid

22 nov 2006
    37
    0
    0
    Ik heb alleen een gewone weegschaal en ik denk niet dat ik het daarmee kan wegen hoeveel ze drinkt. Is er niet een andere manier om te controleren of ze genoeg drinkt?
    Ik heb gisteren met moeite 1 flesje vol gekregen, ik heb er de hele dag over gedaan. Hoellang kan het duren voordat je meer melk aanmaakt?

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Je zou dan bij de thuiswinkel eventueel een weegschaal kunnen huren.
    Als je melkproduktie wilt verhogen duurt het meestal 2 a 3 dagen totdat je resultaat ziet. Bij verhogen van de melkproduktie moet je zorgen dat je borsten om de twee uur belast worden. Dus stel je voed a 3 uur, kolf dan tussendoor. Anders kun je de melkproductie niet op peil brengen.

Ilja

Deel Deze Pagina