Hallo, Al maanden voel ik regelmatig ritmische schokjes in mijn buik, heel lokaal (dus niet het hele kindje dat schokt). Het gebeurt ontzettend vaak - meerdere keren op een dag - en houdt heel lang aan. Soms wordt het wat onregelmatig. Het kindje ligt dan verder helemaal stil en ik kan mijn buik dan ook op die schokjes mee zien bewegen. Uiteraard zegt iedereen dat m'n kindje de hik heeft, maar ik vraag me nu af of de schokjes daar niet te snel voor gaan; vaak is het een schokje per 1,5 seconde. Ik heb eens ergens gelezen dat ritmisch getik in de buik ook op een epileptische aandoening kan duiden, dus ik wil even zeker weten wat het verschil met de hik dan precies is en hoe ik dat kan voelen. En als ik mij onnodig vanalles in m'n hoofd haal, dan mag iemand me dat ook gewoon zeggen Bedankt!
Hoi nuk, Ik kan me heel goed de twijffel voorstellen het lastig is is dat ik aan een beschrijving geen conclusies kan trekken, ik zou in eerste instantie aan de hik denken maar als je je zorgen maakt is het altijd goed om het bespreekbaar te makn met je verloskundige/gyn. Het lastige is ook.....je doet er niets aan.... Imke
Hoi Immie, Dank je wel voor je antwoord. Ik heb volgende week weer een controle staan, dus ik ga het zeker aanspreken. Maar stel dat ik nu even van 'het ergste' uitga en het zou iets met epilepsie te maken hebben; begrijp ik dan goed uit je antwoord dat ik daar sowieso niets aan kan doen zolang het kindje in mijn buik zit? Als zoiets wordt vastgesteld, wat gebeurt er dan normaalgesproken? Nogmaals bedankt!