Hier precies hetzelfde! Dacht gisteravond echt dat het zou beginnen, maar de krampen gingen toch langzamerhand weer weg. Jammer! Van mij had het wel een valentijnskindje mogen worden... Maarja, er zit niets anders op dan geduldig afwachten...
Nou dames, met voorweeen kun je weken lopen Zo een 2,5 week geleden begon het, flinke weeen, kramp etc. Naar ziekenhuis omdat het nog te vroeg was en ja ... Het zette niet door, het waren gewoon flinke voorweeen. Nu heb ik regelmatig en vaak last van, gister ook weer. Het begon al smiddags snel, voelde me ook zo erg kramperig zeg maar. Maar bij mij waren het de hele tijd harde buiken, dus niet om en om. Heb daarna toch heel goed geslapen, 1x plassen (normaal veel vaker), wel paar x even wakker omdat rug en buik (onderbuik) pijnlijk was. Nu nog steeds last van, maar heb net wel huishoudelijke klussen gedaan, je kan niet afwachten. Ook al ben ik 38 weken, ik ben het nu goed zat Van mij mag de kleine komen, vindt al die voorweeen niks ... Bij de eerste had ik het niet eens, dus kon ik er meer van genieten. Maar mijn kleine ligt al helemaal ingedaald, zit zelfs in mijn bekken vast. Dus ja, als het daaronder flink pijn doet, heb ik ook geen idee wat het is, ik weet wel dat het indalingsweeen kan zijn, maar als die al ingedaald ligt
Kan me voorstellen dat je het dan flink zat bent idd. Bij een tweede of volgend kindje kun je er meer last van hebben, heb ik ergens gelezen. Ik heb gelukkig niet heel heftige krampen maar de hele tijd zo'n zeurderig gevoel. En eergister was het wel iets erger. En wat de pijn daar beneden dan is, geen idee. Het verweken van je bekken ofzo voor de bevalling? Ik heb soms ook zo'n drukkend gevoel daar beneden, vervelend. Moet nu wel veel vaker plassen s nachts merk ik. Maar niet elk uur ofzo. Meestal om de twee a drie uur. groetjes
Hihihi, we zijn allemaal heel erg dichtbij elkaar uitgerekend, zien jullie dat? Dus we voelen waarschijnlijk allemaal een beetje hetzelfde. Morgen moeten wij weer naar de gyn. Nog meer die vandaag of morgen ook weer gaan?
Ja ik moet morgen naar de vk voor controle! Als je echt flinke voorweeƫn hebt kijken ze nog wel eens of je ook al ontsluiting hebt maar in mijn geval zal dat niet nodig zijn. Het is gewoon rustig afwachten. Kan nog wel weken duren zucht Nou moet ik zeggen dat ik me wel redelijk goed voel dus dat ik het niet erg vind maar dan liever geen pijntjes. Heb ik liever dat het vanuit het niets begint straks. En hopelijk geen schrikkelkindje, want dat is dit jaar ook he Ik ben begin maart uitgerekend maar toch.
@ Nikkie: ik heb gister bij de verloskundige wel gevraagd of de kleine al was ingedaald. dat was dus niet het geval. Hij zei alleen dat de kleine wel flink aan het duwen is. Volgende week moet ik weer, dus als er dan nog niks veranderd is vraag ik het wel even. En ook ik ben al een aantal dagen een beetje misselijk, maar gaat eigenlijk snel over. @ kisbaba: we zijn indd met zn alle eind februari begin maart uitgerekend. Dus we kennen denk ik allemaal het gevoel wel. Tis zo spannend, en afwachten. Hoop indd dat het niet een schikkelbaby wordt, maar als dat wel zo is ach dan geef het niks. Maar zou er zelf niet voor kiezen. Het zelfde met bijvoorbeeld 1 april. Groetjes.
Inderdaad, ik zie het ook, we liggen lekker dicht bij elkaar Ik heb net wel een controle gehad, alles was weer goed. Ook verteld dat ik dus nog steeds veel voorweeen hebt die niet doorzetten. Volgende week weer controle en als dan nog niks gebeurd is gaan ze mij proberen te strippen. Reden is dat mijn eerste 4510 gram woog en 53 cm was, deze is ook weer groot, werd maandag bij een echo in het ziekenhuis al op 7,5 pond geschat, da's niet niks Dus ik ben eerlijk gezegd blij dat ze mij gaan proberen te strippen dan, hoef ik in elke geval niet elke keer af te wachten. MamaDeborah : moet je kleine niet al ingedaald zijn ? ik dacht met 36 weken dat het beste is wel, maar weet dat eventueel bij meerdere kinderen het nog wel even kan duren.
