Eetdrama dreumes 17 mnd...Wie heeft tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door typje, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hallo,

Ik heb een zoontje van 17 mnd...In het begin een lekkere eter:D
    Tegenwoordig is het eten soms echt een drama, na 4 a 5 hapjes vind menneertje het wel welletjes. En begint dan naar zijn lepel te zwaaien. Of zijn handje voor het mondje te doen.

Tanden/kiezen ligt het niet aan, want die heeft hij allemaal al, dus kauwen lukt wel. En hij kan ook niet voldaan zijn,want koekjes etc valt reuze mee. 2x op een middag. En een stuk fruit.

Heeft dit ook te maken met de 17 mnd sprong, hebben jullie dit ook gehad? en wat hebben jullie toen toegepast?

Als hij slecht eet, geef ik hem savonds naast zijn beker melk...nog een bakje warme pap. En dat gaat er wel in.

Moet zeggen dat dit niet vaak gebeurt, maar toch wel 2 a 3 x p week.

Groetjes

2. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Krijgt hij 's middagslaapje twee keer een koekje en een stuk fruit? Dan zou ik 1 van die drie dingen geven ipv alle drie. En dan zou ik ook nog eerder voor het stuk fruit gaan dan een koekje, voorlopig tenminste....... Als het eten dan weer beter gaat kun je altijd nog weer een koekje geven.
    Verder op de dag eet hij wel goed?

3. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen
    Hier zijn schema;

07.00-09.00 - Pap + Melk
    10.00- thee + fruit
    12.30- 2 broodjes + sap
    Middagslaapje
    15.00- 2 bambix koekjes + thee/sap
    +- 18.00 warme maaltijd + water
    19.00 Soms pap anders warme melk
    19.30 op bed

4. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Mijn mannetje had en heeft dat nog steeds wel eens. Ik maak me er niet druk om. Ze hebben nu eenmaal de ene dag meer nodig als de andere. Ik geef altijd een toetje griekse yogert of hij nu eet of niet. Ik geeft geen extra dingen als hij niet eet. Hij groeit goed. Laat het gezellig aan tafel en eet ie wel dan is het fijn eet ie niet jammer.

Uiteraard weet ik niet of jou mannetje goed groeit als dit niet het geval is is het een ander verhaal

groetjes kim

5. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik zou een (1)koekje geven ipv 2.

je dreumes hoeft ook niet veel te eten, mijn dochter van 25 mnd eet soms ook maar 4/5 hapjes, maar wel een toetje na. Ze komt echt niks te kort. Ik gaf toen ze nog melk dronk s avonds ook gewoon alleen melk en geen pap. Nu krijgt ze geen melk meer, en ze slaapt echt prima ook als ze slecht eet s avonds.
    Vooral niet dwingen :)

6. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen
    Heb inmiddels telefonisch contakt gehad met de cb arts:

Niet teveel van aantrekken, als kindjes honger hebben eten ze wel...En anders halen zij hun behoeftes uit andere producten zoals fruit etc. Hoord bij de leeftijd, tijd van uitproberen.
    Geen zorgen, alleen opletten: Moeheid, lusteloos etc dan arts inschakelen. En om de vitamine K denken. ( maar dat krijgt hij al elke dag) Koekjes etc geen problemen, niet teveel. En niet teveel gezoette producten voor de maaltijd

Toch bedankt voor jullie meningen en ervaringen

x

7. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Hier hetzelfde. Dennis heeft het ook af en toe (van de week nog een paar dagen) en ook een periode gehad rond de 16/17 maanden dat het echt eventjes een drama was. Gaat vanzelf weer over en hoe minder ze tussendoor krijgen, hoe beter het avondeten gaat dus ik zou wel proberen iets minder tussendoortjes te geven.

8. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik vind drie tussendoortjes op 1 middag ook wel echt veel. Ik zou het ook bij 1 tussendoortje houden.

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    op verzoek van ts dicht.

Deel Deze Pagina