Mooie foto ! Ja ook ongeveer zo, ik ga man vragen eens gauw weer een foto maken, vergeten het steeds Wie heeft aan de bovenbuik ook veel last ? Dus boven je navel ? Ik heb er de hele weekend veel last van gehad, soms werd ik snachts wakker van de pijn, gister was het weer raak. Vind het geen prettig idee eigenlijik, dus hopelijk herkend iemand het ?
Hoi hoi, Nee hier een iets kleinere buik maar ja hangt ook van je bouw af. Wel hetzelfde idee hoor Kletstante, ik had laatst die buikpijn en toen bleken het mijn darmen te zijn. Was er misselijk van. Ik kreeg het s nachts en lag er echt krom van. Pas overdag moest ik ineens nodig naar de wc voor de grote boodschap en daarna nog even pijn gehad. Toen was het over. Ik heb toen nog wel even met de vk gebeld, maar ze dacht zo telefonisch ook dat het mijn darmen waren en omdat ik het zelf een beetje herkende van een darminfectie die ik een jaar eerder had gehad... Toen dacht ik mijn blindedarm want ik heb weken pijn gehad na het eten. Maar als het echt rondom of iets boven je navel zit zijn het meestal je darmen. Mocht je het niet vertrouwen ff de vk of gyn bellen. Bij zwangerschapsvergiftiging krijg je meestal heftige hoofdpijn erbij met sterretjes zien en soms overgeven. Even in de gaten houden! Hoe is het nu? Zag dat je berichtje al een paar uur oud was. Ben zelf eens tot kwart voor tien blijven liggen, heerlijk. Ik laat zelf mijn urine morgen even controleren, ben bang dat ik blaasonsteking heb. Steeds na het plassen zeurderige buikpijn en pijn in onderrug. Zou het vanochtend al doen maar ik was al een paar keer naar de wc geweest en toen was het niet meer geconcentreerd genoeg leek me. liefs
Ja maar krijg je dit niet meer als je moeite hebt met poepen dat het dan meer bovenbuikpijn geeft ? Ik kan gewoon heel normaal naar de wc, dus heb daar helemaal geen last van. Ik ben dus al naar de wc geweest vanmorgen en nog steeds blijf ik hem aanhouden, dus ja ... Sterretjes zien, doe ik altijd al, ben zo gek Nee serieus, dat zie ik niet, heb ook geen hoge bloeddruk. Hoop wel snel iets te mogen horen van mijn VK !
Nee hoeft niet, toen ik last van die darminfectie had had ik juist eerst een dag diarree... en pijn dat ik had. Pfff ik hoop dat nooit weer mee te maken. Heb er weken mee rond gelopen. En de laatste keer was ik die dag nog wel geweest maar kreeg ik s nachts die pijn. Misschien was het toen ook wel een buikvirusje hoor want ik voelde me helemaal niet lekker een aantal dagen. Succes!
Pijn in de bovenbuik heb ik alleen als ik een harde buik krijg, maar dat zal denk ik niet zijn wat jij hebt? Ook kan het pijnlijk zijn als de kleine zich gaat strekken zover hij/zij kan. Maar als het ver boven je navel zit dan lijkt het mij geen darmen, maar eerder je maag ofzo. Die zit natuurlijk in de verdrukking nu en misschien dat jij daar meer last van hebt? Ik hoop dat je vk het weet... Ik moet vanmiddag om 5 uur naar de VK, dit is de laatste keer vóór de uitgerekende datum. Gek hoor...
