Cerclage

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sureyya, 9 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Hallo,
    Ik had een vraagje.
    Even in het kort.
    Ik heb 4 dochters.
    Dochter 1 geboren met kreizersnede na 40w6d. Goede zwangerschap.
    Dochter 2 geboren met 26w1d, regelmatig wat bloedverlies in begin van zwangeschap verder geen bijzonderheden, later baarmoederontsteking geconstateerd.
    Dochter 3 wilde al komen met 22 weken, al vroeg inzwangerschap harde buiken, toen gestart met Proluton injectie iedere week en 2 weken ziekenhuis en 3 maanden thuis plat. Uiteinderlijk geboren met 38w3d.
    Dochter 4 met 14 weken gestart met proluton inverband met harde buiken en voorgeschiedenis, leek goed te gaan, maar met 25w onverwachts geboren, wederom baarmoederontsteking vastgesteld, zij is helaas een week na haar geboorte overleden.
    Nu a.s woensdag 16 weken zwanger, heb met 12 weken een cerclage gekregen en 2 weken geleden gestart met Proluton injecties, begon weer harde buiken te krijgen.
    Buik is nu overgens rustig.

Nu was is vandaag op controle en toen zei ze tegen de meelopende co-assistent dat de vliezen op de cerclage lagen. Heb er toen niets over gevraagt, maar vraag mij toch af of er niets geks staat te gebeuren. Het enigste wat de gyno zei dat het goed was dat de cerclage geplaatst was. Heb verder geen bloedverlies en afscheiding die ik had voor het plaatsen van de cerclagen is na het plaatsen veel minder geworden. Eigenlijk bijna niets meer.

Ik hoop dat je een antwoord voor me hebt.
    Alvast bedankt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ja, een cerclage lijkt me een goed idee met jouw voorgeschiedenis. Maar ik snap niet precies wat ze ermee bedoelen dat de vliezen erop liggen. Als je dat graag wil weten zou ik even bellen en het vragen. Ik zou me geen zorgen maken, als het er niet goed had uitgezien zouden ze het wel gezegd hebben.

Mirjam

3. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Wat ik ervan begrepen heb is dat de vliezen gezakt waren tot op de cerclage.
    Cerclage zit halverwege baarmoederhals. Wat ik zelf gedacht had is dat de baarmoededrhals aan de kant van de baarmoeder meer open is gaan staan waardoor de vliezen gezakt zijn tot op de cerclage. (verkorte van baarmoederhals).
    Dit had ik in mijn vorige 2 zwangerschappen ook alleen had ik toen geen cerclage.
    Ja en ik maak me verder er niet zo heel druk om als er echt wat aan de hand zou zijn geweest had ik het zeker gehoord, gelukkig zit mijn gyno er boven op.
    Bij vorige 2 zwangerschappen werd baarmoederhals ook goed in de gaten gehouden, en de ene keer was hij korter dan de andere keer.
    Vroeg me alleen af of het een slecht voorteken kon zijn als nu al de vliezen lager zitten dan normaal.

In ieder geval bedankt voor je andwoord.

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Daar kan ik je geen antwoord op geven vraag dat aan de gynaecoloog.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina