hoe en wanneer afbouwen inbakeren?

Discussion in 'Verzorging' started by Mirthe81, Mar 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

Feb 21, 2008
    590
    0
    0
    Hoi,
    ik baker Nova al twee maanden in met behulp van de Swaddleme. Nou vraag ik me af wanneer en hoe ik dit moet afbouwen. Op het moment vindt ik haar nog iets te onrustig om te stoppen, maar ik kan er natuurlijk ook niet eeuwig mee doorgaan.
    Hoe hebben jullie dit aangepakt?
    Groetjes Mirthe

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,427
    36,306
    113
    Wij waren rond de leeftijd van nova al gestopt. Jesper draaide zich met 3,5 maand op de buik en dat is erg gevaarlijk bij het inbakeren. Toen ik dat zag zijn we van het ene op het andere moment gewoon gestopt en dat ging eigenlijk wonderbaarlijk goed. Wel heb ik toen een winterslaapzak voor hem gekocht, met redelijk strakke mouwtjes, zodat hij zich toch redelijk geborgen voelde. Dekentje er strak overheen.

Nu slaapt hij inmiddels in een gewone slaapzak zonder mouwen.

3. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    Wij hebben demi ook ingebakert in het begin en ik heb gewoon een keer 'smiddags geprobeert of ze ook in een slaapzakje wilde slapen en dat ging eigenlijk gelijk heel erg goed... wel de dekens straks ingestopt zodat ze zich toch nog geborgen voelde..

4. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    bij ons idem, ben nu 3 weken gestopt, gaat prima! wel een winterslaapzakje met redelijk strakke mouwen.

5. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    je moet stoppen als ze gaan draaien. maar meestal merk je eerder aan je kindje dat ze het neit meer nodig hebben. En bij de ene is afbouwen nodig en bij de ander niet. je kan nu al een beetje proberen om overdag niet meer in te baker maar dan inderdaat een slaap zakje doen en deken strak er over heen. suces

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Hier ook met 3,5 maand gestopt. Eerst overdag en een paar dagen laten ook in de nacht. Het was winter dus heb een slaapzakje met langer mouwen gekocht (is nu wel te warm)

7. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

Feb 21, 2008
    590
    0
    0
    Ik heb haar nu in een gewone slaapzak slapen met een rompertje met lange mouwen.
    Ik moet er nog wel vaak uit 's nachts voor haar speentje of om haar armen weer onder te stoppen, maar het gaat nog niet heel slecht. Ik denk dat ik gewoon even moet doorzetten.
    Ik vind haar handjes 's ochtends zo koud, liggen jullie beebjes ook met de armen boven de dekens?

8. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    hier altijd met armen boven de dekens, is helemaal niet erg. koude handjes zijn niet erg, als het nekje maar lekker warm aanvoelt. en dat is bij ons zo, dus ik laat hem lekker zo liggen. hij vindt het heerlijk!

9. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

Feb 21, 2008
    590
    0
    0
    Ik ben Cold turkey gestopt met inbakeren. We hebben haar vannacht niet gehoord! Echt super.

Share This Page