Ja dacht ook dat darmen onder moesten zitten. Moet wel zeggen dat ik de laatste dagen veel meer harde buiken heb ... Misschien dat ik daarom boven ook meer last van hebt, omdat het dus bij mijn ook harde buiken zijn ? Ben namelijk slechthorend, dus kan niet bellen, het is nu puur even afwachten tot de VK mij emailt. Ze doen het wel altijd, maar je weet nooit hoelaat en zo, hou het dus flink in de gaten. Vandaag weinig hormonen, voel me goed, ondanks de vele harde buiken, boven pijn, af en toe onderbuikpijn en rugpijn. Hoop alleen zo dat het niet lang meer gaat duren, ben er gewoon klaar voor, alleen denk ik dat wanneer de kleine is geboren ik toch even denk van : nu zijn we niet meer met zijn drietjes, maar met zijn viertjes. Vind toch wel grappig, is dit geen onderwerp meer geworden, maar meer een gezellige kletsdingie geworden Doen jullie eigenlijk nog aan sex Ze zeggen dat het helpt om de weeen op te wekken ....
Haha je bent een echte kletstante he Nee hier nog weinig sex, mannetje heeft er niet zoveel zin meer in... En het is ook zo'n gedoe nu. Maar ik las net je topic over seks om het op te wekken. Wil dat het weekend wel gaan proberen als het dan nog niet zover is. Vandaag doe ik verder niet zoveel.. heb gister veel wassen gedraaid. Zo meteen even stofzuigen en de aardappels vast maar schillen. Wil ze gaan opbakken vanavond, lekker met sla. Je darmen worden trouwens door de baarmoeder omhoog gedrukt dus dat kan het wel degelijk zijn. Ook toen ik nog niet zwanger was voelde ik het rond mijn navel. Ook als je blindedarmonsteking hebt krijg je pijn rond je navel. Dat zijn je dikke darmen. Maar ook rechtsonder dan he. Maar nu zouden het je darmen wel kunnen zijn. Ik las wel bij iemand die pijn rond de navel had en die nacht erop is bevallen (vliezen gebroken) dus wie weet een voorbode. Ben benieuwd wat je vk zegt. Wel handig dat ze dan mailen inderdaad. Je maag zit meer links bovenin. Ook wel eens last van als de baby er in heeft zitten porren.
Hier geen sex meer hoor, zit al zo vol, kan niets meer bij Vriend vind dat errug jammer, die zou elke dag nog wel willen, maar gelukkig kan hij zich inhouden zonder te zeuren. Af en toe verwen ik hem natuurlijk wel, maar er komt dus bij mij niets meer in zeg maar haha. Ik ga geen pogingen doen om het op te wekken. Bij de 1e was ik er erg mee bezig en toen ging ik 10 dagen overtijd. Deze keer probeer ik er zo min mogelijk aan te denken (en dat is nogal lastig met zo'n dikke buik). Ik heb laatst gelezen dat de hormonen in je lijf bepalen wanneer het start. Een bepaalde verhouding van bepaalde hormonen (jaja, ik onthoud echt niets meer) zorgt voor het opstarten van de bevalling en vaak is die verhouding van hormonen 's nachts. Vandaar dat veel bevallingen 's nachts beginnen. Tja, op hormonen heb ik niet veel invloed, dus ik zie het wel. Ik droom trouwens wel elke nacht dat het gaat beginnen! Zo, ik ben moe nu, ik ga lekker even een dutje doen voordat ik naar de VK moet. @kletstante, hoop dat je vk snel zal mailen! @nikkie, je schrijft dat je niet veel doet, maar als ik al die dingen zie (wassen, koken, stofzuigen) dan klink je nog lekker fit! Hartstikke goed!
Succes bij de VK ! Hier niet echt het gevoel gehad dat mijn VK mijn serieus nam. Bleef hele ochtend harde buiken houden, heb vanmorgen NIKS hoeven te doen in de huishoud, niet voor de kleine zorgen, dus ik was niet eens druk bezig of zoiets. En ik bleef maar een harde buik behouden die soms flink samentrok. Dus ik werd toch wel ff bezorgd. Ipv vrijdag mocht ik dus morgen gaan komen op controle, wel fijn om te weten, maar voor mij niet echt iets waarbij ze mij een gerust gevoel gaf. Ze wilde morgen dat ik dus ook even mijn urine liet controleren bij de huisarts. Denk niet dat het blaasontsteking is, want pijn bij plassen of veel klein beetjes plassen etc heb ik niet. Heb mezelf al wel 5x getest deze zwangerschap en heb het elke keer niet. Heb even geslapen, ging wel een beetje beter, tot het moment dat ik op stond, weer een giga harde buik ... weet wel dat het nog geen echte weeen zijn, dan moet het nog meer samentrekken, maar toch vond ik de antwoord van mijn VK niet echt goed. Maar goed, morgen maar op zijn vroegste naar de VK, vind ik toch wel ff een prettiger idee dan dat ik tot vrijdag moet wachten. En ja, klopt, las ook dat snachts meer actief in je lichaam is, een bepaalde stof komt dan inderdaad vrij die zorgt voor de bevalling. Sex, dat hoeft niet perse, vroeg het me gewoon af, je lichaam is er klaar voor of niet. Bij sommige kan het helpen, zoals strippen. Doen ze ook niet veel, een klein beetje maar losser maken en dan kan het al helpen ... soms heeft het gewoon een klein handje nodig
Wat vervelend zeg dat je vk je niet echt serieus nam. Maar als ik het zo lees hoeft het niet zolang meer te duren. Veel harde buiken zijn toch ook al vaak een teken? Hmmm dus ik klink fit haha ben verder wel doodmoe de godganse dag, jullie ook? Ik heb vanmiddag ook nog een uurtje in bed gelegen maar ik moest steeds plassen dus kwam ook niet echt tot rust. Slapen kan ik overdag niet en doe ik ook liever niet... dan slaap ik s nachts weer niet. Poeh zit nu ook te gapen. Voel me zo moe de laatste week. We slepen ons er wel weer doorheen Ben nu wel benieuwd wanneer het gaat beginnen maar wil ook niet zitten wachten. Ben inderdaad bang dat dat averechts gaat werken. Nou ik zal de katten hier even eten geven en dan de sla even maken. Mijn vriend zou de rest even doen. Maar echt veel in het huishouden doe ik niet dagelijks hoor. Verder dan de was en stofzuigen kom ik meestal niet haha Heb trouwens de laatste dagen ook vaak hoofdpijn en voel me een beetje weeiig op mijn maag. Hoop niet dat mijn bloeddruk weer te hoog is. Dat heb ik met 34 weken gehad. Wil wel graag thuis bevallen... Ik moet vrijdag weer voor controle trouwens
Hier weeen gehad, ging op zich lekker ... maar ineens, ze zakten weer af ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) Dus ja, ze hadden goed hoop dat het zou door gaan zetten, ik was meer van : eerst zien dan geloven. Nu nog af en toe weeen, maar het moet heel regelmatig worden, ik voel wel vaak mijn buik heel erg trekken. Man naar bed gestuurd, heeft nachtdienst. Kan nu toch niks voor me betekenen. Hij is wel een schat, wilde bij mij blijven, maar had zoiets van, ga gewoon slapen, als het doorzet dan heb je toch even geslapen, zet het niet door dan ga je gewoon werken, niet een dagje vrij nemen omdat we denken dat het gebeurd terwijl er niks gebeurd. Dus ben toch blij dat ik morgen naar de VK ga, alhoewel ik me niet serieus genomen voel ...
