Drama in bad...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door annick1984, 24 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Er is al eerder een topic over geweest, en misschien is er ook wel wel een open topic over, anyways, ik open hier even een nieuwe.

Ik zit al heel lang met het feit dat mijn zoon niet in bad wil. Wat ik ook doe (water kouder, water warmer, badje al gevuld en badje met hem erin laten vollopen, met speeltjes, zonder speeltjes), Max krijst alles bij elkaar als hij in bad moet. Dat hij naderhand nog longen overheeft, verbaas ik me wel eens over. En dat is eigenlijk al heel erg lang. Hij is nu zo goed als 15 maanden, maar t heeft niets met zijn "15-maanden"-sprong te maken.

Alleen als echte baby (in de eerste maanden) vond hij het wel lekker, en daarna was het mis.

En ik weet niet wat ik fout doe... Zodra hij merkt dat hij in bad moet gaan / gaat, is het al mis. Dan staat hij in zn ledikantje (waar ik hem even in zet, omdat ik de kraan uit moet doe), al te schreeuwen..

Wie heeft de gouden tip om het voor ons beiden, maar vooral voor hem, wat leuker te maken?

Oja, ik badder hem 's avonds, maar in de middag en ochtend is het hetzelfde verhaal, dat heb ik al geprobeerd. En hij moet toch af en toe echt wel even in bad..

2. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Poe geen idee. Misschien houden sommige kinderen gewoon echt niet van in bad gaan ;) onze zoon vond het ook een tijd niet leuk, hij vond het achteraf gezien eng dat hij al die randen om hem heen voelde. We zijn daarom redelijk snel gestopt met het babybadje en nemen hem mee onder de douche. Dat vindt hij fantastisch! Toevallig deze week samen met hem in het grote bad gegaan met speeltjes en dat vond hij wel weer leuk, nu hij beter kan zitten.

Reageert hij ook zo bij zwemmen of echt alleen in bad?

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Onder de douche, gaat dat niet, hij kan ondertussen wel staan neem ik aan, op zo'n antislip mat, en dan speeltjes erbij. Hier gaat dat wel goed. Lijkt me heel vervelend iedere keer zo'n drama met het badje!

4. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Douchen? Samen in groot bad? En anders zo veel mogelijk gewoon even met een washandje en niet te vaak in bad....
    Wat vindt hij van zwembaden?

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik zou em dan niet in bad doen maar gewoon onder de douche.

6. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    We hadden tot de laatste keer nog zo'n swimtrainer waar hij inzat, en dat was geen probleem.

We hebben helaas geen groot bad (ook geen ruimte voor), dus dat is geen optie. Welllicht kan ik wel een groter klein badje aanschaffen. Geen idee of dat de oplossing zou kunnen zijn...

Samen onder de douche zou kunnen. Alleen hij is "lui" in het staan (als hij geen zin heeft), en dan gaat hij steeds aan me hangen / valt hij om. Dat hou ik niet lang vol.

Ja, ik was hem al vaak met van die natte wegwerp doekjes, maar z'n haar moet af en toe ook even gedaan worden. En dan is het bad toch noodzaak...

7. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik denk ff mee hoor. Als je geen groot bad hebt, bedoel je dan dat je hem in het babybadje baddert?
    Zou een bibabad iets zijn? Die kan je in de douchebak zetten. Misschien met de sproeikop vd douche langzaam het bibabadje laten vollopen?
    Of ondertussen met bellenblaas/badkrijt laten spelen (afleiden). Of misschien een bruisbal?

Dit is een bibabad;https://m.bol.com/nl/p/bibabad-babybadje-verstelbaar/9200000020997394/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-22882688309-S-146573929229-9200000020997394
    Je hebt ze ook goedkoper hoor. Of op marktplaats.

8. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.439
    372
    83
    in een huis
    Ik doe onze zoon ook gewoon onder de douche. Hij is 9 maand. Sop hem in op de comode en laat hem dan op de grond zitten/ kruipen.

9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Onze jongste gaat altijd in het grote bad. Maar gister hadden we haast, en moest ik ook nog douchen, dus toen heb ik hem in het bad gezet (zonder water), en ik daar onder de douche, hij vond het prachtig, heeft me met open mond zitten bekijken terwijl ik snel zijn haren en zijn lijfje waste.
    Je hoeft hem niet steeds vast te houden he, als hij zelf kan staan kan hij naast je staan onder de douche, of hem gewoon laten zitten in de douchebak of op de grond (dan wel eerst even de grond warm maken met warm water ;) )

10. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben een badzitje en die zetten we onder de douche. Hier is het een groot succes, een te harde douchestraal is no go trouwens.

11. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Maar waar is ie uiteindelijk dan hysterisch ovr? Bang dat ie water in zijn ogen krijgt of over zijn hoofdje.
    Denk dat je het moet zoeken bij waar is ie bang voor,

Tijdens de babyzwemlessen krijgen de dreumessen een flesje in handen en wij ook. Eerst mama nat maken. Over handen, over schouders langzaam over hoofd etc...

12. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Wij gebruikten een witte speciekuip van de bouwmarkt, ideaal!
    Misschien is dat een idee..

Hier een max van 7 weken die in bad gaan verschrikkelijk vindt 🙈

13. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik zou dat badje gewoon lozen... Zeker na beantwoording van mijn vragen.... Zet m.lekker onder de douche, op de grond. Doen wij ook vaak zat!

Echt in bad is geen moeten hoor!

14. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Inderdaad lekker onder de douche, speeltjes in de douchebak en laten rommelen daar, kun je hem mooi met de douche wassen. Als het zo'n drama is, lekker het badje de deur uit!

15. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik had er laatst een topic over geopend. Hier was het ook altijd drama in bad.

Wat nu uiteindelijk enigszins werkt hier is hem 's ochtends in bad doen als hij net wakker is, dan is hij het meest uitgerust. En dan Welterustenbad van Weleda in het badje, een flinke scheut. Dat werkt ontspannend. Hij vindt het nog steeds niet leuk, kijkt heel moeilijk en het moet ook niet te lang duren. Maar er wordt in ieder geval niet meer geschreeuwd en gesparteld.

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Badmat in de douchebak en lekker (evt samen) douchen. Hij hoeft niet te blijven staan, kan lekker zitten als ie dat wil. Optie?

17. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Je zou ook deze voor de douche kunnen aanschaffen. Zit nopjes onder. Vaak goedkoop of gratis te vinden op marktplaats.
    Badring Lime Groen | Badring | Baby-Dump

En verder hem of afleiden met speeltjes of hem zelf zijn haartjes nat laten maken, Washandje voor de oogjes houden bij uitspoelen etc.

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Oh en hij MOET natuurlijk niet in bad he. Lekker wassen met een washand kan natuurlijk ook.:)

Deel Deze Pagina