Morgen voor controle naar het ziekenhuis voor een ctg, omdat ik nu echt te ver over de uitgerekende datum ben. Iemand ervaring hiermee en en of dit hielp bij eventueel snller bevallen. Met strippen of onderzoek. Ben er een beetje moe van allemaal
Oh ik heb geen ervaringen met overtijd zijn en opwekken van bevallingen. Alleen een ctg zal niet zorgen dat je sneller bevalt (dat is een monitoring van de baby, de bewegingen en de hartslag, en jouw hartslag). Maar als je ver overtijd bent lijkt me dat ze daar wel wat aan willen gaan doen.. misschien strippen? In ieder geval wens ik je heel veel succes! Hopelijk kun je snel van je kleintje genieten!
Hoi! Bij een ctg maken ze een hartfilmpje van de baby (hartritme) en meten ze evt. Harde buiken/weeen. Dat alleen gaat je bevalling dus niet op gang helpen Aangeven dat je het niet meer trekt en graag ingeleid wil worden wel. Ik weet net hoever je bent, maar hier laten ze het vanaf 41 wkn over aan de zwangere of je nog even wil wachten of kiest voor een inleiding.
Volgens vk ben ik 41 weken maar volgens laatste echo was zou ik nu 40 + 4 zijn, liep de baby iets achter Zal je net zien dat het een reus is de baby Wat mij betreft mogen ze inleiden. Met pijnbestrijding dan wel
Gewoon uitgaan van je uitgerekende datum voor de termijn, ook de 9de ? Dan ben je vandaag 41 wkn, proficiat! Vanaf 41wkn willen ze best inleiden als je daar om vraagt denk ik. Ik zou et morgen gewoon aangeven in het zkh. Naast een ctg krijg je hoogstwaarschijnlijk ook een consult met een vk of gyn. Veel succes iig!
Een ctg gaat je niet helpen om sneller te gaan bevallen. Bij een ctg houden ze je hartslag en die van je kindje in de gaten en eventueel weeën. Wel kan je morgen aankaarten dat je het echt hebt gehad en een inleiding bespreken.
Ik heb vandaag ook bij vk afspraak aangegeven dat ik als de baby er niet is binnen 3 dagen ik echt ingeleid wil worden. Maar ze deed nogal moeilijk hierover. Ze wachten liever natuurlijke bevalling af Ik gaf aan dat ik het niet echt meer trek doordat ik ook niet meer in bed kan slapen en op de bank slaap omdat het bed net iets te zacht is en dan rugpijn krijg. Ben wel blij dat ik naar de het ziekenhuis mag en een mening van iemand anders krijg en niet alleen vk. Ik voel mij niet serieus genomen door mijn vk praktijk Ik heb bij 38 weken al aangegeven dat ik dat bankslapen en de rugpijn niet echt meer trok Als je al 5 weken op de bank moet slapen dan heb je het wel helemaal gehad. Mijn vriend en ik communiceren maar via de babyfone die we hebben neergezet mocht er iets met mij gebeuren. Ik draag nu zo laag dat ik gewoon nog meer spierpijn heb in mijn rug. En ik heb maar een gemiddeld buikje. Ik heb wel gerommel en al 3 nachten voorweeen maar dat zet niet door tot nu toe Hoop dat de baby binnen paar dagen komt
Nou we zijn net terug vanuit het ziekenhuis Gisteravond de 16de zijn mijn vliezen uit zichzelf gebroken en vandaag is de vk twee keer langs geweest. Mijn weeen komen rond de 20 minuten na elkaar. Mee ongemakkelijk en soms beetje pijnlijk Omdat mijn vliezen uit zich zelf zijn gebroken moet de baby na 24 geboren worden in verband met infecties. Nu heb ik weeen en ze worden langzaam aan meer een meer maar als ik voor middernacht nog niet om de 4 a 5 minuten ween heb dan word het een ziekenhuis bevalling Is totaal niet erg want mijn ctg was supergoed en ondanks dat er een kleine tsunami is geweest blijkt dat ik nog heel veel vruchtwater in de buik heb zitten. Zijn de weeen nog steeds niet echt opgeschoten morgenochtend dan moet ik aan het infuus om het wat te verspoedigen. de baby mag niet te lang bloot staan aan de buitenwereld zeg maar. Zijn er wel genoeg weeen dan moet ik ook naar het ziekenhuis en mag ik als de baby is geboren samen met mijn vriend een nachtje blijven zodat de kinderarts zeker weet dat de baby in orde is Al met al valt het tot nu toe mee en ben ik onzettend relaxed. Zijn de opa's en oma's die nogal nerveus zijn Oh ja , ik mag lekker aan de pijnstilling als ik dat wi
Wow spannend! Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt. Mischien heb je je baby intussen al in je armen. Succes!
Op 19 januari 2014 om 01.22 is mijn zoon Julian geboren. 54 cm lang en 3500 gram Op 16 januari braken mijn vliezen. Later bleek dit een scheur te zijn in de bovenkant waardoor ik al veel vruchtwater verloor. Ik bleek ook na het centraal breken van de vliezen in het ziekenhuis zoveel vruchtwater te hebben, het bleef maar stromen Na 24 uur moet je ook goede weeen hebeen want je mag niet te lang met gebroken vliezen rondlopen vnwege infectie gevaar. Ik had na 24 uur pas om de 20 minuten ween dus dat is niets. Dus naar het ziekenhuis waar ze gel hebben gebruikt om de boel wat op gang te brengen. Bij 5 cm ontsluiting toch nog aan het infuus met pijn bestrijding. Ik had zo'n pompje en ik moet zeggen, beter alleen ik werd zo high als een kanarie, ik vroeg mijn vriend de raarste dingen. Bij 10 cm mocht ik eindelijk gaan persen, ik had goede persweeen maar het schoot niet op. Om mij te helpen zei de dokter dat we een vacuum pomp erbij ging gebruiken. Het lukte haar alleen niet het op het hoofdje te zetten. Ik was op en er is besloten dat ik een keizersnee kreeg. Daar baalde ik enorm van. Ik wilde de klus zelf afmaken. Achteraf wel goed dat het een keizersnee was, het bleek dat ik nooit een kindje zelf op de wereld kan zetten al zou het een kindje van 48 cm zijn. Mijn bekken staan niet goed, waardoor een baby er niet door heen past. Bij een tweede kindje dus ook dan keizersnee. Nu nog twee dagen ziekenhuis en dan weer naar huis, was heel heftig maar ik heb de liefste er voor terug gekregen En de keizersnee op zich was niet erg. Ruggeprik ook niet wel dat je even alllen bent want je partner mag dan niet mee. Zit je daar in je blote kont bij 8 man. Gelukkig was mijn vriend er daarna wel. Heb hem even vastgehouden en toen ging mijn vriend met hem mee. Je mist dus wel dat eerste contact . gelukkig geeft mijn vriend hem heerlijk op zijn blote borstkas gehad een half uur lang. Zo'n kleintje is te lief en van mij mag hij zo blijven.