zeurbui: zwanger en (nog) geen leuk babycadeautje van man gekregen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door hanna76, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL

2. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier ook geen cadeau's..... Maar ach, hij was laatst zo lekker bezig in het kamertje, en ik mocht pas komen kijken als hij riep. Had ie de lampen opgehangen (die we samen uitgezocht hadden), hij was er zo trots op. Nu issie bezig met een bijpassend kastje voor onder de wasbak, gaat ie helemaal zelf maken :)

Dat vind ik eigenlijk veel leuker dan cadeau's krijgen.

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Tja, natuurlijk is een zwangerschap niet altijd even makkelijke en voel je je niet altijd even goed. Maar voor een man precies zo.. De eerste 16 weken heeft hij na zijn werk (19u thuis) zelf zijn eten moeten maken en het complete huishouden moeten doen, omdat ik daar te ziek voor was. Ook nu nog vraagt het een hoop aanpassing van hem. Kan 's avonds niet meer tot zo laat door, dus als we ergens heen gaan, moet hij al vrij vroeg weer met me naar huis, ik heb 's avonds vaak niet de energie om er nog écht voor hem te zijn, kan verschrikkelijk humeurig zijn op z'n tijd, ik wilde 3 katten en hij kan nu de kattenbak verschonen, seks gedaald tot eens in de twee weken. Ik kan nog wel even doorgaan, maar het is wel duidelijk denk ik :p Lijkt mij genoeg reden om hém eens lekker te verwennen ;)

Hier dus geen cadeautjes van manlief, maar als ik zie wat ze allemaal voor ons doen, lijkt me dit ook een beetje overbodig, denk dat ik dat wij als vrouwen hen nog heel wat schuldig zijn :p

4. faith and hope

faith and hope Bekend lid

12 apr 2007
    685
    0
    0
    volgens mij heb hij je het mooiste kadootje al gegeven toch? Wat in je buik zit!
    Ik denk dat het inderdaad aan je zeurbui ligt. Hopelijk ga je snel genieten vd zwangerschap, want menigeen kan dit nooit meemaken!

Heel veel succes
    xxx

5. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Die laatste zin vind ik nou zo'n dooddoener... Alsof er niet gezeurd mag worden omdat ze zo blij moet zijn dat ze zwanger is.... Sorry, maar door dat soort reacties blijft het taboe op dat je je ook wel eens tot kan voelen tijdens een zwangerschap bestaan...

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

Heb het nog niet eerder meegemaakt, maar die blik lijkt mij onbetaalbaar!! :D

@poppedopje: helemaal mee eens hoor! ook wij wel zwangeren mogen best eens klagen wanneer we het heel zwaar hebben, dit wil namelijk echt niet zeggen dat wij nooit stilstaan bij meiden waarbij het niet of minder goed lukt.

7. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    denk dat mijn vriend gaat huilen na de bevalling...die huilt al bij de echo's hahah acchhhh lief!

maar zeuren mag! waarom niet! zeuren hoort nou eenmaal bij de mens zwanger of niet zwanger! hallo we zijn nederlanders...en nederlanders staan nou eenmaal bekend om klagen hahaha..

8. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

ik verveel me ook erg,
    maar over dat ik geen cadeautje van me vriend krijg zeur ik
    niet, ik wou dat hij eindelijk eens (nu het nog kan) aan
    mijn buik gaat voelen!!!!!!!!!!!!!!!

9. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Doe er wat aan zou ik zeggen!

10. Ilona23

Ilona23 Actief lid

30 okt 2009
    343
    0
    0
    Tilburg
    Tijdens de zwangerschap van onze dochter heb ik wel heel veel cadeautjes gehad van mijn man :D wat een schat !

Leuke positiekleding, knuffeltjes van winnie the pooh ( we hadden de babykamer in winnie the pooh stijl ) bloemen, eigenlijk best veel.

Nu ben ik 5 weken zwanger, dus ben er weer klaar voor hihihi:p

11. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    af en toe klagen/zeuren is gezond toch?;) Nee ff zonder gekheid.. Ik geef mijn vriend ook de ruimte hoor..hij gaat morgen weg naar zandvoort (racen) en vroeg of ik meeging..maarja ivm bi hou ik het toch niet lang vol daar..dus zou ik het lullig vinden om mee te gaan en dan na een kwartier zeggen ik moet weer naar huis...dus nu gaat die met een vriend..veel leuker ook!
    En nogmaals een cadeautje hoef ik echt niet..ik verwacht dat ook helemaal niet....zefls met de kerst hoef ik geen cadeautjes..altijd al onzin gevonden.. het cadeautje zit in mijn buik!:D

12. roosje81

roosje81 Nieuw lid

1 nov 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat lopen jullie nu allemaal te zeuren over jullie mannen dat ze geen kado's kopen.

Jullie vergeten dat ze door jullie klaagzang wel alles moeten doen. Ze maken de babykamer, ze koken, maken schoon, doen boodschappen, moeten jullie gezeur aan horen. Jullie maken elkaar helemaal gek met de verhalen van elkaar. Velen van jullie hebben niet eens kinderen en ervaring. Ga voor raad naar een verloskundige of gyn in plaats van een forum.

