Zetten jullie veel foto's op Facebook?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Nouja mijn werkgever is van alles op de hoogte hoor, maar mijn oude kroegmaatjes hoeven niet alles te weten over mijn zwangerschap ;)
    Dat bedoelde ik meer dat ik het daar niet op zet. Hier zitten ook mensen die mijn irl kennen en ik heb ook mijn foto hier vaker neergezet. Dus als iemand internet detective wil spelen vinden ze me idd geheid.

2. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nee, maar zo had ik het ook niet opgevat hoor. Net wat ik zeg, jouw stukje was net even een mooi voorbeeld om aan te halen.

Je hebt gewoon volledig gelijk :).

3. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

ik heb een paar foto's erop staan, maar ik heb alleen vrienden die mij ook echt kennen en geen half vreemde of oude bekenden. Verder staat mijn profiel helemaal /prive. En heb ik zelfs mijn volledige naam niet zodat ik niet gegoogled kan worden.9 Ik heb mezelf meerdere malen op google proberen te zoeken, maar ben gelukkig niet te vinden

4. Linana

Linana Niet meer actief

Wel veel foto's, maar alles alleen voor vrienden toegankelijk.
    Je kan mij ook niet vinden via zoekmachines... ook dat staat uit ;)

5. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Via zoekmachines kun je echt heel veel vinden, ook foto´s van mensen die ergens ´afgeschermd´ hun ding zitten te doen.... Ik neem altijd het zekere voor het onzekere

6. MRG

MRG Lid

16 nov 2011
    41
    0
    0
    hoe kun je dat uitschakelen dan? Het vinden via zoekmachines?!

7. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hier ook zo

8. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    hoe kan je instellen dat bepaalde vrienden je foto's niet kunnen zien?

Mijn schoonmoeder kopieert werkelijk alle foto's die ik erop zet van mijn kindje en gaat ze dan vervolgens op haar eigen site zetten (waar ze bijna alleen maar vreemden op heeft staan voor een of ander spel) of uitdelen aan mensen! Ik zet er dus geen foto's meer op.

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Als ik iets niet wil delen, zet ik t niet op FB/internet/hyves. PUNT.
    Niet meer, en niet minder.
    Dus mijn antwoord is ja,ik zet dr wel veel op, maar zeker wel heel bewust in mijn keuzes wat ik erop zet.
    Zoals ik al eerder zag: In verband met inbrekers zet ik dr wel op dat we een weekendje weg zijn geweest, maar niet dat we aankomend weekend(bijvoorbeeld) weg gaan.
    Dit doe ik dus ook.

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

kan niet, zoekmachines zijn overal op internet beschikbaar, denk aan google. Je moet zelf zorgen dat je goed let op wat je wel en niet plaatst. Hier op ZP praten we soms ook met elkaar alsof we op een besloten feestje zitten, maar als je een paar steekwoorden op google intikt kun je hele gesprekken terugzien. Maar goed, wij weten natuurlijk dat ZP niet afgeschermd is, je kunt hier als gast gewoon meelezen

11. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    daarom alleen voor vrienden, en ook mensen die ik ken of weet wie ze zijn en niet zomaar iemand accepteren die gewoon even vrienden wil zijn :)

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Oooh wist ik echt niet, maar hoe vind iemand die dan? Stel dat ik mn oude fotos terug wil vinden... . .

13. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    mijn leven is zo niet interesant dat het voor mijn werk gever zonde van zijn tijd is om mijn FB door te spitten.
    Ik speel veel spellen erop zet er fotos van onze dochter op zet wat gezwets erop hoe mijn dag is geweest en meer eigenlijk niet.
    Ik heb een huis tuin en keuken gezin dus doe ook geen spannende dingen
    Uit gaan doe ik al jaren niet meer.
    Dus zo boeiend is mijn FB dus echt niet.

14. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat was/is een.foute fileserver..
    Ze hebben of gaan binnenkort die server vervangen
    En niet alles is vindbaar alleen de foto,s op die server (die gewist zijn..)

15. noukie89

noukie89 Niet meer actief

Nee facebook is niet veilig.

op het moment dat jij foto's op facebook zet is het eigendom van facebook. Dus als jij jou kind ineens op een andere site ziet heeft facebook jou foto's verkocht of ze gebruiken het voor hun eigen doeleinden.

Alle info die jij op facebook zet VERDIENEN ZIJ GELD AAN DIE INFORMATIE. Zij zien jou als inkomen niet als facebook gebruiker

dat heb je te danken aan de topvrouw van google want die is gaan werken bij facebook

16. MRG

MRG Lid

16 nov 2011
    41
    0
    0
    Idd...daarom zet ik hier ook geen namen en persoonlijke info neer. Is jammer, maar wil niet dat dingen kunnen worden gegoogled.

17. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    opletten wat je erop gooit.... dat doe ik geen naakt of wat dan ook!

18. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Idd alles toegankelijk maken voor alleen vrienden, zou ook niet weten waarom iedereen de info en foto's mocht zien.
    Let op proefielfoto's kan altijd iedereen zien!

19. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.264
    1.028
    113
    Zuid-Holland
    als er mensen op deze wereld zijn die dingen van jou niet mogen zien of weten.......dan moet je dat nooit op het internet zetten! simpel! Ja facebook kan je met je privacyinstellingen ed "beveiligen". Maar als iemand kwaad wil dan kunnen ze overal bij!

Kortom ik gebruik FB echt voor de leuk, mijn huis tuin en keuken dingen staan er op. En ach, als iemand die interresant vind :)

20. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

En hoe zit het met foto's hier?

Zie bijvoorbeeld bij de topic 'foto's van pas geboren kindjes' veel foto's op de weegschaal voorbij komen, heel leuk maar ik heb die niet geplaatst omdat daar alles op te zien is...als ik die plaats en later weer weg haal is ie dan ook echt weg?

Deel Deze Pagina