@ kletstante28: ik heb ff gezocht op internet. Maar ik kan alleen maar vinden dat het niet erg is als de kleine nog niet is gedaald. Het kan zelfs vlak voor de bevalling nog gebeuren. De kleine is nu behoorlijk wakker, en heb ook steeds steken van onder. En menstruatie achtige krampen in mijn onderbuik. Wil eigenlijk even gaan slapen, maar als ik ga liggen krijg ik zo zwaar gevoel in mijn benen. Komt iemand dit bekend voor? Groetjes
Kussens onder je voeten leggen. Want doordat je de laatste weken in kan gaan, is er iets met je bloedstroming of zo dat je benen heel zwaar aan kan voelen en het is ontzettend irritant. Ik kon er soms niet van slapen, moest ik lopen en dan ging het weer en ga maar weer opnieuw door.
ja precies. Ik heb gelukkig een bed waarvan het hoofdeind en voeteneind omhoog kan, maar wat je zegt, als je na het lopen weer gaat liggen komt het al weer snel. Wat spannend als ze je volgende week gaan strippen. Nu maar afwachten of het toch niet uit zich zelf komt.
Nou stiekem hoop ik wel dat het uit zichzelf gaat komen. Maar aan de andere kant ben ik blij dat er toch niet iets bij de hand is, ook al weet ik dat je bij strippen ook nog niks mag verwachten, want er zijn wel wat 'eisen' en als dat niet zo is, ja dan lukt strippen ook niet. Maar ze proberen het wel !
Nou ik mag vanmiddag naar de vk.. haha.. En de kleine hier is al vanaf week 32 ingedaald en ligt nu heel diep.. auw auw.. Fijn joh die steken.. haha.. maar verlos zei ook dat het indalen niets te maken heeft met het bevallen.. haha
pfff hier ook dezelfde klachten... erg pijnlijk van onderen als ik loop en heb het gevoel dat ik een bom ben die ieder moment kan ontploffen pfffff. hoop toch dat de kleine niet lang meer op zich zal laten wachten.. heb soms echt het gevoel dat ik het niet meer aan kan pffff snik snik... iemand hier ook last van? en dan al die mensen die iedere dag vragen en? is de kleine er al man man word er beetje gek van, irri echt waar.... groetjes en suc6 met de laatste loodjes.
Ik heb 's nachts vooral last van mijn heupen De gewrichten in mijn heupen lijken wel de druk niet aan te kunnen van dat hele lijf erop hihi. Ben nu 20 kilo aangekomen totaal en sta nu dus op 85 kilo. Ik kan alleen maar op mijn zij liggen (op mijn rug word ik duizelig) en wordt dus steeds om de 2 a 3 uur wakker met pijn in de heup waarop ik lig. Maar goed, verder mag ik niet al teveel klagen. Wel grappig om te lezen dat we allemaal hetzelfde gevoel hebben met krampen en harde buiken. Blijkbaar is dat heel normaal nu, maar soms denk ik dat het toch echt bijna gaat beginnen... Valentijn redden we waarschijnlijk niet meer!
2eXzwanger: ja dat is vervelend idd. Ik kan ook al weken niet meer op mijn rug liggen. In mijn slaap draai ik vaak wel op mijn rug maar word dan wel wakker. Dit komt omdat er een ader afgekneld word waardoor je minder zuurstof krijgt. De baby en placenta drukken met het gewicht hierop namelijk. Dus kan goed kloppen dat je dan duizelig word. Ik krijg er soms gewoon hartkloppingen van (benauwd idd). Kan je niet iets zachts onder je heupen proberen? Ik lig trouwens al weken met een dubbelgevouwen fleecedeken tussen mijn benen/knieƫn als ik op mijn zij lig. En dat werkt prima voor mij. Gewoon zo'n deken die je overal wel kunt kopen (blokker, kruidvat etc) Het was voor mij echt omschakelen, ik lag altijd op mijn buik/rug maar dat kon vanaf de 21 weken al niet meer. Nu ben ik er wel helemaal aan gewend maar de laatste weken word het wel zwaarder idd. Ik ben ook tussen de 15 en 20 kilo aangekomen nu. Ik weeg me eerlijk gezegd niet meer. Twee weken geleden was het al 16 kilo. Ben trouwens ook wel benieuwd hoe groot de baby word ingeschat. Bij mij zeggen ze daar nooit wat over. Ik krijg ook geen echo's oid. Komt omdat ik gewoon bij de vk loop denk ik. En zolang er geen reden is doen ze het ook niet. Ik heb trouwens wel heel de dag door trek, jullie ook? Ik eet overdag wel 7 boterhammen ofzo. Ik let dus wel op wat ik eet, en toch best veel aangekomen in mijn zwangerschap. Mijn lichaam zal het wel nodig hebben Toch ben ik nog steeds niet echt dik ofzo. Van achter zie je het niet eens echt (behalve nu aan het lopen waarschijnlijk). Dus waar ik het allemaal laat :
