Net een teek bij dl weg gehaald,was echt een inieminie teekje,zat wel vast maar had niks gezogen. Moet ik hier maandag naar laten kijken of alleen in de gaten houden dat t niet dik word ? Help !
Gewoon even in de gaten houden. Als er nog niet gezogen is, heeft de teek zijn maaginhoud ook nog niet uitgebraakt in de huid van je kindje. Je kan de teek wel bewaren en na laten kijken op lyme... Ik zou het even goed in de gaten houden, en evt maandag even overleg met de huisarts.
Mijn zoontje van toen 5 had ook een teek, op zijn bil welteverstaan. Was ook een heel kleintje. Ik moest het van de dokter in de gaten houden, en op letten of er geen rode kring omheen kwam. Maat ik zou wel even de huisarts bellen maandag hoor. Better safe Than sorry
De huisarts adviseerde mij om een tekenbeet altijd even door te geven aan de huisarts. Dan wordt het genoteerd in zijn dossier. Mocht je kindje over een tijdje vage klachten krijgen, leg je misschien zelf niet de link met de tekenbeet, maar de husiarts evt. wel. Oh ja en even een foto maken van de plek, zodat je precies weet waar ie heeft gebeten.
Vervelend zeg! Ons ventje had het ook met 10 maanden. Als de teek niet langer dan 24 op die plek heeft gezeten is de kans heel erg klein dat er een overdacht van een ziekte heeft plaats gevonden. Plek noteren in je agenda,foto maken van de plek met linkse rechts zijde erbij en in de gaten houden op rode kringen/vlekken. Tot 3 maanden na de beet kan dit nog opkomen. Mocht de teek wel vol zijn,huisarts bellen. Succes! Ps elke dag idd nu even nakijken en in bosrijke gebieden is er ook een anti teken middel. Maar goed ons mannetje was toen heel even aan het kruipen in de tuin, dus tja....