Ik heb een vraagje over FB, misschien dat iemand mij daarbij helpen kan? Hoop dat ik het duidelijk weet uit te leggen, op FB kreeg ik hier geen respons op.. Mijn profiel is alleen toegankelijk voor vrienden en niet te vinden met mijn volledige naam, ben dus zo goed als onvindbaar.. Maar ben toch niet tevreden over de hoeveelheid privacy.. Ik zie namelijk statusupdates in mijn startpagina van onbekenden doordat vrienden uit mijn lijst op deze updates reageren. Nu begrijp ik dat onbekenden ook mijn statusupdates kunnen zien doordat vrienden van mij daarop reageren? Dus dat zij ze in hun startpagina krijgen, net als ik deze van onbekenden te zien krijg..
Je kan ook je schoonmoeder uit je vriendenlijst verwijderen, en eventueel je profiel meer afschermen mocht dit nog niet het geval zijn. Zou voor mij eerder een optie zijn dan maar geen foto's meer te delen! Ik ben sowieso heel kieskeurig met vrienden op FB. Ik ken echt heel veel mensen, maar heb relatief erg weinig FB vrienden. Niet Jan en alleman hoeven te zien wat ik doe en neem aan dat dit ook niet interressant is voor hen. 'Vrienden' die nooit ergens op reageren verwijder ik ook, het is een sociaal iets en geen race om veel vriendjes te scoren of om andersmans nieuwsgierigheid te bevredigen..
Nope, alles blijft toch op het internet hangen. Eigenlijk is alles wat je plaatst altijd wel ergens terug te vinden, omdat alles opgeslagen wordt. Ik heb wel eens op zwangerschapspagina gegoogled op afbeeldingen en kwam toen ook een foto tegen van een vrouw met pas geboren kindje, de vrouw had ontbloot bovenlijf en je zag haar borsten gewoon....Lijkt mij niet echt fijn dat iedereen dat kan zien Evenals met blote baby'tjes. Logisch dat je trots bent op je kindje, maar naakt foto's zou ik nooit op internet plaatsen....
Maar gaat dat dan om openbare profielen of ook gesloten profielen? Ik wist niet dat ze dat zomaar mochten doen, staat dat in de voorwaarden van FB ofzo?