Ik blijf mezelf juist wegen en houd dat ook bij, puur omdat het later leuk is om te lezen. Van mijn 1e zwangerschap heb ik een dagboek bijgehouden waarin ik van alles opschreef, zo leuk om weer te lezen! Alleen heb ik de kilo's toen niet bijgehouden, dus jammer nu ik voor de 2e keer zwanger ben. Kan ik niet voor de fun vergelijken. Ik weet alleen dat ik toen 33 kilo ben aangekomen en dat ik nu dus met 20 kilo trots kan zijn. Oh ja, ik eet overigens echt ontzettend veel chocolade! Niet aan te slepen hier en ik geef er ook lekker aan toe haha. Beetje genieten hoor tussen de kwaaltjes door! De afgeknelde ader klopt ja, je kan het vermijden door een kussen onder 1 bil te leggen, maar dan lig ik niet lekker. Ik heb nog een borstvoedingskussen van de 1e zwangerschap waarmee ik slaap (tot ergenis van manlief, ligt nl. letterlijk tussen ons in ). Ik krijg regelmatig echo's omdat mijn verloskundige eigen echo apparatuur heeft. Dus als er maar even aanleiding is of als ik bezorgd ben om iets, dan wordt er even gekeken. Erg fijn, ik heb die praktijk om die reden gekozen.
Mag ik trouwens nog een raar praatje in de groep gooien? Bij mijn 1e voelde de VK met zijn vingers bij mij binnen hoever mijn ontsluiting was toen ik aankwam in het ziekenhuis. Daar dacht ik van de week aan terug en dacht: kan ik dat nu zelf ook niet voelen? Met al die druk onderin heb ik het gevoel dat het hoofdje echt heeeel diep zit. Dus ik op het toilet voelen vanbinnen....en of ik ontsluiting heb geen idee, maar ik voelde door alles heen heel duidelijk het hoofdje! Wat een ongelooflijk bizar gevoel. Heb daarna nog twee keer gevoeld en durf het nu niet meer te doen, bang dat ik iets opwek ofzo. Maar oh, wat bijzonder zeg. Hebben jullie ook een keer zoiets geprobeerd of ben ik nou zo'n rare
Hey meid, ik zou dat niet doen... want je hebt ook kans op infecties. Of je moet goed je handen gedesinfecteerd hebben. Maar ik zou het niet durven... en ik heb die behoefte ook niet zo. Maar geen rare vraag op zich hoor, we zijn hier met allemaal vrouwen onder elkaar. Misschien heeft iemand anders nog een antwoord? Pfff vannacht zo liggen dromen, had zelfs een nachtmerrie. Werd om vijf uur gewoon angstig wakker. Moest echt even beseffen dat het maar een droom was. Werd achtervolgd enzo. Creepy. Heb ik eigenlijk nooit meer maar het was zo echt. Daarna ook nog veel liggen dromen, hebben jullie dat ook? Volgens mij door de hormonen ofzo. Ook weer af en toe wat krampjes. Maar niet heel erg ofzo.
Ik snap je vraag, want ik had zoiets ook zitten te denken. Maar een vriendin zei dat het ook niet verstandig was, de reden is ook dat de meesten een handschoen dragen en ze willen het zo min mogelijk voelen vanwege infectie gevaar. Heb het dus wel een paar x gedaan maar toen ik het hoorde, ben ik er mee gestopt en vanaf dat moment heb ik het ook nooit meer gedaan. Dus nee geen rare vraag, adviseer gewoon het niet te doen.
Maar als je je handen hebt gewassen, dan kan het toch? Tussen de baby en jou zit nog het baarmoedervlies dus je raakt de baby niet direct aan. En als je met je partner vrijt dan komt hij daar ook zeg maar... Maar goed, ga het ook niet meer doen hoor. Ik vond het even bijzonder om te voelen en zal dat niet meer vergeten. Verder laat ik het met rust daar beneden! Ben zoooo benieuwd wanneer het gaat beginnen! Kon ik maar even in een glazen bol kijken.