zeurderig gevoel onderbuik/rug bij 37 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nikkie, 13 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Iemand nog nieuws hier?
    Vannacht had ik zelf weer best heftige menstruatiekrampen (nou ja dat gevoel dan he) ook uitstralend naar mijn rug.
    Ook vanochtend nog en nu af en toe.
    Voorweeën dus.
    Hoop niet dat ik er nog wel drie weken mee rondloop. Ach we hebben het niet voor het zeggen he. Maar ik word nu wel wat ongeduldig van al die pijntjes.
    Je hoeft er helemaal niet last van te hebben.
    Had ik liever. Gewoon geen krampjes oid tot de echte weeën. Weet je tenminste zeker dat het begint haha.

2. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Loop ook al 8 weken met voorweeen echt vervelend idd.
    Maar ja betekent wel dat je lichaam zich goed voorbereid.
    Succes nog de laatste daagjes.

3. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Lijkt me lastig hoor al die voorweeen, dan zit je inderdaad echt te wachten totdat het doorzet.
    Bij mij begon vorige week donderdag de voorweeen, maar ik werd vervolgens meteen ziek en daardoor is het weggegaan.
    Vandaag (ruim een week later) ben ik pas weer de hele dag op de been en merk dat de krampjes vandaag weer een klein beetje beginnen.
    Van mij hoeft het niet, ik wil eerst weer even op krachten komen en dan rond de 40 weken /40,5 bevallen. Geen haast dus hier.

Moest kletstante28 vandaag niet gestript worden?

4. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

23 mrt 2007
    254
    0
    0
    Nee gister :)

Maar issie niet gelukt, al die 3,5 weken met vele voorweeen en ik ben nog potdicht, hihi.

Eerlijk gezegd ook niks verwacht ervan, want weet dat je meestal pas met over tijd gestript wordt.

Wel kreeg ik daarna veel krampjes, nu nog steeds. We wachten maar weer braafjes af. Vrijdag gaan ze weer proberen als nog niks gebeurd is en dan nemen ze ook contact met de gyn op als ik over tijd ga lopen ivm groot kind.

Ben benieuwd, eerste kwam met 39 + 6. Dus het kan deze week nog.

5. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    @2dexzwanger: ben blij voor je dat je weer op de been bent. Hopen dat je nu genoeg energie kunt verzamelen voor de bevalling.

@kletstante: lijkt me behoorlijk vervelend dat het strippen niet gelukt is. Je hebt toch een beetje hoop lijkt me.

Hier nog geen verandering. Af en toe wat steekjes en krampjes maar niet erg. We zullen maar af wachten. Mijn vriend zegt al van af het begin dat de kleine in de nacht van 24 op 25 februari om 4:10 geboren wordt. hahah jaja zelfs een tijd...hoop toch dat hij gelijk krijg.

Groetjes

6. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

@kletstante, jammer dat het nog niet gelukt is, blijkbaar heeft je kleine het nog prima naar zijn/haar zin daar binnen!

@mamaDeborah, zou toch erg grappig zijn als hij gelijk krijgt. Als dat zo is, vraag 'm dan gelijk ff wanneer ik ga bevallen ;)

Vandaag en gisteren valt mij op dat de baby ineens weer veel minder heftig beweegt, alsof er nu écht geen ruimte meer is daarbinnen. Ook veel harde buiken vandaag en voel me niet echt lekker. Had ook donkergele plas net terwijl ik veel drink...ik kwee nie, heb zomaar het gevoel dat het kan gaan beginnen vannacht.
    Maar ja, dat dacht ik bij mijn 1e zwangerschap ook steeds en toen was ik 10 dagen overtijd hihi.

7. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

23 mrt 2007
    254
    0
    0
    Die donkere urine met plassen heb ik ook, terwijl ik vind dat ik ook voldoende drink, vind het dus ook even apart ...

hier ga ik slapen, erg moe ...

Veel gerommel en veel last van rug / buik.

Slaap ze meiden !

8. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hier ook weinig nieuws. Vrijdagavond veel pijn, ook erg in mijn onderrug... wist niet meer hoe ik zitten moest.
    Gister gelukkig niet meer.
    Slaap trouwens ook niet echt lekker meer, maar ja hoort erbij denk ik. Het ging tot de 37 weken wel aardig. Af en toe wat slechte nachten maar nu al de hele week. Voel me daardoor niet meer zo fit.
    Gelukkig heeft mijn vriend gister even veel schoongemaakt in huis, ben ik erg blij mee :D
    Ook heb ik hoofdpijn want ik lig steeds te snurken als ik dus wel slaap en droom zo veel.
    Nou genoeg geklaagd.
    Ik vind het zo apart dit afwachten. Mijn gevoel zegt het kan nog wel weken duren maar ja het kan ook elk moment zover zijn. Spannend hoor.
    Ik heb trouwens vooral even een zeurderig gevoel als ik ben wezen plassen, hebben jullie dat ook?

9. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hoe zijn jullie nu (fysiek) overdag?
    Ik ben herstellende van de griep en voel me veel moe en hoest veel. Ik hoop snel weer beter te zijn, maar omdat de griep zolang geduurd heeft weet ik eigenlijk niet hoe fit ik weer zou moeten zijn nu :(

Gaan jullie nog veel de deur uit of doe je juist liever slaapjes?
    Ga je een stuk wandelen of ben je al moe als je de hoek om bent?
    Kook je nog en doe je nog van alles in het huishouden of lig je op de bank?

Ben benieuwd!

10. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

23 mrt 2007
    254
    0
    0
    Ik doe weinig ....

We 'logeren' ook al een paar weken bij mijn ouders.
    Reden is dat ik nog een kleine heb rondlopen die ook de nodige aandacht vraagt. En ik kan dat niet helemaal geven. Mijn man werkt in ploegendienst, dus heel verschillende tijden en dan ben ik liever niet hele tijd alleen.

Lopen ging nog, maar vanaf vrijdag niet meer echt. Traplopen is ook al te zwaar voor mij, erg irritant, ik zorg nog wel voor de huishouden, beetje was opvouwen, stofzuigen, beetje dweilen, maar dat was het. Boodschappen doet mams, ik heb echt geen zin in een winkel rond te lopen.

Slapen doe ik veel, smiddags wel 2 / 3 uur als het kan, vind het heerlijk.

Maar heb sinds eergister heel veel buikpijn, ook tijdens slapen regelmatige harde buiken, dus echt geen pretje hoor.

Nou, ik lijk in elke geval een oud wijf die dus bijna niks meer kan ... :rolleyes:

11. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hier gaat het nog redelijk. Heb geen auto voor de deur door de week (mijn vriend heeft m nodig voor zijn werk) dus ik fiets nog bijna dagelijks naar de supermarkt enzo... Moet zeggen dat ik soms niet meer lekker zit hoor, het drukt allemaal erg naar beneden.
    Ook wandel ik 3 a 4 keer per week nog een stukje. Probeer lichamelijk nog wat fit te blijven.
    Maar als ik echt een heel slechte nacht heb gehad dan kom ik wel eens een dagje niet de deur uit. Heb ook niet veel zin meer om onder de mensen te komen maar ja ik moet toch een aantal keer per week boodschapjes doen.
    Overdag slaap ik eigenlijk niet. Als ik erg moe ben ga ik s middags eens een uurtje liggen maar dan slaap ik meestal niet.
    Ik heb net een paar dagen gehad dat ik zo moe was en slecht sliep en toen heb ik dus ook weinig gedaan.
    Veel schoonmaakwerk doe ik ook niet meer. Een beetje stofzuigen, afstoffen en opruimen dat is het wel. En de was natuurlijk. Gelukkig helpt mijn vriend wel mee, maar dat is meer in het weekend.
    Door de week is hij vaak ook pas zes uur thuis en mag hij van mij ook wel eens relaxen.

12. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Wat heerlijk om te horen dat jullie ook niet veel meer doen! Ik voel me echt zo aanstellerige kneus af en toe. Alsof ik bejaard ben. Ik doe ook het liefst zo min mogelijk, wel een beetje het huis bijhouden, maar verder kom ik niet. Ik verveel me rot, ben echt aan het wachten. Maar om nou de tuin ofzo onder handen te nemen, dat trek ik echt niet meer.
    Verder heb ik nou al ruim twee weken steeds krampjes, in het begin was ik ervan overtuigd dat het zou gaan beginnen, maar zo langzamerhand let ik maar niet meer op die krampjes, anders duurt het wachten nog langer. Donderdag word ik gestript, hopelijk heeft dat in ieder geval effect.
    Meiden, succes nog met wachten. Ik vind het trouwens wel leuk dat we allemaal bijna even ver zijn, leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat! We zitten allemaal in hetzelfde schuitje...

13. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Héhé, vandaag heb ik eindelijk weer eens een goede dag!
    Ik heb twee etages stofgezogen, wasjes gedraaid, met m'n dochter gespeeld enzo en zit nu even lekker op de bank bij te komen. Eindelijk weer wat energie terug, wat heb ik dat gemist zeg. Wat een verschil met gisteren.

@Kletstante, zwaar he om al een kind te hebben rondlopen. Heel anders zwanger zijn zo dan de 1e keer. Je kunt gewoonweg niet zoveel rusten als je zou willen.

@Nikkie, wat jij nog allemaal doet dat red ik niet hoor! Elke dag fietsen...moet er niet aan denken. Gelukkig dat jij het nog kan. Bij mij was 2 weken geleden de laatste sportieve dag (lange boswandeling).

@Roze78, erg herkenbaar van die tuin. Als ik ernaar kijk gaan mijn handen jeuken, maar ik weet dat dat écht nu niet kan. Komt straks wel weer.

Het is nu echt aftellen. Hoop dat ik niet veel meer aankom, volgens mij ben ik de afgelopen twee dagen een kilo aangekomen ofzo :( Vast omdat ik herstel van de griep (en jaja, omdat ik ook teveel eet en snoep). Morgenochtend nog maar eens goed wegen. Mijn 1e was 4,7 kilo bij de geboorte, hoop dat deze keer niet te halen!

14. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Misschien scheelt het dat ik hier nog niet een kleine heb rondlopen he ;)

Moet zeggen dat het fietsen me vandaag ook wel zwaar viel. Maar alles zit hier binnen twee kilometer afstand hoor, de supermarkten en winkelcentrum. Maar ik kreeg erg last van harde buiken toen ik eenmaal in de super was, ik liep bijna krom en moest echt mijn tempo aanpassen.
    Heb soms nog steeds de neiging om de pas erin te zetten maar ja dat lukt niet echt meer.

Hier ook niet echt veel krampen meer gehad. Af en toe. Ook na het leegplassen van mijn blaas. Vrijdagavond dacht ik echt dat het ging beginnen... maar tot nu toe niks.

Ja inderdaad leuk om te lezen van iedereen. Ik klets verder ook altijd bij de maartmama's want dat word ik als het goed is ;) Ook veel herkenning. Iedereen loopt wel op zijn einde en de meesten hebben wel kwaaltjes nu.
    Had nooit gedacht dat het zo zou zijn, zwanger zijn. Snap nu hoe zwaar het kan zijn :)

15. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

23 mrt 2007
    254
    0
    0
    Nikkie :

Misschien een ideetje om in de avond met je vriend wat boodschappen van te voren in te slaan ? Zodat je de fietsen en zo heel erg beperkt, want als het harde buiken geeft weet je eigenlijk dat je het beter kan laten. Ik ga zelfs al weken niet boodschappen doen :oops:

Mijn man doet het of mijn moeder, ik vind dat winkel ook niks. Ben wel naar centrum geweest voor een kado en zo, maar je ziet mij niet gauw in een supermarkt, je moet dan eens weten hoe snel ik er weer uit wil.

16. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hey Kletstante, ja dat is wel een idee. Toevallig had ik het daar net over met mijn vriend.. dat we nu toch maar eens wat meer voor de hele week moeten halen. We doen het al jaren zo (omdat ik door de week altijd minder dan hem werkte en dan s middags wel eens tijd had) maar het gaat nu bijna niet meer.
    Op zaterdag doen we altijd wel samen boodschappen, voor de zaterdag, zondag en maandag dan.

Hoe is het met jou trouwens? Las dat het strippen niet heeft geholpen? Gaan ze het dan nog een keer proberen of heeft dat geen zin.
    En waarom strippen ze bij de een al voor de 40 weken en bij een ander veel later? Sorry als je het wel gezegd hebt. Vast omdat je continue voorweeen had?

17. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

23 mrt 2007
    254
    0
    0
    Soms moet je er ineens achterkomen van : he, dat lukt me niet meer, ik moet het anders aanpakken. Voor het weekend eten halen is niet verkeerd, maar dan bijv. maandag met hem samen voor dinsdag en woensdag halen (zoiets dan he ;) )

Strippen was inderdaad niet gelukt omdat ik nog potdicht zat. Dus ze konden ook niks doen. Vrijdag gaan ze weer proberen, wel heb ik sinds het weekend heel erg veel harde buiken. Vind het niks, want zelfs met rusten in bed (slapen) wordt het ook niet minder.

Omdat ik dus met vele voorweeen zit en ook 4 weken geleden in het ziekenhuis heb gelegen gingen ze het proberen, meestal doen ze het pas over tijd, maar soms maken ze een uitzondering.

Wat voor werk doe je als ik mag vragen ?

18. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Op dit moment werk ik niet meer, ik ben iets voor mijn zwangerschap door een arbeidsconflict thuis komen te zitten en uiteindelijk is ontslag aangevraagd met behoud van ww.
    Na mijn zwangerschap en verlof wil ik dus wel weer aan de slag voor ongeveer 24 uur. Mijn laatste baan was als administratief medewerker en daarvoor secretaresse geweest.
    Nu zal het ook wel iets op kantoor worden, ik moet eerst maar eens iets vinden. De afgelopen maanden veel gesolliciteerd maar niemand die je nog aanneemt als je zwanger bent natuurlijk.
    Wel tijdelijk even gewerkt voor 1 maand.
    Nu, ik ga even verder met het eten, bijna klaar.
    Hoop dat je snel gaat bevallen dan... continue harde buiken kan ook een teken zijn toch?

19. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

23 mrt 2007
    254
    0
    0
    Kan, hoeft niet .... loop er wel langer mee rond, maar dit is nu erger van de afgelopen weekend, dus we wachten af.

Minder van je werk, maar inderdaad, als je zwanger bent nemen ze je niet gauw aan. Ik hoop dat je daarna iets leuks mag vinden.

Wat gaan jullie dan eten ? Hier taco's, hoef lekker niet te koken.

:D

20. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Gisteren hebben we nog snel wat foto's gemaakt van mijn buik en dochter aangezien ik mij weer wat beter voelde en de kleine er nog in is blijven zitten. Ben blij dat we het gedaan hebben, er zitten meerdere leuke foto's bij die ik aan het bewerken ben. De eerste (met expres overbelichting) heb ik in mijn album gezet.
    Is jullie buik ook ongeveer dat formaat?

Deel Deze Pagina