Wees blij met wat jullie man allemaal doet in plaats van hier de zielige huisvrouw uit te hangen. Het glas is altijd half leeg ipv half vol.

13. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36

zozo zo hormonen?

als je wat beter alles had gelezen.....
    jammer 1 bericht posten en dan zo
    zo maak je vrienden
    way to go!

14. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    wauw wat wordt er zwaar getild aan dit topic! ts had even een zeurbui en dat zegt ze zelf ook..dat geeft toch niet? en als je nu ook de moeite had genomen om het hele topic te lezen zie je dat bijna niemand een caedeautje verwacht van man/vriend...maargoed dan nog! laten we dit topic gewoon lekker luchtig houden? goh je kan niks meer zeggen of er is wel weer iemand meteen beledigd?
    dit is pas gezeur! ;)

15. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Ik heb denk ik de perfecte man...
    Mijn ventje kwam met een paar mooie lichtblauwe en roze kaarsen thuis toen we wisten dat ik zwanger was vond ik heel lief en attent, Ik heb hem voor zijn verjaardag een klein cadootje vanuit mijn buik gegeven een paar sokjes met I Love Papa en dat vond hij ook weer zo leuk, dat hij mij op mijn verjaardag een leuk setje kleertjes heeft gegeven waar ik ook heel blij mee was zo kopen we zo af en toe wel eens wat voor elkaar. Gewoon van die kleine dingen die we vaak gebruiken of nodig hebben maar wat je niet dagelijks krijgt.
    Hij weet dat hij me altijd blij maakt met mooie kaarsen of een doosje zeebanket van de aldi haha en ik weet dat ik hem heel blij maak met chocotoffetjes of een paar blikjes tuborg bier en om elkaar dan af en toe zoiets te geven en leuk laten inpakken vind ik leuk en hij vind het ook leuk.

Maar alles voor de baby verder kopen we lekker samen dat vinden we gewoon leuk en gezellig.

16. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    ik zit ook meestal de hele dag thuis.
    heb wel een kleine van bijna 6jr die ik de hele dag heen en weer moet rijden naar school en heb wel een eigen auto maar tog verveel ik me ook soms.(ondanks de nesteldrang)
    familie woont ver weg en schoonfam werken allemaal overdag.

cadeautje kreeg ik bij de 1e na de bevalling (een mooie goude ring met hartje erin):D
    verder doet ie heel veel in huis zoals afgelope zondag de heeftie de hele douche geschrobt voor mij zodat als ik beval de douche helemaal schoon is,en gelijk een nieuw douchegordijn opgehangen en nieuwe mat.
    hij doet de huishouding op zondag en soms boodschapjes
    vind dat al heel erg lief
    een bloemmetje ofzo krijg ik vaak onverwachts hihih

kortom hier ook geen cadeau nog gehad hihih vind ik ook niet erg eigenlijk ;)

17. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland

heel mooi gezegd!;)
    mijn man gaat morgen vissen met een vriend en zn broer:)
    ik blijf lekr thuis met de vriendin van die vriend en haar pasgeboren zoontje
    onze dochtertjes gaan met de paps mee vissen ihih
    nu het nog ff kan laat ik hem lekkr zn gang gaan,hij is wel in de buurt.

en idd cadeau zit in mn buikkie:D
    ik vind onverwachte cadeaus trouwens veeeel leuker hoor

weet je wat mij ontroerde....na de bevalling van onze 1e zeidie tegen mij "dankjewel voor leyshena" nou dat was zo moooi zeg!!:D
    was ik net bevallen en had al wat traantjes gelaten en dan zegt hij nog zoiets hahaha
    maar nee cadeau hoeft ook van mij niet:)

18. glimworm

glimworm Niet meer actief

pfff...zoo verder gaat alles goed daaro??

idd zou je eens alle berichtjes moeten lezen ipv alleen de eerste
    en daarbij zijn wij niet alleen huis/poetsvrouw maar hebben sommigen -waaronder ik- er nog een fulltime baan bij.

punt: 2 een forum als dit is een uitkomst om ervaringen met elkaar te delen en juist die kleine minder belangrijke zaken kun je vaak door kennis van andere moeders/zwangeren al oplossen zonder dat je er een vk of gyn voor hoeft lastig te vallen.
    er zullen een hoop vk's/gyn's zijn die dit forum daar alleen al voor aanprijzen.

sorry hoor meiden, maar zo'n botte reactie vraagt gewoon om een tegenreactie.:)

19. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier ook niets gehad van manlief, maar dat vind ik eigenlijk niet erg. Vind het samen dingen kopen leuker!
    Heb overigens hem 'n boek en een speentje cadeau gedaan toen bleek dat ik zwanger was!

20. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Moet zeggen dat ik het hier helemaal mee eens ben. Vind het zo jammer hoe mannen in sommige topics helemaal zwart gemaakt worden, terwijl ze in de meeste gevallen heel wat te verduren krijgen tijdens een zwangerschap. Jammer dat een hoop vrouwen zo egoïstisch en egocentrisch kunnen zijn in plaats van het beste ervan maken.

Deel Deze Pagina