Hallo allemaal, Ik heb een aantal vraagjes waar ik graag ervaringen en/of tips over hoor.. 1. Binnenkort word ik geopereerd aan m'n arm. Ik vraag me af hoeveel invloed narcose heeft op de vruchtbaarheid en op de cyclus in het geheel, kan dit nergens echt duidelijk terug vinden. 2. Door mijn enorm grote kinderwens, die een obsessie is geworden, gaat het niet goed met me. Ik ben somber, neerslachtig, gestresst (ook door een drukke periode op het werk), verdrietig, kortom ik zit niet goed in m'n vel. Sinds een paar maanden heb ik gesprekken bij de praktijkondersteuner van de huisarts, nu raden zij mij aan om anti-depressiva te gaan slikken zodat ik hopelijk meer kan ontspannen, wat alles alleen maar goed zal doen. Ik durf niet goed, ben ten eerste bang dat het schadelijk is voor de vruchtbaarheid, en ten tweede bang dat ik er niet meer vanaf kom, en ik vind het heftig dat het zover heeft moeten komen dat er geen andere keus is als medicijnen. Wie heeft er ervaring met antidepressiva en is desondanks toch zwanger geworden? Sowieso zijn tips hoe het beter los te kunnen laten en meer te kunnen ontspannen van harte welkom! We zijn van de week bij de huisarts geweest, de miskraam is inmiddels 11 maanden geleden en omdat er vermoeden is dat ik pcos heb zijn we nu doorgestuurd naar de gynacealoog. Ik ben bang voor de toekomst eerlijk gezegd. Ik weet dat we gezegend zijn met een prachtige dochter maar de wens naar een broertje/zusje is zó groot en het leeftijdsverschil word almaar groter wat ik erg moeilijk vind... (ik hoop niet dat ik iemand voor het hoofd stoot die een enorm lange weg afleggen om bij hun 1e kindje te komen, want dat is zeker niet mijn bedoeling..)
Ik slik ook anti depressiva. Mijn arts gaf aan; liever niet bij zwangerschap, maar in mijn geval zou zonder echt erger zijn.
Overigens gebruik ik dat voor heeeeele andere reden dan jij... in jouw geval zou ik er niet aan beginnen.
Ik heb vlak voor deze zwangerschap een narcose gehad. Narcose was op dag 1 van mijn cyclus. Bij mij had het dus geen invloed... Ik kreeg een cryo terugplaatsing iets van 18 dagen later. Wat betreft die gevoelens, die herken ik. Bij mij was het dan voor de eerste. Wat zou kunnen helpen is mindfulness. Dat zou ik persoonlijk eerst proberen. Rust inbouwen in je leven. Als je merkt dat je overspannen wordt van werk, dat dan ook daar aangeven. Ik heb ook een tijd 50 procent gewerkt tijdens de MMM. Echt waar, werk is maar werk hoor! Misschien ook een dagboekje bijhouden waarin je ieder dag 3 dingen opschrijft waar je dankbaar voor bent of gelukkig van wordt, al zijn het maar kleine dingen. Dit is bewezen een goede methode om positiever tegen het leven aan te kijken. Ik zou dus beginnen bij rust, eerst de dingen die echt tellen, mindfulness en die positieve oefeningetjes. Maar.... Ik kan niet in jouw hoofd kijken als het echt een depressie is wie ben ik dan om dit te adviseren... Sterkte! Ik hoop dat het snel raak is!
Ik ben met anti-depressiva zwanger geworden. Er zijn anti-depressiva die gewoon mogen in de zwangerschap dus let daarop wanneer je het voorgeschreven krijgt. Als je naar de gyn gaat kun je je ook laten doorverwijzen naar de pop-poli...maar misschien is dat een stap te ver hoor. Ik kan niet in jouw hoofd kijken.