Spannend, wie weet zet het vanavond ineens door! Zou lekker voor je zijn, volgens mij ben je er heel erg aan toe hé. Goede keuze om man naar bed te sturen. Als het doorzet heb je meer aan een uitgeruste vent naast je dan één die op instorten staat. Ik ben net bij de vk een paar dagen teruggezet Tijdens twee verschillende echo's (gedaan door twee verschillende mensen) ben ik op 28 feb uitgerekend. De gyn die ik in het begin even had heeft ook een echo gedaan (nummer 3 dus) en zei dat 2 maart de datum is. Die gyn is nu met pensioen en zat erg moeilijk te doen tijdens het uitrekenen van de datum. Hij kwam er niet gelijk uit door de schrikkeldag die ertussen zit. Verwarde man vond ik het en had er totaal geen vertrouwen in. Dus ook niet in die datum en heb dus zelf 28 feb steeds aangehouden. Nu heb ik dus te horen gekregen dat mijn VK toch echt de datum van de gyn aan gaat houden....grrrr. Dan ben ik dus zondag i.p.v. donderdag 40 weken! Het moet niets uitmaken, maar toch vind ik dit erg irritant. Als ik overtijd ga dan krijg ik bij 41 weken en 3 dagen de 1e afspraak in het ziekenhuis om te kijken hoe het gaat. Voor hun is dat dan 41 weken 3 dagen, maar ik zit er dan voor mijn gevoel pas met 41 weken en 6 dagen. Nou ja, laat ik maar hopen dat het niet zover komt en dan ik ruim op tijd spontaan beval. Dan hoef ik mij hier ook niet druk over te maken. Lijkt me toch wel grappig om vrijdag de 29e te bevallen. Het is toch iets bijzonders. Wat vinden jullie? Juist wel of juist niet die dag? Maar kletstante...ik heb het gevoel dat het wel doorzet bij jou, dat jij morgen misschien wel eens een kleine in je armen zou kunnen hebben liggen... Laat je het ons dan wel snel iets weten? Ben erg benieuwd.
Ben bang dat het wel weer vals alarm zal zijn ... Hier heel af en toe nog wel last, maar niet meer zo erg. Maar moet wel zeggen dat ik afgelopen weekend meer harde buiken hebt dan daarvoor, dus wie weet. Morgen gaan ze ook proberen te strippen. Gek van je gyn, want bij mij houden ze echter 28ste aan, ook al heb ik de lengte en gewicht van een kleine nu die 3 weken vooruit loopt, daar letten ze niet op. Snap je frustatie heel goed, want zelfs ik moet er niet aan denken om over tijd te lopen, want dan zit ik met een hele zware kind .... Ik laat het jullie zeker weten als ik bevallen ben ! Nou eerljk gezegd hoop ik 29ste niet te bevallen, want vind het voor een kind niet leuk om niet elke jaar op 29ste dan zijn / haar verjaardag te kunnen vieren, maar als het komt, dan komt het he
Even snel. Hier ook weeën, vanaf vannacht half vier. Ze kwamen gelijk al vrij regelmatig maar zwakten later weer iets af. Af en toe zitten er vrij heftige tussen die ik echt weg moet zuchten. Maar er zit nooit langer dan tien minuten tussen. Vanochtend zelfs om de vier a vijf minuten. De vk is al langs geweest en heeft inwendig onderzoek gedaan. Baarmoedermond is al aan het verweken en enigszins gekanteld. Als het zo doorgaat dan kan het vandaag of morgen wel eens gebeuren. De krampen blijven namelijk, ook als ik bezig ben. Omdat ik erg moe ben, namelijk maar vier uurtjes geslapen probeer ik straks nog even te liggen. Mijn vriend komt pas na drie uur thuis, verwacht niet dat het zo'n vaart gaat lopen. Ben erg moe dus maar vind het ook erg spannend (en pijnlijk)
Ohhhhhhhhhhhhhhhhhh wat spannend nu allemaal ineens ! Ik vanmorgen naar de vk. Goed gesprek gehad en daarna vroeg ze, wil je weer een poging tot strippen doen ? Ja hoor natuurlijk ... daar gingen we dan maar weer. Deed best wel pijn, maar : mijn baarmoedermond is helemaal verweekt en heel erg soepel, heb zelfs 2 / 3 cm ontsluiting. Ik helemaal blij, ook al weet ik dat strippen nog niks betekent, vond het maar apart hoe ze het 'losser' gingen maken dan. Nu gaat het nog steeds goed, heb wel in mijn onderbuik steeds een trekkerige gevoel, dus hopelijk zet het ook door.
