Sinds kort kan een kind op de peuterspeelzaal bij ons een derde dagdeel komen, mits er plek is. Doen jullie dat? Waarom wel/niet? Mn dochter word bijna 3 jaar en vind het moeilijk om zichzelf bezig te houden en speelt graag met anderen. Ik weet niet of het dan goed is om een derde dagdeel erbij te doen. Maak nu veel speelafspraakjes met anderen. Maar dat lukt niet elke week. En ze heeft nu op de twee dagdelen dezelfde juffen, dat zal met een derde dagdeel anders zijn en de groep kinderen ook. Weet niet of dat nog vervelend is voor een kind. Graag jullie advies!
hier heb je standaard een 3 de dagdeel als je kindje 3 jaar is de 3 + groep is een extra voorbereiding op de basisschool.dus wij doen het wel
hij gaat 2 ochtenden. maar meer dan dat zou hij niet leuk vinden. hij verveelt zich daar ook en wordt moe. ik zal iets anders vr hem vinden om te doen. speelafspraakjes hebben we nu ook. op speeltuin. maar bij psz zijn er veel kinderen die 3 of 4 ochtenden komen.
Onze dochter is vandaag begonnen op de peuterspeelzaal, voor 2 ochtenden per week. Vanaf 3 jaar kan ze dan een derde ochtend, gewoon bij dezelfde juf en met alle kindjes uit haar groep vanaf 3 jaar. Wij gaan dit wel doen denk ik, vind op die manier de overgang straks naar de basisschool minder groot en de juf vertelde dat ze dan ook meer voorbereidende activiteiten doen enzo.
hier kan het ook een derde ochtend, sam gaat nu pas een paar weken dus over een tijdje gaat hij ook 3x denk ik.
Mijn meisje gaat drie dagdelen, 2 in de voormiddag en eentje in de namiddag. Ze vind het geweldig, ze gaat heel graag!!!
Hier heb je de 3+groep. Dus een extra ochtend. Dat was wel echt een goede zet bij ons, daar doen ze ook andere dingen als voorbereiding op school.
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik ga straks even informeren bij de psz om M.aaike op te geven voor een derde dagdeel!
Hier kan dat ook. Zodra er een plekje is, gaat de jongste een extra ochtend. Bij de oudste heb ik dat ook gedaan en klopt wel, dat ze in een andere klas komen, maar dat maakte voor mijn meisje niet uit. Ik denk dat de jongste daar ook geen problemen mee zal hebben.
Hier maar 2 dagdelen omdat Jitte ook nog een dag KDV heeft. Zoals ze nu thuis is zou ik ook een extra dagdeel, of misschien wel 2 overwegen als het kon. Nu doe ik dat niet omdat het zo al druk genoeg is, maar ik merk wel dat ze die uitdaging nodig heeft.