Zeurderige buik - en rugpijn met Bijna 30 weken wat is dat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Maysa86, 10 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Hai dames
    Sinds een paar dagen heb ik steeds meer en sneller een soort zeurderige lage buikpijn. Ik vind het een mix tussen menstruatiepijn en spierpijn maar het is niet ondragelijk.

Ik heb deze pijn wel eens eerder gevoeld als ik teveel lichamelijke inspanning had verricht ( zware boodsjappen sjouwen en te lang lopen).
    Maar nu houd het telkens langer aan ook als ik niks geks heb gedaan.
    Die rugpijn is er nu ook bijgekomen.

Ik ben 29 weken en 3 dagen zwanger. Het lijkt mij een beetje vroeg voor indalingsweeen oid ..

Heeft iemand een idee ?

2. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik zou als ik jou was even gaan rusten en wanneer het dan niet overgaat je vk bellen.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb ook vaak buik/rugpijn. kan van alles zijn.
    zou me er niet druk over maken hoor, wie weet heb je een groeispurt of bandenpijn ofzo, en pijn hoort nu eenmaal bij het (flink) zwanger zijn.
    zolang je er maar geen harde buiken bij hebt of het in golven komt.

4. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Ik had het toen ik blaasontsteking had. Misschien even laten checken bij de huisarts?

5. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Klinkt als voorweeen ! Heb hetzelfde gehad vanaf 32 weken.. Ik ben uiteindelijk met 35 weken bevallen!

6. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Zou idd ook even die blaasontsteking laten checken. Ik had toen ik zwanger was van mijn dochter ook zulk soort klachten. Had ook een blaasontsteking en aangezien het niet in golven kwam en ik geen harde buiken had maakte ik me ook niet zo druk. het ging niet weg met rust en werd alleen maar erger en was bezig met bevallen. Nu denk ik niet dat dat bij jou ook zo is. maar ik zou het wel ff in de gaten houden. Jij kent je lijf ook het beste en bij twijfel echt bellen naar je vk. Daar is ze voor.

7. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Mijn ukje was met 29 weken ingedaald dus zou ook kunnen...
    Maar overleg met je VK kan geen kwaad denk ik! Misschien harde buiken?

8. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hoe gaat het nu? Is het al minder geworden? Ik hoop het!

9. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Nee geen harde buiken. Rugpijn is ook gezakt maar toch wel die vage buikpijn. Ik zal inderdaad vragen of ze mij op blaasonsteking willen checken.

Ik wil nu de vk niet bellen maar als t geen blaasontsteking is en t houd aan zal ik wel moeten ..

10. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Maar trouwens wat gaat de vk voor je doen dan als je belt? Want als ik de verhalen moet geloven gaan ze je toch alleen maar geruststellen en gebeurd er verder niks toch?

Is t zo dat het checken op blaasontsteking wanneer je zw bent niet
    Onder eigen risico valt of wel?

11. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Je kunt je urine ook gewoon naar de HA brengen hoor. En vraag er meteen even bij of ze het voor je kweken. Dat doen ze normaal bij onze HA niet standaard en bij de sneltest komt er bij mij nooit wat uit, dus vraag dat wel even!

12. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik herken het ook wel als indalingsweeen, is bij mij ook met 29 weken begonnen, met 32 weken lag ze helemaal ingedaald.

Ook had ik buikpijn toen ik blaasontsteking had. Dus het kan beide kanten op.

13. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Ik heb de vk gebeld vanochtend.
    Ze wou meteen langskomen .
    Helaas was ik een eind verderop bij familie maar heb nu vanmiddag een afspraak.
    Ook wilt ze dat ik urine aflever bij de huisarts.
    Ik houd jullie op de hoogte!

14. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Hoe is het nu met je? zijn de krampen minder?

Ik weet dat ik ook een topic heb geopend over 'constante menstruatiepijn' bij mijn eerste zwangerschap. Ik was wel een stuk verder in de zwangerschap toen maar ik zou het wel even goed in de gaten houden!

15. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    He dames
    Ff een update :

Ik had dus een afspraak bij de vk. Ze voelde mijn buik en luisterde het hartje en alles leek oke. Baarmoedermond gecheckt en Gwen ontsluiting. Ze vroeg mij om mijn urine te laten checken en te bellen als er niks zou worden gevonden wat op een blaasontsteking zou duiden.
    Bij de huisarts vonden ze inderdaad niks en de vk vond het nodig
    Voor de zekerheid een ctg en echo in t ziekenhuis te laten maken.
    Ik heb daar ruim een halfuur aan de monitor gelegen, echo was in orde en alles lijkt goed.
    Het enige wat de verloskundige van het ziekenhuis niet optimaal vond is de hartactiviteit van mijn baby wanneer ze beweegt.
    Schijnbaar moet deze dan toenemen en dat was niet genoeg het geval.

Morgenochtend moet ik terugkomen en opnieuw aan de ctg in de hoop dat dan beter is.

Heeft iemand hier ervaring mee of van gehoord?

Ik had dus geen weeen en de pijn is volgens de vk vh ziekenhuis of een beginnende blaasontsteking of groeipijn van mijn baarmoeder.

Deel Deze Pagina