Jeetje spannend Nikkie ! Het gaat nu echt gebeuren. Ik ga voor je duimen en hopen op een spoedige bevalling. Hoop ook dat de pijn zal meevallen! Laat je het ons weten als de er is?
Hier ben ik nog ff. Weeen blijven wel doorgaan, maar nog niet om de 2 of 3 minuten. Ze zijn nu wel erg pijnlijk. Als ik er eentje aan voel komen moet ik echt opstaan of leun ik op het aanrecht of tafel. Op bed liggen vond ik niet prettig. Straks in de laatste fase kan je niet anders maar laat mij nu nog maar even rondlopen. Mijn vriend is nu thuis van het werk en de boodschappen nog aan het doen. Ik verwacht ook nog niet dat de baby vandaag geboren gaat worden, als het al door blijft gaan misschien in de loop van de nacht/morgen. Het is mijn 1e he dus kan allemaal lang duren. Hoelang duurde het bij jou 2e x zwanger? Nou ik hoop dat het bij jullie ook snel mag gebeuren/doorzetten. Ik had er net weer even een, ik wist niet waar ik het moest zoeken. Pfffoe weet nu wat weeen zijn en het word alleen maar erger natuurlijk
Bij mij begonnen de weeen om 6 uur 's ochtends en gingen in lichte vorm (maar toch wel irritant gevoel) door tot 6 uur 's avonds. Toen werden de weeen heftig en dat duurde tot 23.30 uur (ontsluitingsweeen). Toen begon het persen en dat duurde bij mij 1,5 uur, dat zal bij jou korter zijn, het kwam omdat mijn 'kleine' nogal groot was. Normaal gaat het persen veel sneller. En dat deel vond ik trouwens vrijwel pijnloos! Dus rond 1 uur 's nachts is ze geboren. Je kan dus zomaar nog voor twaalf uur vannacht mama zijn Nikkie! Als het heeft doorgezet, dan zal je het nu al heftiger hebben denk ik. Ik ga weer voor je duimen! En als je het nog leest: probeer vooral rustig en ontspannen te blijven! Succes.
Zozo is weer flink gekletst hier. sorry was er even een paar dagen niet bij. Ik voel me zelf wel redelijk. Vandaag naar de verloskundige geweest. Alles wel goed. Alleen een hoge bloeddruk, maar dat komt omdat mijn vriend gister plotseling is opgenomen in het ziekenhuis. Waarschijnlijk iets aan zijn lever, maar de uitslagen moeten we nog op wachten. Dus heb vanacht maar 2,5 uur gelapen, en deze nacht moet ik weer alleen slapen dus zal niet goed gaan lukken. Pff komt echt goed uit nu, maar ja sommige dingen kan je niet plannen. Volgende week woensdag mag ik weer terug naar de vk, als de kleine er nog niet is, en dan gaat hij inwendig onderzoek doen. Hij zei dat de weeen daardoor kunnen komen....pff hoop het zo ben het echt zat...maar eerst moet mijn vriend maar uit het ziekbuis komen. @Nikkie al nieuws ? Succes iig Verder nog andere met weeen of al een baby? Ik ga proberen te slapen....morgen weer vroeg naar het ziekenhuis. Weltrusten allemaal
Dat was zeker wel schrikken dan Deborah? Wat een ontzettend vervelend moment dat je vriend nu in het ziekenhuis ligt, ik kan me voorstellen dat je hoopt dat de bevalling nu niet gaat beginnen! Ik heb zelf geen weeen, voel me nu eigenlijk top Maar dat komt doordat ik ziek ben geweest en nu eindelijk hersteld ben. Ik denk dat het bij mij nog wel een tijdje gaat duren...