kinderdagverblijf bij je werk?

Discussion in 'Zwangerschap' started by bosi333, Feb 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

kinderdagverblijf bij je werk?

1. Lijkt me ideaal

2. Nee lijkt me niet fijn

3. Ik zie het nut niet echt

4. Misschien, ligt aan........

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,266
    6,794
    113
    Een vraag aan iedereen.

Stel je werk heeft de mogelijkheid om je kindje intern, dus bij jou op het werk, onder te brengen in een kinderdagverblijf. Met dezelfde faciliteiten als een extern dagverblijf. Dus Professionele leidsters, goedgekeurde meubels en eventueel een camera zodat je je kindje online kunt bekijken.

Ook de mogelijkheid natuurlijk om gewoon borstvoeding te komen geven, of in je pauze naar je kindje te gaan.

Wie zou hier gebruik van maken? Waarom wel, waarom niet?

2. wannabe

wannabe Fanatiek lid

Dec 17, 2006
    1,493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Het lijkt me geweldig.
    Maar met mijn functie , waarbij ik het halve land door rijd en bij verschillende verstigingen van mijn bedrijf kom,en bij een heleboel andere bedrijven... tsja dan gaat het gewoon niet.

3. babytje

babytje Bekend lid

Jan 9, 2007
    926
    0
    16
    ik zou het ook fntastisch vinden! Scheelt een hoop tijd en gedoe!Heerlijk!

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Lijkt me een uitkomst. Zou me veel tijd schelen i.v.m. halen en brengen.

Maaaaarrrrrrrrrrrr.....uiteindelijk zou ik toch kiezen voor het KDV dat mij het meest aan zou spreken en waar ik het beste gevoel bij zou hebben.

Als er dus een KDV zou zijn dat mij beter lijkt, rij ik daar graag een stukje voor om en gaat dat dus boven mijn eigen gemak.

5. Dientje

Dientje Fanatiek lid

Jan 12, 2006
    4,674
    0
    0
    Noord-Holland
    Lijkt me ideaal, zo ben je toch nog lekker dicht bij je kindje als je aan het werk bent.

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Zou me echt ideaal lijken!

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Zeker als je BV geeft en tijd krijgt om je kindje te voeden lijkt het me super.

8. Diddl

Diddl Fanatiek lid

Jan 13, 2006
    3,907
    0
    0
    Fryslan
    Je moet altijd de tijd en ruimte krijgen om bv te geven of te kolven. ;)

9. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Het kdv wat ik heb gekozen, daar had ik gelijk bij binnenkomst al het idee dat mijn kindje straks in veilige handen is. Dat gevoel zou ik zeker ook moeten hebben als het een kdv op m'n werk is.

En verder vraag ik me af of het niet teveel afleid van je werk, je kindje zo dichtbij....

Ik heb dus gekozen voor misschien.

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Het lijkt mij ook heerlijk hoor!

11. alice1

alice1 Lid

Jan 20, 2007
    34
    0
    0
    Wij boffen want de creche waar mijn dochter naar toegaat en ons 2e kindje ligt tegenover het werk van mijn man. Hij kijkt zo vanuit zijn raam naar de creche (wordt niet voor niets raamambtenaar genoemd :D ).

Er zijn nl 3 creches van 2Samen in de straat daar, dus wij konden nog kiezen ook.

Er zijn geen nadelen alleen maar voordelen. Hij begint om half 8 en dan zet hij haar daar af en haalt haar om 16 uur weer op. En dan zijn ze lekker om half 5 alweer thuis.

12. BeetjePeetje

BeetjePeetje Bekend lid

Jul 12, 2006
    530
    0
    0
    Ik heb op misschien gestemd, want het ligt eraan hoe die
    KDV eruit ziet.
    Ik zou eerst willen kijken enzo, voor ik daar een beslissing over neem.
    Ik moet er een goed gevoel over hebben.

(al is het niet voor mij van toepassing, ik heb geen werk)

13. tientje

tientje Actief lid

Jun 28, 2006
    375
    0
    0
    Ik heb de mogelijkheid om straks mijn kindje op het terrein van mijn werk naar de KDV te brengen, volgens alle regels.

