Iemand ervaring met een stootkussen in het ledikant? Mijn zoontje bonkt met zijn hoofd in het ledikant en nu wil ik zo een stootkussen kopen...
Wordt afgeraden ivm verstikkingsgevaar, stel dat hij draait en klem komt te liggen met zijn neus in het kussen. Als dat hoofd bonken pijn gaat doen houdt ie er vanzelf wel mee op.
Hoe kan hij klem komen te zitten tussen het kussen? Je bindt het toch vast om de spijlen.. En idd, als het pijn doet, stopt hij wel. Hoe meer je het negeer, hoe sneller het stopt!
Stel dat hij draait en op de een of andere manier zit hij vast, met de slaapzak in het matras ofzo, weet ik veel, zoiets kan altijd, en hij ligt met zijn neus in zo'n kussen dan verstikt dat dus wel. Dan kan je beter met je neus tegen het hout liggen, daar gebeurt niets mee.
Volgens mij kan het meer kwaad als hij met zijn neus in het matras komt ipv tegen iets aan.. Dan moet hij wel heel erg strak tegen de zijkant aan komen te liggen wil hij strak met zijn neusje in het kussen komen.. Maar goed, heb ook gelezen dat het afgeraden wordt, maar ik vindt buikligging gevaarlijker...
Dat is natuurlijk je goed recht. Ik vind buikligging niet gevaarlijk omdat je kindje daarbij zelf zijn hoofd op kan tillen en kan draaien, en niet klem kan komen te liggen. Maar goed, mijn beide kinderen zijn buikslapers, de jongste al vanaf de kraamweek, dus ik ben wel wat gewend . Daardoor heb ik mezelf wel altijd aangewend geen 'zooi' in het bedje te hebben, dus geen knuffels, kussens, doekjes of wat dan ook.
Hey, Wij hadden hetzelfde! Onze zoon deed dat ook zo erg! Ik heb toen een stootkussen van Anel gekocht! Daar zit Safety Sleep in, waardoor ze wel kunnen blijven ademen mochten ze er met hun gezichtje in komen. Is vergelijkbaar met het Aerosleep systeem. Groetjes Carola
Het word idd afgeraden door veiligslapen maar je kindje is al een jaar he? Dan zijn ze al een stuk sterker vind ik zelf. Mn dochter heeft wel met zo'n stootrand geslapen, en nu ook nu ze in een peuterbed ligt want anders valt dr speen en knuffeltje tussen het hoofdeind eruit.
Wij hebben ze gekocht in duitsland, omdat ik helemaal debiel werd van het speentje dat achter het bedje viel. Ik vind het topdingen. En met het slaapzakje vastdraaien in het matras, wat moet ik me daar bij voorstellen???
Ik woon in het buitenland en L.ukas slaapt al sinds hij thuis is in het bedje met stootkussen... had het even weggehaald omdat hij de touwtjes erg interressant vond, maar nu heb ik het er weer op... het is een super ding!
Mijn zoontje doet het ook ik heb niets op zijn bed hij doet het om in slaap te komen en als hij slaapt doet hij het soms ook nog ik leg hem dan weer naar beneden in zijn bed.