Ik doe het niet naar de KDV op mijn werk omdat waar ik woon op nog geen 5 minuten afstand lopen een goede KDV zit. Als ik dan een keertje eerder naar huis ga om bv boodschappen te doen ik niet eerst naar mijn werk moet rijden (20 minuten). Verder is mijn man vaak eerder vrij dan ik en kan hij onze kleine straks ook makkelijk ophalen en hoeft dan niet om te rijden via mijn werk. Als het kindje ziek is dan kan ook een oma het kindje ophalen binnen 10 minuten ipv 20-25 minuten.

Het is wel heel handig hoor een KDV op het werk, veel collega's maken er gebruik van en je hoeft inderdaad niet te kolven maar gewoon meteen borstvoeding geven. etc

Ik heb alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen en wij zijn hier op uit gekomen.

14. Ayvida

Ayvida Actief lid

Nov 28, 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ik heb het zelf niet, maar een vriendin van me wel. Het bedrijf waar zij werkt heeft een inpandige KDV.. ideaal! Het is net zo goed als een gewoon kdv, haar dochter heeft het er super. En aangezien zij alleenstaand is, is elke meevaller in die richting natuurlijk welkom.
    Ze heeft tot 13 maanden bv gegeven, en aangezien haar dochter weigerde uit een fles te drinken, kon zij gewoon live voeden.

15. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    @Diddl, je baas is idd verplicht om je de ruimte te geven om te kolven of bv te geven. Maar in mijn geval is het best moeilijk om live borstvoeding te geven tussendoor. Mijn werk zit in Veenendaal en ik kom uit Nijmegen, Sam gaat dalijk in Nijmegen naar het kdv. En om nou op en neer te rijden voor de borstvoeding? Dat ga ik niet redden.
    Zou ik een kdv bij mijn werk hebben en het is gewoon goed dan zou ik daar zeker wel gebruik van maken. Wel nog een nadeel zit ik me nu te bedenken, wat als je van werk veranderd? Heb je dan ineens wel plek op een ander kdv? En wel sneu als de kleine vaak van kdv moet veranderen omdat bijv mams peper in d'r reet heeft (zoals ik) en graag van baan veranderd op zoek naar de ideale baan.

16. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Het lijkt me een geweldige oplossing, maar er zitten ongetwijfeld ook nadelen aan.

17. Suus81

Suus81 Actief lid

Jun 22, 2006
    265
    0
    0
    Ben zelf leidster op een KDV maar mijn kindje komt straks echt niet bij mij op de locatie.
    Dat houdt in dat ik alles van mijn kind hoor en zie en daar moet ik niet aan denken. Stel dat het een huildagje heeft dan hoor ik dat steeds, dan werk ik echt niet prettig.
    Ook als mijn kind de leeftijd krijgt van eenkennigheid dan kan ik niet zomaar binnen lopen en hij/zij kan dan niet vrij rond spelen/kruipen omdat de kans groot is dat hij/zij mij dan ziet.
    NEE NIET VOOR MIJ!

18. Ayvida

Ayvida Actief lid

Nov 28, 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Mogen kinderen van werknemers van het kdv dan bij de kinderen in dezelfde groepen komen? Bij het kdv van mijn dochter mag dat namelijk niet. Een kind wordt altijd in een andere groep geplaatst dan waar de ouder zit. Of vind je het uberhaupt te dichtbij, een kind op hetzelfde kdv?

19. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    lijkt mij ideaal...

20. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    heb misschien gestemd
    lijkt me op zich wel ideaal

maar zou mijn keuze voor het kdv wel af laten hangen wat ik van het kdv vindt wat mijn gevoel zegt
    heb nu een kdv op paar minuten van ons huis en ben er zeer tevreden over dus zou er niet zomeer weggaan omdat het makkelijker is als het bij mijn werk zit

en over 9 weken begint mijn verlof van 4 maanden en nog een maand vakantie erbij en dan vind ik het wel makkelijk dat ik niet richting werk hoef maar dat ik er zo heen kan lopen om mijn oudste te brengen tijdens mijn verlof

maar goed voornaamste is voor mij dat je een goed gevoel hebt bij het kdv wat je kiest

Share This Page